De seleção won afgelopen donderdag bijna achteloos en op eco-stand van Zweden (5-2). Onze Spaanse bondscoach oefent in deze interlandperiode met twee verschillende ploegen. Dus inmiddels naar huis zijn : Bernardo Silva, Ruben Dias, de geweldige Palhinha, Rafael Leão, Bruno Fernandes, Gonçalo Ramos, Toti Gomes en Nelson Semedo.
Die zijn vrijdag vervangen door dit groepje : Diogo Dalot, João Felix, João Cancelo, Vitinha, de geweldige Otavio, Ruben Neves en Cristiano Ronaldo. Betekent dus dat de keepers blijven en ook mensen als de geweldige Matheus Nunes, de teruggekeerde Nuno Mendes ( wat ben ik blij dat die terug is ) en Pepe.
Je levert bijna geen spaan in. Martinez oogt positief, alleen zijn lach al is een enorme vooruitgang op die zure angsthaas van een Santos.
Om dit toch te kunnen overtreffen zie ik her en der pubertjes online schrijven dat Frankrijk wel liefst 3 gelijkwaardige ploegen kan opstellen. Maar dat kan Frankrijk helemaal niet. Is verder ook niet belangrijk.
Tot voor kort zou ik misschien nog denken, waarom speel je op dit punt in het leven niet tegen een Argentinië, Frankrijk of reis af naar Wembley ?
Maar aan de andere kant : wat goed is, is goed ! Vele lachende gezichten en automatisme. Dat heeft bruggenbouwer Martinez toch mooi bereikt 😁. Ronaldocentrica bestaat al lang niet meer maar de beste man loopt er nog steeds rond, en uiteraard met dezelfde ambities. Dat is misschien nog wel een dingetje.