Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Bozenik verpest het (en scoort net als toen tegen Benfica), maakt tien minuten voor tijd 1-1.
Maar er is nog tijd voor Sporting, hup Groen Witten!

edit UG prijst de VAR, afgekeurd, dus nog steeds 0-1.

Ja was wel een momentje idd. Ik ben Bozeniks linkerbeen wel dankbaar. Sporting had tegen die tijd de wedstrijd wel al lang beslist moeten hebben. Edwards 1 op 1 met de keeper, met alle tijd van de wereld. Dit gaf onze coach ook aan na afloop. Ik snap wel waarom ie dat doet, om de focus weg te halen van dat VAR moment, maar ja, buitenspel is buitenspel en who cares wat anti’s denken of zeggen, die gaan toch altijd roepen. En lekker ook voor het vertrouwen van Edwards om dit te horen van zijn eigen coach. Bij het drie jaar lang structureel falen van Paulinho hoorde ik ‘m niet.

Eerste half uur zeer flets van onze kant, we kunnen geen druk meer zetten, en er hangt altijd een dreiging in de rug van Coates, die man kan het niet belopen.

Maar goed, stil number one.

Wat mis ik deze gozer, nog veel meer dan Bruno, Raphinha, Acuña of Matheus Nunes :

https://x.com/FulhamFC/status/1719011274606936306?s=20
 

U.G.

Well-known member
A.s. zondag de derby de Lisboa, en helaas ben ik er niet bij, ik kan pas over twee weken die kant op gaan omdat sommige mensen hier er zooitje van hebben gemaakt, maar goed ik wijk af,…Sporting number one.

Winnen we in da Luz, dan groeit de kloof met Benfica naar 6 punten, Porto staat al op 6 punten.

Onze Hongaarse Zweed Gyokeres is een beest, wilde ik even benoemd hebben, en ik ga de Deen Hjulmand ook steeds meer waarderen. Trincao verdient wel wat meer speeltijd, en ik ben blij dat St.Juste terug is maar iets zegt mij dat het niet voor lange duur is. Hopelijk zit ik in er naast.

En als deze gozer wat consistenter zou zijn was het echt een spektakel ( heeft ook met vertrouwen/ begeleiding vanuit de staf te maken )




Het is crisis aan de overkant, en het is de vraag of Schmidt de kerst haalt in Lisboa.
 

U.G.

Well-known member
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de grootte van de boete die Benfica gaat krijgen straks vanwege haar frusti- aanhangs nieuwe hobby : thuissupporters in fik steken. Eerst bij Inter en laatst bij Sociedad,

https://youtube.com/shorts/pujgQzgBilM?si=CRNOOMTF401GQT08

Lisbons finest over the world. Obrigado boys.

It’s derby day. Ik kan niet wachten.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ongelooflijke slotfase, net (zonder de uitslag te weten) de laatste 30 minuten op Ziggo sport gezien. Met 10 man tot de 94’ minuut 0-1 voor en dan door 2 goals in de zes minuten blessuretijd nog met 2-1 verliezen en geen gat van zes punten maar Benfica naast Sporting. Wat een kut ontknoping voor U.G.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Ongelooflijke slotfase, net (zonder de uitslag te weten) de laatste 30 minuten op Ziggo sport gezien. Met 10 man tot de 94’ minuut 0-1 voor en dan door 2 goals in de zes minuten blessuretijd nog met 2-1 verliezen en geen gat van zes punten maar Benfica naast Sporting. Wat een kut ontknoping voor U.G.

Precies dit. We zijn inmiddels uren verder en het is mij nog niet helemaal gelukt om dit het spreekwoordelijke plekje te geven. De afstandsbediening van m’n bakje bestaat nu uit vier stukjes en volgens het thuisfront is de kat nog steeds niet gesignaleerd. Maar het komt helemaal goed, we gaan het reguleren.

Eerst was ik boos dat ik hier niet bij kon zijn, mijn laatste derby is nu te lang geleden.


Ik leek wel een klein kind, zo vaak dacht ik aan ‘het bochtje nemen’
IMG-5837.webp






Maar nu achteraf, misschien toch maar beter dat ik er pas in december zit.

Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken. Het was een mooie wedstrijd, mooie derby, heerlijke spanning, en voor zover ik weet geen shit op straat. Ik gun ze hun feestje, want wij worden kampioen. 100 por cento.

De beelden :

 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ja, hij was zeker op dreef, zijn assist en de actie ervoor, dat lobje op Goncalves was ook perfect. Edwards wisselt dit soort geniale momenten nog te vaak af met rare fratsen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Oef, dat was een ontknoping. Vooral ook met dat wachteb op het definitieve oordeel van de VAR en dan toegekend, 2 keer die klap dus voor Sporting-fans.

Voor Schmidt ook een belangrijk resultaat. Nu weer bovenaan en dat zal hem de nodige krediet geven.
 

U.G.

Well-known member
Het was hen wel even gegund, ik hou van blije mensen, vooral Lissabonners.

https://youtube.com/shorts/joozbKZt8Mg?si=uYTzhTc2MdsAp0KV

Máár…we moeten toch weer verder en het is weer leuk genoeg geweest : back to reality, Sporting is weer nr. 1,en dat vlak voor m’n vertrek naar Lisboa.

Ik denk niet dat Gyokeres na de zomer nog bij ons speelt. Wat een complete spits is dit toch ! Edwards heeft definitief zijn basisplek terug maar moest daarvoor bijna een maand lang Maradoniaans spelen niet normaal. Ik sta echt van die twee te kijken hoor, dat wij hier vandaag de dag nog van mogen genieten bij een club als Sporting.

Aan de andere kant is het zo dat Pedro Goncalves dus al lang niet meer de king of the castle is en dat lijkt hem mentaal op te breken, die bakt er niks meer van. Ik hoop echt dat ie zich herpakt, we gaan alles en iedereen nodig hebben nu, want de lat ligt hoog dit seizoen. St.Juste is weer geblesseerd, ik vind het echt een drama voor die man, ik hoop wel dat dit inderdaad meevalt. Leuk trouwens om Ugarte terug te zien op de tribunes, zoals ook vaak Pedro Porro.

De beelden van de re-conquista van de koppositie:


En nu eerst Vitoria uit ( fanatieke aanhang, ze haten Braga maar vooral Porto maar hebben ook nog genoeg haat over voor de hoofdstad).

Daarna komt Porto op bezoek. Gyokeres vs Pepe en met mij erbij als getuige, en ik ga niet liegen ik krijg gewoon kippenvel als ik er alleen aan denk.

Let’s do this !
 

Batigoal

Well-known member
Goeie spits inderdaad die Gyokeres. Dacht eerst gezien zijn paar jaar in Engeland dat het vooral een fysiek sterke spits zou zijn, maar hij is ook nog beweeglijk.

Ik vind Braga dit seizoen wel geinig met een verzameling oudere Portugezen zoals Moutinho, Fonte, Pizzi, Paulo Oliveira, Bruma.
 

U.G.

Well-known member
Ik vond het vooral geweldig om Braga te zien spelen tegen Napoli, Real en uit in Berlijn. Ik had niet verwacht dat ze zo hun mannetje zouden staan, zelfs ook een beetje onfortuinlijk soms. Mooie ploeg. Die oude crew brengt inderdaad de nodige rust/balans maar mijn favoriet daar is Banza 😁

Jaa Gyokeres is zo balvast, heel knap in de kleine ruimte, fysiek sterk, is snel, Liedson stond een paar maanden voordat ie bij ons kwam gewoon vakken te vullen ergens in Brazilië, maar dit wordt net zo’n spectaculaire inkoop. Hoe hebben wij in godsnaam deze gozer binnen kunnen halen ? Uit Engeland nb.
 

Abubakari

Well-known member
En alweer verspeelt Benfica punten, Sporting kan voor de winterstop goede zaken doen en een aardige stap zetten.
 

Abubakari

Well-known member
Porto de grote winnaar, winnen zelf en Sporting gaat met 3-2 onderuit in Guimaraes.
Lekker spannend en volgende week Sporting-Porto en Braga-Benfica.
IMG_3197.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Best een mooie plaatje voor de neutrale kijker, maar persoonlijk had ik het mij voorgenomen ietsjes minder spannend te willen zien rond deze tijd. Maar goed, blijkbaar kunnen in het laatste kwartiertje de Benfica’s en Vitoria’s tegen ons flink boven zichzelf uitstijgen. Ongelofelijk hoe je gezien het spelbeeld ook bij deze twee alle zes punten laat liggen ! Reflectie-tijd bij Sporting !

Mooi om de ‘dwaling’ van een usual suspect scheidsrechter te zien trouwens. Een slechte schwalbe belonen met een strafschop ipv een tweede gele kaart. Het VAR-duo was op dat moment waarschijnlijk shotjes aan het doen, of het zijn gewoon Benfica-socios. Of allebei.

Geeft niet, wat ik verwachtte gebeurt…onze échte concurrent stapt nu naar voren en komt qua punten op gelijke hoogte. Hello Porto, glad to meet you ! Volgende week verwacht (hoop) ik vanaf de 2de helft gewoon een ouderwets jaren 80 rumble.

Waar is een Palhinha als je ‘m nodig hebt, eigenlijk zouden ze opleidingsclubs het recht moeten geven om naar willekeur, voor 1 wedstrijd per seizoen, een opgeleide speler te mogen lenen, zolang hij niet tegen de huidige werkgever wordt ingezet natuurlijk 😁

Basta, vanaf morgen in the old country.

Força Sporting, contra tudo e contra todos.

Trouwens, niet dat ik te doen heb met Schmidt maar de behandeling die hij nu krijgt van media en aanhang is niet echt bepaald chique, maar goed, da’s een probleem voor de overkant.

Ik hoop wel dat ze Conference league spelen volgend jaar, kunnen ze ‘m namens Portugal winnen. Ik zal het maar niet te hard roepen voordat ik m’n eigen club nog jinx.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Trouwens, Abu, ik wil dat je elk voorseizoen/ begin seizoen Benfica gaat bezoeken 💪🏼 Ik ga dat aankaarten daar, we gaan het crowdfunden voor je jongen. You got that magic.
 

Abubakari

Well-known member
Trouwens, Abu, ik wil dat je elk voorseizoen/ begin seizoen Benfica gaat bezoeken 💪🏼 Ik ga dat aankaarten daar, we gaan het crowdfunden voor je jongen. You got that magic.
Ik ben helemaal voor en sta tot je beschikking. Kan ik gelijk Sporting ook een keer zien spelen als ik toch in de buurt ben.
 

U.G.

Well-known member
Als wij kampioen worden ( en jij weet hoe vaak we dat worden ! ) dan zie ik jou als talisman, en kunnen we wat mij betreft deze traditie opstarten.
 

Abubakari

Well-known member
Ik offer me wel even op, doe ik niet moeilijk over.

Jij zit volgende week toch in het stadion bij Sporting-Porto?
 
Bovenaan