Portugese competitie

Abubakari

Well-known member
Kun je nog op tijd member worden?
Nee, je moet al in juli member zijn. Kost ook €90.
Maar ik heb een mail gestuurd naar Boavista dat ik geen Benfica fan ben maar een toerist die graag naar Boavista wil en of er nog iets mogelijk is. Ihkv nee heb je ja kun je krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Nee, je moet al in juli member zijn. Kost ook €90.
Maar ik heb een mail gestuurd naar Boavista dat ik geen Benfica fan ben maar een toerist die graag naar Boavista wil en of er nog iets mogelijk is. Ihkv nee heb je ja kun je krijgen.

Muito bem Abu 🙏🏻 en waarom niet ? Je had kunnen bullshitten en zeggen dat je bent opgegroeid met Eurogoals en dat Boavista in het oude Bessa een jeugdsentiment is. Ik heb hier nog een oud shirtje van ze uit ‘92, hummel. Ik had een foto ervan kunnen maken vanuit een regenachtig Nederland. Degene die daar dan nee op zegt is pas écht een robot.

Wat een gedoe zeg om een wedstrijdje te bezoeken, in dit geval om zoveel mogelijk Benfica aanhang buiten de poorten te houden, zodat het stadion niet rood kleurt en toch zeker om de Ultra’s van Porto niet te triggeren ( Boavista =Porto )
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

U.G.

Well-known member
Morgen in Aveiro de supercup tussen Benfica en Porto. Ik ga niet kijken, maar vanwege de hype viva o Porto. Als je de Portugese sportmedia volgt zou je bijna denken dat FC Porto geen Portugese club is.
 

Abubakari

Well-known member
Je had kunnen bullshitten en zeggen dat je bent opgegroeid met Eurogoals en dat Boavista in het oude Bessa een jeugdsentiment is. Ik heb hier nog een oud shirtje van ze uit ‘92, hummel. Ik had een foto ervan kunnen maken vanuit een regenachtig Nederland. Degene die daar dan nee op zegt is pas écht een robot.
:)
Ik blijf toch een goudeerlijke Fries he.

Nog geen reactie, maar we wachten rustig af en anders bel ik ze even. Boeren die geven nooit op zingen ze hier in Groningen altijd.:)

Maar gedoe inderdaad.
 

U.G.

Well-known member

Leuk marketingtrucje Sporting, bizar veel yanks o.a. tegenwoordig in Portugal op vakantie, dus ik snap ‘m de wel.

Deze kerel heeft welgeteld 1 seizoen (!) bij ons in de selectie gespeeld,.. als invaller.

Gisteren won Benfica de supertaça, ben nu alleen thuis dus hij stond aan op de achtergrond voor het geluid 😉

Eerst het publiek met overdreven veel vuurwerk tekeer gaan en wat begon als een aardige wedstrijd verzandde daarna in een ordinaire schoppartij. Rood voor Pepe en rood voor trainer Conceiçao. Frustratie bij Porto.

We gaan beginnen !
 

Abubakari

Well-known member
64dabe98f2f25-IMG_0786.jpeg


En toen stond ik ineens in Estádio do Bessa in het uitvak tussen ik denk wel 5.000 Benfica supporters (want uitvak is zwak uitgedrukt, de hele korte zijde eerste en tweede ring stonden alleen maar Benfica aanhangers. En ik).

Ik had een kaart maar wist alleen dat het achter de goal was, had verwacht dat het in een Boavista vak was. Maar toen ik naar mijn ingang liep dacht ik al, wat een boel politie staat daar. En daarna dacht ik wat een boel Benfica fans lopen hier.

Wel te gek hoor, ons appartement is 20 minuten lopen van do Bessa, loop je er heen zie je allemaal Benfica fans naar het stadion lopen, gewoon tussen het thuispubliek door. Na afloop ook. Was wel enorm veel politie op de been voor de hooligans van beide clubs, een kilometer straat met alleen maar wagens en gewapende riot cops.
En ondertussen een zeer gemoedelijke sfeer na afloop. Al moest het uitvak nog wel ongeveer 20 minuten blijven zitten tot het stadion leeg was cq de boze boa’s en benfi’s geen rotzooi konden schoppen.

Geweldige belevenis, zo’n volle uittribune en vooral om mee te maken hoe die twee keer ontplofte bij een goal. Sowieso qua sfeer natuurlijk dikke prima.
En zoals alle Portugezen supervriendelijke mensen. Mooi mee staan zingen en klappen ook. Al ben ik eigenlijk voor Sporting, dus niet aan UG vertellen.

Bij rust stond het 0-1 door di Maria. Daarna nog een krankzinnige tweede helft met twee rode kaarten, en een geweldig scoreverloop met alles er op en er aan. Benfica kwam met tien te staan en vrijwel direct maakte Boavista 1-1. Benfica kwam met een man minder toch op 1-2, daarna een gelijkmaker in de 88’ minuut vanaf de stip, een schot onderkant lat van Neres diep in blessuretijd, een afgekeurde Benfica goal en uiteindelijk in de 13’ minuut van de blessuretijd de 3-2 voor een counterend Boavista. Niet Kökcü was de man maar een andere oud Feyenoorder, Bozenik. Maakte de 1-1 en de winnende 3-2.

2x rood, 10x geel, Benfica twee keer lat geraakt, 5 doelpunten waarbij een late penalty en een hele late winnende, kortom een mooi rijtje alles er op en er aan.

Dit was wel één van mijn mooiste voetbalbelevenissen ooit. Allejezus veel moeite gekost maar het was het volledig waard. En dankzij SUPERHELD U.G. ga ik zaterdag vrijwel zeker ook nog naar da Luz ondanks dat het al uitverkocht is.



64dac0f56e014-IMG_0788.jpeg



64dac14c78acf-IMG_0789.png
 

Pieros

Active member
Mooi dat het toch nog gelukt is en het tevens zo´n mooie voetbalbelevenis is geworden. Stadion vind ik altijd één van de mooiere in Portugal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi avontuur! Dit soort stadionbezoekjes zullen je altijd bij blijven! Toch een topspits die Bozenik dus.
 

U.G.

Well-known member
Na die rode kaart van Benfica ging ik er voor zitten, en ik vond het knap hoe ze vervolgens met z’n tienen weer op voorsprong kwamen, maar uiteindelijk de wedstrijd trok weer m’n volledige aandacht bij de strafschop van Boavista.

Maar wat een wedstrijd inderdaad !

Geweldig om te lezen dit Abu, meezingen op lala Benfica lala ( op Sinatra’s I love you baby ) 😁 ironisch hoe ik een nieuwe Benfiquista help creëren.

Ik werk straks nog de speelronde bij.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Aan de overkant waren nog wel een paar plekjes vrij ook.

Mooi verslag Abu en protte wille in Da Luz, geweldig stadion!
 

Abubakari

Well-known member
Belangrijk natuurlijk, spraken ze wel een beetje Engels?
Jazeker, en Fries. Wel wat gebrekkig, maar ze doche hun bêst.

Net bij Dragao wezen buurten. Geen wedstrijd deze week, maar wilde er toch even kijken en heel veel metrolijnen komen er uit, dus dat was appeltje eitje.
 

U.G.

Well-known member
Geen echt relaas maar even over de eerste speelronde :

Even dan het samenvattinkje van de suckerpunch die de landskampioen gisteravond opliep in Porto. Met naar verluidt dus met minstens één Fries tussen de Benfiquistas in.


De potentie is wel af te zien bij Benfica maar de finetuning is nog wel volop gaande, Kokcu gaat geen aanpassingstijd gegund worden maar wat ik links en rechts hoor is dat ie dat waarschijnlijk wel nodig gaat hebben. Maar de volgende wedstrijd leent zich wel perfect voor een revanche. We gaan het zien.

En dit werd sowieso gezien als een risicowedstrijd in Portugal want Lissabon in Porto. En als bovendien de leider van de SD ultras oftewel de president dus van FC Porto op social media, enkel om te klieren, verkondigd hoe makkelijk zij aan kaartjes komen voor deze wedstrijd en als hij wil 500 van zijn boys in Bessa kan 'parkeren'...dan kan je dus op weet ik veel hoeveel honderd agenten extra rekenen. Wat een Portuense accent trouwens deze kerel.


Wij wonnen in Lissabon. Vizela was de tegenstander en die leken in de eerste helft rijp voor de sloop, pracht debuut trouwens van onze nieuwe spits Gyokeres. Maar ja, pech met het afronden na de 2-0 en onnodige wissels deed de wedstrijd omslaan. Uiteindelijk toch gewonnen, en op z'n Sportings...in de blessuretijd van de blessuretijd. 3 pontos.

Porto won, niet gezien. Braga verloor, ook niet gezien. I'm happy. Een fijne nazomer para todos !
 
Bovenaan