De top 3 zit echt heel dicht tegen elkaar, je kan sinds twee jaar ook echt spreken van een top 3. Sporting doet echt mee voor de titel. Braga is wat AZ is in Nederland.
Het gat met de rest wordt aan de andere kant wel steeds groter, dat merk je ook aan hun instelling…het is nu écht old skool Catenaccio wat er op de mat wordt gelegd. Oké, dat is het altijd wel geweest maar er liepen er vroeger altijd wel een tiepetje of twee rond bij die ploegen die ook echt konden voetballen. Balletje vasthouden, dreiging en dat soort dingen. Het vernuft vervaagd daar een beetje.
Dit komt omdat de top 3 en Braga noodgedwongen steeds meer moeten gokken op eigen jeugd ( 👍🏼) en inkopen binnen de eigen markt. Het gevolg is dat het echte talent vaker toegevoegd word aan de selecties ipv uitgeleend aan Paços of Arouca. Of wat ook in is momenteel is dat sommige van die jongens nog voordat ik ze leer kennen zie vertrekken naar de Serie A voor 3 of 4 miljoen.
Maar cool, het transferraam is nog open en vooral bij een club als Sporting weet je gewoon nog niet wat er gebeuren kan, terwijl wij ervan uitgingen dat ie nog wel een jaartje zou blijven raakte we gisteren ‘ out of the blue’ deze meneer kwijt…
Maar stel als CR of Icardi aansluit dan heb je me werkelijk nooit niet horen klagen deze window. Sterker, dan vlieg ik gauw weer terug…( dromen heeft wel zo z’n charmes). Maar zonder gein, Matheus is een geweldige speler ( check alleen al z’n assist aan Nuno Santos tegen Braga ), gewoon jammer dat ie al vertrekt.
Maar goed, het is fine tuning-time, geld ook voor die anderen,..alleen, en ik weet niet welke Benfiquista het programma heeft gemaakt maar we hebben in de eerste 3 speelrondes al zowel Braga én Porto uit. We zien wel na het WK what’s up dit seizoen qua titelkansen.