Portugese competitie

U.G.

Well-known member
Die Pépé is toch die snelle buitenspeler? Lijkt me niet echt een goede optie als back.

Ik denk dat momenteel de meeste backs in Portugal ooit als aanvaller zijn begonnen. En vooral Portugese coaches zetten je zó achterin. En dit is zeker niet altijd een succes, zo is Bernardo Silva ooit eigenlijk mislukt bij Benfica. Maar die mocht linksback gaan staan van meneer Jesus.

Waarom die gozer als toptrainer wordt gezien…
 

U.G.

Well-known member
De top 3 heeft gisteren geoefend :

F.C. Porto - Wolverhampton 0-1
Benfica - Burnley 0-2
Sporting - Real Sociedad 3-0

Of maw de propaganda-machine heeft even een time-out.
 

U.G.

Well-known member
Presentatie-wedstrijd in het Alvalade-stadion gisteren. Sporting - Villarreal 3-0.

Ik hoop niet dat er nog sleutelfiguren gaan vertrekken maar ik geloof dus dat we klaar zijn voor de start. Completer dan vorig jaar, én we hebben een aanspeelpunt voorin.
 

U.G.

Well-known member
Sporting heeft de jonge spits Chermiti aan Everton verkocht voor 15 miljoen plus 20% doorverkooppercentage. Een knappe deal want als ik zeg dat die jongen vorig jaar 4 keer inde basis heeft gestaan dan ben ik nog royaal. Jammer ergens wel, want ik had natuurlijk liever Paulinho zien vertrekken maar die heeft waarschijnlijk geen markt. Als pinchhitter is hij natuurlijk wel bruikbaar, maar Sporting moet van die salaris af.

Sporting wil André halen van Fluminense, zij vragen 20 miljoen voor hem, en we hebben al 24 besteed aan een speler deze zomer…maar het is of André of een Deen van Lecce, en die is niet eens veel goedkoper.

We hebben nog een maand te gaan weliswaar, maar let it be said : Sporting heeft de beste ploeg in Portugal, 100%.

Laat m’n vakantie eindelijk maar beginnen, op naar de zon !
 

Pieros

Active member
Sporting heeft de jonge spits Chermiti aan Everton verkocht voor 15 miljoen plus 20% doorverkooppercentage. Een knappe deal want als ik zeg dat die jongen vorig jaar 4 keer inde basis heeft gestaan dan ben ik nog royaal. Jammer ergens wel, want ik had natuurlijk liever Paulinho zien vertrekken maar die heeft waarschijnlijk geen markt. Als pinchhitter is hij natuurlijk wel bruikbaar, maar Sporting moet van die salaris af.

Sporting wil André halen van Fluminense, zij vragen 20 miljoen voor hem, en we hebben al 24 besteed aan een speler deze zomer…maar het is of André of een Deen van Lecce, en die is niet eens veel goedkoper.

We hebben nog een maand te gaan weliswaar, maar let it be said : Sporting heeft de beste ploeg in Portugal, 100%.

Laat m’n vakantie eindelijk maar beginnen, op naar de zon !
Waar ga je naar toe?
 

U.G.

Well-known member
@U.G. weet jij of het mogelijk is om trainingen van Benfica te bezoeken?

Voor open trainingen met publiek trekken ze speciaal naar da Luz, en de laatste daarvan was in begin Juli. Want zij trainen in Seixal, en die zijn meestal het eerste kwartiertje wel open voor de media en dan mogen die ook vertrekken. Ik kan straks wel ff hun site afstruinen om te checken of er nog open trainingen op het programma staan.

Ben jij daar nu, of ga je er nog heen ?
 

Hankie

Well-known member
Voor open trainingen met publiek trekken ze speciaal naar da Luz, en de laatste daarvan was in begin Juli. Want zij trainen in Seixal, en die zijn meestal het eerste kwartiertje wel open voor de media en dan mogen die ook vertrekken. Ik kan straks wel ff hun site afstruinen om te checken of er nog open trainingen op het programma staan.

Ben jij daar nu, of ga je er nog heen ?
Nee ik ga pas in het voorjaar(mei) en helaas spelen ze dan niet thuis.
 

Hankie

Well-known member
Voor open trainingen met publiek trekken ze speciaal naar da Luz, en de laatste daarvan was in begin Juli. Want zij trainen in Seixal, en die zijn meestal het eerste kwartiertje wel open voor de media en dan mogen die ook vertrekken. Ik kan straks wel ff hun site afstruinen om te checken of er nog open trainingen op het programma staan.

Ben jij daar nu, of ga je er nog heen ?
Nee ik ga pas in het voorjaar(mei) en helaas spelen ze dan niet thuis.
 

Abubakari

Well-known member
Weekend van de 20ste is Benfica-Estrela Amadora, daar wil ik graag heen, maar de vvk is nog niet begonnen en ik weet ook niet of ik als niet lid makkelijk aan een kaart kan komen als het niet uitverkocht is. We zitten op nog geen 1,5 km van het stadion, dus dat moet eigenlijk wel lukken in de zin van dat het bijzonder kut zou zijn mocht het niet lukken.
Op zondag is het in Liga 2 Belenses-Porto B, zal wel wat makkelijker worden om een kaart te krijgen, al is erop de site van Belenenses ook niks over vvk te vinden. Maar daar wil ik ook heen.

En dan moet er eigenlijk nog een wonder gebeuren zodat ik de dag nadat we aankomen in Porto naar Boavista-Benfica kan, maar daar geloof ik niet echt in. Sowieso lastig om info over vvk te vonden.
Begintijden voor speelronde 2 zijn ook nog niet bekend.
 

U.G.

Well-known member
Komt goed, die wedstrijd raakt niet uitverkocht maar zal wel aardig vollopen, vooral als ze de supercup winnen. Loop in Lissabon gewoon bij 1 van de twee fanshops naar binnen ( allebei in oud-Lissabon ) en je hebt je kaartje.

Ik had het je al aangeboden, maar mocht het niet zo uitpakken dan zal ik je een nr doorgeven van een lid die haalt het dan op voor je.
 

U.G.

Well-known member
Nee ik ga pas in het voorjaar(mei) en helaas spelen ze dan niet thuis.

Ok. Da’s jammer. Tegen die tijd is het misschien duidelijk dat een andere club uit Lissabon, aan de andere kant van de 2de ringweg kampioen wordt, ik kan je in dat geval een veel mooier voetbalpubliek aanraden.
 

U.G.

Well-known member
Vanuit Italië ( Romano II, Nicolo Schira ) wordt er bericht dat Benfica en Beltran (spits van River ) een akkoord hebben.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Komt goed, die wedstrijd raakt niet uitverkocht maar zal wel aardig vollopen, vooral als ze de supercup winnen. Loop in Lissabon gewoon bij 1 van de twee fanshops naar binnen ( allebei in oud-Lissabon ) en je hebt je kaartje.

Ik had het je al aangeboden, maar mocht het niet zo uitpakken dan zal ik je een nr doorgeven van een lid die haalt het dan op voor je.
Dan zal het wel goedkomen, obrigado alvast in elk geval.👍
 

Abubakari

Well-known member
En dan moet er eigenlijk nog een wonder gebeuren zodat ik de dag nadat we aankomen in Porto naar Boavista-Benfica kan, maar daar geloof ik niet echt in. Sowieso lastig om info over vvk te vonden.
Begintijden voor speelronde 2 zijn ook nog niet bekend.
Hmm, dat blijkt bij nader inzien eigenlijk nog zo onmogelijk niet. Kunnen 30.000 man in het stadion, vorig seizoen zaten er 11.000 bij deze wedstrijd. Samenvatting van vorig seizoen op YouTube laat ook veel lege plekken zien, dus dat biedt ook wel perspectief. Kan alleen niks over vvk vinden.
Zou wel mooi zijn, maandag Boavista-Benfica, weekend er na Benfica-Estrela en Belenenses-Porto B. Dag dat we terugvliegen op Amsterdam 50% kans dat Ajax thuisspeelt in de kwalificatie EL.
 
Bovenaan