Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Ok. En wie is zo moedig geweest om ons van die eeuwige zesde plek af te stoten 😁
 

U.G.

Well-known member
Bestaat dit topic ? 😁 Ik heb er nog in gepost ook zie ik.

Anyhow, Matheus Nunes ( momenteel verreweg de beste speler bij Sporting, én Portugal ) is verkocht aan de Wolves. Voor 50 miljoen. En dan is er nog twee weken de tijd om een betaalbare opvolger te vinden. En we spelen CL. Leuk man, zo’n transfermarkt tot bijna in september.

Força Ronaldo !
 

Abubakari

Well-known member
Bestaat dit topic ? 😁 Ik heb er nog in gepost ook zie ik.

Anyhow, Matheus Nunes ( momenteel verreweg de beste speler bij Sporting, én Portugal ) is verkocht aan de Wolves. Voor 50 miljoen. En dan is er nog twee weken de tijd om een betaalbare opvolger te vinden. En we spelen CL. Leuk man, zo’n transfermarkt tot bijna in september.

Força Ronaldo !
Nog maar bijna 3 weken. Portugal is gepromoveerd van een topic met Andorra naar een eigen topic. Gefeliciteerd 😀
 

U.G.

Well-known member
De top 3 zit echt heel dicht tegen elkaar, je kan sinds twee jaar ook echt spreken van een top 3. Sporting doet echt mee voor de titel. Braga is wat AZ is in Nederland.

Het gat met de rest wordt aan de andere kant wel steeds groter, dat merk je ook aan hun instelling…het is nu écht old skool Catenaccio wat er op de mat wordt gelegd. Oké, dat is het altijd wel geweest maar er liepen er vroeger altijd wel een tiepetje of twee rond bij die ploegen die ook echt konden voetballen. Balletje vasthouden, dreiging en dat soort dingen. Het vernuft vervaagd daar een beetje.

Dit komt omdat de top 3 en Braga noodgedwongen steeds meer moeten gokken op eigen jeugd ( 👍🏼) en inkopen binnen de eigen markt. Het gevolg is dat het echte talent vaker toegevoegd word aan de selecties ipv uitgeleend aan Paços of Arouca. Of wat ook in is momenteel is dat sommige van die jongens nog voordat ik ze leer kennen zie vertrekken naar de Serie A voor 3 of 4 miljoen.

Maar cool, het transferraam is nog open en vooral bij een club als Sporting weet je gewoon nog niet wat er gebeuren kan, terwijl wij ervan uitgingen dat ie nog wel een jaartje zou blijven raakte we gisteren ‘ out of the blue’ deze meneer kwijt…


Maar stel als CR of Icardi aansluit dan heb je me werkelijk nooit niet horen klagen deze window. Sterker, dan vlieg ik gauw weer terug…( dromen heeft wel zo z’n charmes). Maar zonder gein, Matheus is een geweldige speler ( check alleen al z’n assist aan Nuno Santos tegen Braga ), gewoon jammer dat ie al vertrekt.

Maar goed, het is fine tuning-time, geld ook voor die anderen,..alleen, en ik weet niet welke Benfiquista het programma heeft gemaakt maar we hebben in de eerste 3 speelrondes al zowel Braga én Porto uit. We zien wel na het WK what’s up dit seizoen qua titelkansen.
 

U.G.

Well-known member
4 speelronden verder in Portugal, en er kunnen conclusies worden getrokken. Benfica komt overduidelijk het beste uit de startblokken, Porto heeft mankementen en wij hebben gewoon borderline, dit vanwege een supervreemd beleid tijdens dit transferraam. 2b continued.
 

Joost

Well-known member
Porto stond gisteren bij rust met 3-0 achter tegen Rio Ave.
Hoe lang was het wel niet geleden dat Porto zo zwaar achter stond tegen een middenmotor.
 

U.G.

Well-known member
Porto stond gisteren bij rust met 3-0 achter tegen Rio Ave.
Hoe lang was het wel niet geleden dat Porto zo zwaar achter stond tegen een middenmotor.

Kan ik me sowieso niet herinneren. Nadat wij kampioen werden zijn ze bijna twee jaar ongeslagen gebleven.

Ik volg hun niet maar er is daar veel kritiek op hun aankoopbeleid.

Speaking of which, datzelfde bleek bij ons uiteindelijk ook een sof. Onze drie beste spelers vertrokken, twee naar de PL en Sarabia was niet van ons en mocht op basis van zijn seizoen bij ons de luxe voorhoede bij PSG gaan back uppen. Trincao kregen we er voor terug, ik ben geen fan maar hij heeft wel wat in zijn mars, alleen is het de type van wanneer the going gets tough Trincao speelt verstoppertje. Geld ook voor onze Japanner die Nunes moet vervangen.

We hebben grofweg 170 miljoen verdient aan transfers de afgelopen twee zomers, tel er nog bij CL geld plus CL overwintering. De club is financieel weer gezond, en buiten Porro om verdienen de spelers peanuts, en dan zijn de enigen die je haalt voor de basis een mislukte Portugees bij de Wolves en een Japanner van Santa Clara ?
En dan zie ik spelers presteren in de grote competities die voor niks of bijna niks zijn vertrokken nog niet lang geleden, Leao, Podence, Raphinha…vooral het wegkijken bij Podence heb ik nooit begrepen. Soms denk ik ; is dit wel een profclub ? Maar goed, de jongens tonen veel enthousiasme en energie…het ziet er bij vlagen ook lang niet slecht uit.
 

U.G.

Well-known member
Werkelijk een prachtwedstrijd gisteren gezien van Sporting. De sfeer dan ook man, te lang geleden dat ik een om het echie heb meegemaakt in Alvalade.

Geweldige groepdynamiek bij Sporting, met de linies kort op elkaar en Pedro Goncalves ( maar ook Morita ) die op een ongekend hoeveelheid zones actief is. Balbezit wordt enorm gekoesterd, daarbij de tegenstander steeds uitdagend om zo de ruimtes achter hen te kunnen bespelen met oa Goncalves, Trincao en de geweldige Edwards. Het werd een zwaarbevochten overwinning tegen een PL club die kwalitatief gewoon beter is dan Frankfurt…zie je aan alles : de aannames, oplossingen, balvastheid, snelheid alles, we hadden heel soms ook de nodige mazzel. Heerlijke duels ook, vooral die van Santos vs Emerson.

Maar wat een debuut van Arthur Gomes.

Maar dit is uiteindelijk de man van wie we de afkoopclausule serieus moeten opschroeven :


Morgen wordt de Portugese selectie bekendgemaakt, ben toch wel benieuwd of sommige namen voor zullen komen in deze Armada.

O ja, succes voor Lissabon part 2 in de CL vanavond. Ergens in Turijn.
 

Batigoal

Well-known member
Marcus Edwards heeft zich ook voor het eerst echt in de kijker gespeeld van het Engelse publiek. Reken maar dat komende zomer de Engelse clubs staan te dringen om hem over te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Marcus Edwards heeft zich ook voor het eerst echt in de kijker gespeeld van het Engelse publiek. Reken maar dat komende zomer de Engelse clubs staan te dringen om hem over te nemen.

Er is nog een winter transferperiode, waarin ik hoop dat ze of een CV of een controlerende middenvelder halen. Maar nu kun je dus ook zomaar een sleutelspeler kwijtraken ( net als Porto vorig jaar ), die clausules schrikken niet meer af.

Edwards kan on-Engels goed voetballen, ben er zeer blij mee.

Goeie prestatie van Benfica gisteren in Turijn. Vandaag het sterke Braga thuis tegen de nr. 1 van de Bundesliga. Ik ben benieuwd.

Ook naar de selectie zometeen, kijken of Rafa, Pedro Goncalves en Joao Mario worden opgeroepen.
 

Batigoal

Well-known member
@U.G. zal wel blij zijn dat jullie trainer Amorim de trainersfunctie bij Wolves heeft afgewezen.

Wat is trouwens het verhaal achter Casa Pia? Verder dan de naam weet ik niets van die club, maar ik zie dat ze knap 4e staan.
 

Batigoal

Well-known member
Het Qatarese investeringsfonds dat eigenaar is van Paris SG heeft een minderheidsaandeel gekocht in Sporting Braga. Die gaan dus flink investeren om de top 3 aan te vallen.
 

U.G.

Well-known member
@U.G. zal wel blij zijn dat jullie trainer Amorim de trainersfunctie bij Wolves heeft afgewezen.

Wat is trouwens het verhaal achter Casa Pia? Verder dan de naam weet ik niets van die club, maar ik zie dat ze knap 4e staan.

Amorim doet het goed bij Sporting, dat staat buiten kijf,…maar wat een koppige gozer is het. Eerst twee jaar lang blijven vasthouden aan zijn super miskoop Paulinho, ik durf te beweren dat die non-scorende spits ons vorig jaar de titel heeft gekost.

Dat hij een flinterdun selectie heeft kan hij niks aan doen, maar waarom zijn andere maatje, Esgaio, nog steeds rondloopt bij Sporting mag hij maar eens uitleggen.

Vorige week in de CL scoorde onze keeper praktisch een eigen goal ( zo eentje als die van Monaco van vd week ) en pakte een minuut later rood. Een moeilijk te overtreffen prestatie zou je zeggen, maar we houden van uitdagingen. Die klojo van een Esgaio dacht na twintig minuten dat het al leuk genoeg geweest was en trapte een Marseillais doormidden, penalty, tweede gele kaart, 0-1. Een half uur later Pedro Goncalves doubles it down…trapt iemand, ..geel, roept wat naar de scheids, tweede keer geel, adeus. Gewoon niet meer normaal.

Casa Pia komt uit Lissabon en was vroeger gelieerd aan een grote welzijnsinstelling uit de regio. Tot voor kort liepen er nog weleens jongens in dat elftal die straight uit de weeshuizen kwamen.

Maar nu heeft een of andere Yank de club opgekocht en ja...dus dat.
 

U.G.

Well-known member
Nou, het nieuws dat eigenlijk een dag na de uitschakeling tegen Uruguay in 2018 had moeten worden bekendgemaakt, is er eindelijk uit ; Fernando Santos is ontslagen. Echt een hoop tijd is er verspild met deze kerel. Zonde. Mourinho lees ik nu, vooral vanuit de buitenlandse media, ik weet het niet, maar het is in ieder geval een persoonlijkheid.
 

Batigoal

Well-known member
De allereerste nederlaag van Roger Schmidt's Benfica was gelijk een pijnlijke; 3-0 tegen Braga. Het begin van een neerwaartse spiraal of gewoon een offday? In ieder geval werd er bij alle goals wel heel amateuristisch verdedigd. Sporting en FC Porto wonnen hun duels eenvoudig. Hoewel Porto wel een tegengoal kreeg van niemand minder dan Kenji Gorré!
 
Bovenaan