Portugese competitie

Batigoal

Well-known member
Tot nog toe zijn er alleen maar verliezers bij deze overgang. Terwijl als Amorim gewoon het seizoen had afgemaakt, dan had hij een superseizoen kunnen draaien en op z'n minst een grote kans op een landstitel.

U.G.

Well-known member
Zou je denken ja.

Het is vandaag onze kerstavond, dus van hieruit um feliz natal ⭐️

Abubakari

Well-known member
Sporting staat, niet geheel onverdiend, kort na rust 1-0 voor. Wint Sporting staan ze weer bovenaan. Gelijkspel is Porto koploper, wint Benfica dan zijn zij koploper.
Spannend kortom in Portugal.

• Leuk
Waarderingen: U.G.

Abubakari

Well-known member
Billenknijpen na rust, al werd Benfica niet heel gevaarlijk, wat mogelijkheden. Onze matchwinner had de lul geweest als het nog 1-1 was geworden, in de slotfase voor eigen succes te gaan met op links iemand volledig vrij. Maar het liep allemaal goed af. Ik sluit me aan bij gevegt, de gelukswensen (en een prettig nieuwjaar) voor U.G.!

U.G.

Well-known member
Muito obrigado 😊 ik heb geen stem meer over, en dat vanuit m’n huiskamer. Ik ben er heel blij mee, het seizoen gaat nog wel lang duren . Maar eerst de spannende maand januari afwachten ( transfermarkt).

• Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Lekker sfeertje hoor voorafgaand! Mooie overwinning in de derby van Sporting. Merkte je al wat verschil met de nieuwe trainer UG?

U.G.

Well-known member
Borges kon natuurlijk niet beter beginnen ; een overwinning op Benfica.

Achteraf kun je misschien stellen dat de groep het plotse vertrek van Amorim niet kon billijkenen en dat het dan niet handig was, om het zo cru te zeggen, ze op te schepen met de jeugdcoach.

Dat staat verder even los van z’n trainerscapaciteiten. De groep had daarvoor momentum gecreëerd en Amorim is communicatief heel sterk en charismatisch, en bepaalde spelers zijn natuurlijk ook heertjes. De complete Europese top is gelinkt aan Gyokeres bijvoorbeeld.

Pereira heeft niet die communicatieskils, hij deed in het begin nog wel experimenteel-gek met z’n opstelling, maar hij kon de job gewoon op alle vlakken niet dragen. Gewoon een verkeerde keuze van de insiders (Varandas ).

Borges straalt iig kalmte uit, communiceert gemakkelijker zonder het constant teruggrijpen naar standaard riedels, en heeft tactisch eigenlijk niks bijzonders gedaan ( lees : niks geks ). Hij presteerde goed met Vitoria ( internationaal vooral ) dus komt hij als een somebody binnen. Hij mag wel aan de bak hoor ; vandaag Vitoria uit, we kampen met een pittige ziekenboeg, en überhaupt de maand januari.

U.G.

Well-known member
Nee niet echt, vooral niet als je met 1-3 hebt voorgestaan. Jammer. Wel een spektakelstuk hoor.

U.G.

Well-known member
Dankjewel voor dit, ik moet zeggen geweldig bericht 😄 heer Gevegt.

Vandaag een voetbal/Portugal/voetbalgerelateerd Whatsapp-groep-vrije dag ingelast, ik klik op een tab van dvk op mn telefoon en zie jouw post.

Obrigado amigo, ik doe mee met je plop vandaag 💪🏼 pff geeft ff rust dit, en nu wachten op een snel herstel van Pote, Nuno Santos en Inacio. Ik weiger te geloven dat Gyokeres weggaat in Januari.

Batigoal

Well-known member
Mooie pot hoor Vitoria-Sporting! Gyokeres ook weer snel met een hattrick, die man blijft maar scoren. En Vitoria heeft wel een paar handige spelers. Die Kaio en Gustavo Silva zijn leuke dribbelaars. Vielen me al op in de Conference League.

• Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Ik heb ze twee keer gezien in de Conference league, en deze twee zijn inderdaad hun sterkhouders. Leuk elftal, met sowieso leuk publiek. De enige club in Portugal buiten de grote drie met een heus echte achterban. In Guimaraes heeft Vitoria de meeste supporters, en dan pas Benfica en de andere twee ! Dat heeft in Portugal buiten Porto geen enkele club in hun eigen gemeente.

Helaas voor hun kunnen er enkele spelers gaan vertrekken deze maand.

U.G.

Well-known member
Momenteel is de final four van de superoverbodige Liga cup gaande, Sporting won al met 1-0 van Porto, en Benfica van Braga ( 3-0 ). Zaterdag dus opnieuw de derby de Lisboa. En we hebben er weer een geblesseerde erbij, wat een schema is dit ook. We hebben nu 1 basismiddenvelder over !

U.G.

Well-known member
Porto verloor z’n inhaalwedstrijd afgelopen zondag op het eiland, en daarmee is Sporting dus winterkampioen. Als ik me niet helemaal vergis is dit de 4de keer op rij dat dat gebeurt.

Als sommige dingen niet zo abrupt zouden veranderen in november werden we dus Iron Mike prime style kampioen, nu worden we dat denk/hoop ik wel alsnog…maar dan meer Nate Diaz of Rocky Balboa style.

De selectie bestaat momenteel uit zo’n 14 fitte spelers ofzo, maar de media melden dat de terugkomst van Pote en Bragança aanstaande is. Wel zo mooi, met de CL volgende week en over een paar weken al de vechtpartij..ik bedoel de wedstrijd uit bij Porto.

Força !

Bovenaan