Portugese competitie

Joost

Well-known member
 

Batigoal

Well-known member
Wat een beest die Gyokeres! Scoort wel echt heel makkelijk en is zo fysiek sterk. Sporting zal wel blij zijn dat ze hem hebben weten te behouden. Overtuigende overwinning tegen Porto, ongeslagen aan kop; het leven kan niet beter @U.G.? Die Geovany Quenda lijkt ook wel een leuk talent inderdaad.
 

U.G.

Well-known member
Gyokeres is een fenomeen. Van de week ook namens Zweden. Hij oogt niet eens sterk, maar wat een tank is die kerel. Van alleen al naar zijn acties kijken word je moe, die versnellingen ook.

Zijn afkoopclausule heeft wel een beetje geholpen om hem binnen te houden 😊 maar het zou mij niet verbazen dat zijn bestemming al redelijk bepaald is in een compromis. Sporting heeft niet voor niets maandenlang achter die spits van Panathinaikos gezeten. In plaats daarvan kwam Conrad Harder over uit Denemarken voor 22 miljoen. Dit riekt naar vervanging en niet zozeer naar een spits voor erbij, wat dat betreft had je Rodrigo Ribeiro lopen. Ik ben benieuwd wat er in de winter gaat gebeuren.
 

Batigoal

Well-known member
Die transfer van Conrad Harder is trouwens wel bizar. Sporting versloeg Brighton daarmee, maar we zijn dus al zover dat iemand die pas net een basisplaats heeft veroverd bij een erkende talentenfabriek als Nordsjaelland voor 20 miljoen gekocht wordt.
 

U.G.

Well-known member
Als datzelfde PL hem over drie jaar voor 60 miljoen haalt heb je niet zulke hele slechte zaken gedaan. Sporting heeft een beetje de marge om te riskeren, en als je ambitie hebt heb je simpelweg geen keus.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat Amorim’s staff na het eerste jaar ( Paulinho, Vinagre ) geen miskopen meer gedaan heeft. Hjulmand, Gyokeres, Diomande en daarvoor Gonçalves, Trincão, Morita, strikt bullseye.

Quenda kan vandaag als jongste speler ooit debuteren in het Portugees elftal. Een record dat op naam van Paulo Futre staat.

Buiten dat dit een geweldige wedstrijd was ( van beide kanten ), heeft mister een mijlpaaltje behaald ( 900 goals ) en natuurlijk de afscheid van almighty Pepe !

 
Bovenaan