Portugese competitie

Batigoal

Well-known member
Nou, het nieuws dat eigenlijk een dag na de uitschakeling tegen Uruguay in 2018 had moeten worden bekendgemaakt, is er eindelijk uit ; Fernando Santos is ontslagen. Echt een hoop tijd is er verspild met deze kerel. Zonde. Mourinho lees ik nu, vooral vanuit de buitenlandse media, ik weet het niet, maar het is in ieder geval een persoonlijkheid.
Maar het lijkt Roberto Martinez, oud-bondscoach van de Belgen, te gaan worden. Kan dat wel @U.G.; een Spanjaard aan het roer bij Portugal?
 

U.G.

Well-known member
Maar het lijkt Roberto Martinez, oud-bondscoach van de Belgen, te gaan worden. Kan dat wel @U.G.; een Spanjaard aan het roer bij Portugal?

Het is meer de vraag hoe ze in godsnaam uit zijn gekomen bij deze figuur, dat het een Spanjaard is dat kon er dan inderdaad ook nog bij.

Zidane schijnt te hebben bedankt. Waarschijnlijk wacht ie op z’n kans bij Frankrijk, maar ik ben benieuwd of ik het mee ga maken dat een Arabier ( of Berber ) ooit les Blues zal leiden. En Mourinho gaat eerder nog Brazilië doen.

Portugal heeft een contrast nodig mbt Santos, haal Sa Pinto desnoods uit Irak of laat het hem samen doen met van Gaal. Martinez is niet de man, heeft ie in België laten zien ook.
 

U.G.

Well-known member
De Derby de Lisboa is net in da Luz in 2-2 geëindigd, en daarmee verspeelt Benfica voor het eerst dit jaar punten in eigen huis.

Benfica helemaal compleet met z’n wereldkampioenen en de Portugese internationals, wij misten de Japanner Morita. Benfica is het een beetje kwijt, misschien zijn de koppies teveel bezig met eventuele PL transfers, bij ons zijn het Porro en Edwards die worden gelinkt aan de Spurs. Que sera sera.

Wij kopen sowieso niks voor dit gelijkspel, sterker ; we haken nu zelfs een beetje af voor de 3de plek. Maar er is nog een lange weg te gaan, en we krijgen iedereen nog thuis. We moeten derde worden en in de EL zo ver mogelijk komen.
 

U.G.

Well-known member
Sporting verkocht vandaag Pedro Porro voor 60 miljoen aan de Spurs. We gaan voor zijn plek een andere Spanjaard huren, Hector Bellerin.
De Argentijn Enzo kan Benfica morgen nog verlaten nu Portugese media aangeven dat Chelsea bereid is een niet-normaal-meer bedrag neer te tellen…voor een speler die wel ok is, maar niet dat ik het gevoel heb dat ik een soort Aimar zie spelen, maar whatever. Jammer wel zo’n transfermarkt midden in een seizoen !
 

Batigoal

Well-known member
Chelsea heeft gewoon 120 miljoen geboden op Enzo Fernandez. En Rui Costa heeft dat afgewezen. Weet niet wat ik opmerkelijker vind.

Overigens gaat nu het gerucht dat het bestuur van Benfica er bij Costa aandringt om toch maar even Chelsea te bellen dat ze akkoord gaan, want het is wel heel veel geld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat die 120 miljoen een clausule was. Wel fijn dat dit stroef loopt. Benfica schijnt Kökçü op hun lijstje te hebben staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me oprecht af of die gozer dat geld wel waard is hoor, speelde een prima WK maar toch.

Lijkt mij vrijwel uitgesloten, maar Chelsea is momenteel schijnbaar bereid om een paar keer de reëele prijs te betalen.
 

U.G.

Well-known member
Helaas niet helemaal compleet verteld, ik mis echt hele belangrijke namen, maar het geeft wel een beeld en is in het Nederlands verteld. De meeste Ultra’s zijn gewoon (gepromoveerde) kruimeldiefjes en meelopers, niet meer. Ik mis wel de oude Juve Leo.


Anyhow, Ik had het opgegeven maar de aanval op de belangrijke 3de plaats is toch ingezet, het wordt een lange strijd. Viva o Sporting !
 

U.G.

Well-known member
Sporting heeft vanmiddag Liverpool uitgeschakeld en plaatst zich voor de final four in de Youth League. En Portugal is daarmee voor de zesde achtereenvolgende keer vertegenwoordigd in die final four. Noemenswaardig.

Bondscoach Martinez maakt vrijdag zijn eerste selectie bekend. Er is iets opvallends gelekt ( moet nog wel blijken of het klopt ) ; Sporting’s reservespits Chermiti schijnt te worden opgeroepen, en passeert daarmee Paulinho. Ik ben het ermee eens hoor, maar zo moet je niet willen beginnen in dat land. Het getuigt wel van ballen( …het zou getuigen van ballen ).

Deze schijnt ook in de voorselectie te zitten, hij heeft al een paar maanden een nieuwe hobby : de rabona.


Rafa van Benfica blijft het nationale elftal weigeren.

Belerin is misschien niet op tijd fit, maar ik heb er hoe het ook zij zin in a.s. donderdag tegen de nr.1 van ‘s werelds grootste competitie ( hebben wij weer ), but I like this💪🏻
 

Batigoal

Well-known member
Bondscoach Martinez maakt vrijdag zijn eerste selectie bekend. Er is iets opvallends gelekt ( moet nog wel blijken of het klopt ) ; Sporting’s reservespits Chermiti schijnt te worden opgeroepen, en passeert daarmee Paulinho. Ik ben het ermee eens hoor, maar zo moet je niet willen beginnen in dat land. Het getuigt wel van ballen( …het zou getuigen van ballen ).
Het zal er ook wel mee te maken hebben om Chermiti zo snel mogelijk te 'claimen' voor Portugal, zodat Tunesië niet met hem aan de haal kan gaan.

Rafa van Benfica blijft het nationale elftal weigeren.
Zonde, blijft een fantastische voetballer.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Het zal er ook wel mee te maken hebben om Chermiti zo snel mogelijk te 'claimen' voor Portugal, zodat Tunesië niet met hem aan de haal kan gaan.

Dat zou nog best plausibel kunnen zijn ook ja, voor de formaliteit. Maar zo’n jongen heeft de jeugdselecties doorlopen en qua generatie weet hij dat ie alleen Ramos voor zich heeft. En Portugal speelt de komende jaren voor de podiumplaatsen. Ik zou me daar niet druk over maken.

Rafa komt wel terug, ..hopelijk.
 

U.G.

Well-known member
Ff een snelle correctie, want het staat niet zo compleet zeg maar. Senhor Paulinho komt ook in het lijstje voor leer ik net vanuit PT. Samen met Trincão, Pedro Goncalves en de rabona boy. 3 of 4 van deze spelers hebben niet genoeg bewezen voor deze oproep. Het riekt meer naar een charme-offensief richting mijn equipe aangezien er nie-mand mee mocht naar het WK, en dat kwam niet echt lekker aan bij ons.

Straks Porto, Ik ga niet kijken, maar veel succes tripeiros 💪🏻
 

U.G.

Well-known member
Zometeen de bekendmaking van de eerste selectie van Martinez.

Blijft Ronaldo ? Het is onzeker omtrent Pepe ( geblesseerd ook overigens ), wordt Jota weer opgeroepen ? Maar bovenal : blijft Rafa weigeren of niet ?
 

U.G.

Well-known member
Jota weer erbij, Ronaldo blijft, Pepe blijft ( allemaal pers-gelul dus na het WK ), Leite van Union Berlin mag mee, geen Rafa, Inacio is de enige Sportinguista. En geen verrassingen verder. Dus Felix en alle andere ‘Engelsen’ erbij.
 

Kielse Rat

Well-known member
Jota weer erbij, Ronaldo blijft, Pepe blijft ( allemaal pers-gelul dus na het WK ), Leite van Union Berlin mag mee, geen Rafa, Inacio is de enige Sportinguista. En geen verrassingen verder. Dus Felix en alle andere ‘Engelsen’ erbij.
Martinez is ook niet de man van de grote selectieverrassingen.
 

U.G.

Well-known member
Wel verrassend was het opstellen van 3 CV’s tegen the almighty Liechtenstein. En als de twee buitenste CV’s nou Dalot en Nuno Mendes waren geweest dan kon ik het nog begrijpen. Maar neuh…Inacio en Danilo. Het is werkelijk ongelofelijk ! Dit kan echt niet meer man, eerst Santos nu dit.
 

U.G.

Well-known member
Tweede wedstrijd onder Martinez begint straks tegen Luxemburg. Volgens Bernardo Silva moeten we uitkijken met deze tegenstander. Luxemburg is al zes wedstrijden ongeslagen ( op zich een prestatie inderdaad ). Ik hoop dat Rafa weer terugkomt en specifiek deze gozer komt vervangen, goeie voetballer maar nooit een fan van geweest. When the going gets tough..he runs ( away ). Bruno heeft dat in mindere mate ook.

Martinez lijkt Palhinha in de basis te verkiezen boven Neves. Dat vind ik al een enorme eerste stap. We hebben een nieuw elan nodig en die is voorhanden maar wees er op tijd bij.
 

U.G.

Well-known member
0-4 na een half uur. Goed uitgekeken.😀
Klopt, dat ging behoorlijk snel, een paar heerlijke goals en assists. En ach ja die persco’s, ik bedoel…schaf ze af joh. Verzin maar iets leuks daarvoor in de plaats. Of kom met andere teksten, bijv : ‘Wij moeten ‘gewoon’ winnen van Luxemburg, doen we dat niet, of behalen we niet minstens een marge van twee goals dan hebben we gefaald, punt, …kan ik gaan ?’
 
Bovenaan