Play-offs met Belgie

Play-offs met Belgie


  • Totaal aantal stemmers
    10

Methone

New member
overigens zou het meedoen van Belgische clubs aan de NL Eredivisie niet eens een primeur zijn: AS Monaco voetbalt immers al mee in de Franse Ligue 1.

Klopt, zo even uit het hoofd zijn er clubs uit Wales in de Engelse piramide, clubs uit Liechtenstein in de Zwitserse piramide en een club uit San Marino in de Italiaanse piramide, maar het zullen er ongetwijfeld meer zijn.
 
G

Gast

Guest
Klopt, zo even uit het hoofd zijn er clubs uit Wales in de Engelse piramide, clubs uit Liechtenstein in de Zwitserse piramide en een club uit San Marino in de Italiaanse piramide, maar het zullen er ongetwijfeld meer zijn.

De aanwezigheid van Cardiff & Swansea in de premier League is interessant omdat deze clubs komen uit een land waar ook een eigen competitie is, maar ze toch gekozen hebben voor de Engelse competitie en zelfs namens de Engelse competitie Europees actief zijn geweest.
 

Shayman

New member
Sorry hoor, leuk idee maar emmer toch op met die Belgen want daar zit echt niemand op te wachten. Ik las tijdje terug iets van Vrouwen NL-kampioen maar nog niet over NL-Belg-totaal en ik was het al kwijt.
 

Joost

Well-known member
De aanwezigheid van Cardiff & Swansea in de premier League is interessant omdat deze clubs komen uit een land waar ook een eigen competitie is, maar ze toch gekozen hebben voor de Engelse competitie en zelfs namens de Engelse competitie Europees actief zijn geweest.

Dat is wel kort door de bocht en klopt niet. Sowieso is Wales geen land maar een onderdeel van het Verenigd Koninkrijk. Alleen in enkele sporten hebben ze een aparte bond.

Teams uit Wales spelen al meer dan 100 jaar in het Engelse voetbal en overstappen naar de League of Wales was gewoonweg niet eens een vraag. Dat is niet zoiets als morgen een aparte Friesche competitie beginnen en dan vragen of Heerenveen mee wil doen.

Maar on-topic. Ik denk dat Gent, Anderlecht, Standard, Genk en Club best een interessante aanvulling zouden zijn voor de Eredivisie maar de noodzaak is er totaal niet. Niet doen dus.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Absoluut tegen. Trek je de betere clubs bij de rechterrijtje ploegen weg, dan is het de doodsteek voor de Nederlandse competitie.

Ik pleit voor een doorlopende voetbalpiramide, zonder al die gekke eisen en met de nadruk op de opleidingen. Dat is wat we in Nederland kunnen en daar moeten we ons aan vasthouden.

Een eredivisie met 20 ploegen, een 1e divisie met 20 en daaronder een tweede divisie met 20. Verder kappen met die hele zaterdag/zondag ongein op de hogere amateurniveaus.
 
G

Gast

Guest
Maar on-topic. Ik denk dat Gent, Anderlecht, Standard, Genk en Club best een interessante aanvulling zouden zijn voor de Eredivisie maar de noodzaak is er totaal niet. Niet doen dus.

Jij vindt de Eredivisie goed genoeg?
 

zwammy

Well-known member
Je hebt toch al europees voetbal. Het is weer het zelfde wissel van zetten als een aantal jaren geleden, totaal niet interessant, voor nederland en voor belgie niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Jij vindt de Eredivisie goed genoeg?
Competitie zal best sterker worden als je de beste clubs van Belgi? en Nederland samen laat spelen. Maar worden de clubs daar sterker van ten opzichte van andere clubs in Europa? Lijkt me niet, want spelers gaan niet ineens in Nederland blijven omdat ze tegen bijvoorbeeld Anderlecht mogen spelen in plaats van tegen bijvoorbeeld Heracles.

En ook zal dat de spelers niet ineens sterker maken, want ook nu zie je in Nederland en Belgi? weinig wedstrijden waarin het niveauverschil zo groot is dat de spelers van de topclubs het op halve kracht ook wel kunnen winnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Sorry hoor, leuk idee maar emmer toch op met die Belgen want daar zit echt niemand op te wachten. Ik las tijdje terug iets van Vrouwen NL-kampioen maar nog niet over NL-Belg-totaal en ik was het al kwijt.

Mwah, tegenstanders als Anderlecht, Club Brugge en Standard vind ik een interessanter dan pak 'm beet Excelsior, Dordrecht of Roda.
 

erka

Well-known member
Absoluut tegen. Trek je de betere clubs bij de rechterrijtje ploegen weg, dan is het de doodsteek voor de Nederlandse competitie.

Ik pleit voor een doorlopende voetbalpiramide, zonder al die gekke eisen en met de nadruk op de opleidingen. Dat is wat we in Nederland kunnen en daar moeten we ons aan vasthouden.

Een eredivisie met 20 ploegen, een 1e divisie met 20 en daaronder een tweede divisie met 20. Verder kappen met die hele zaterdag/zondag ongein op de hogere amateurniveaus.

Dit. Alleen niet 20-20-20, maar 16 Eredivisie, 16 Eerste Divisie en 16 Tweede Divisie. Van 20 ploegen wordt onze competitie niet beter. En volledige doorstroming en kappen met dat achterlijke conservatieve Middeleeuwse zaterdag/zondagonderscheid. En soepeler accommodatie-eisen, want die zijn echt te streng in ons land waar je een uitsupporter met een verrekijker moet zoeken soms.

Laten we dat eerst maar ns invoeren. Dus geen vrijwillige promotie maar verplicht en iedereen door elkaar. Dat zou wat zijn zeg. Hetzelfde systeem als in alle andere landen. Hoera.

In samen met Belgi? zie ik niks.

O ja, en de KNVB moet het doordrukken. Anders kom je er nooit uit.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Dit. Alleen niet 20-20-20, maar 16 Eredivisie, 16 Eerste Divisie en 16 Tweede Divisie. Van 20 ploegen wordt onze competitie niet beter. En volledige doorstroming en kappen met dat achterlijke conservatieve Middeleeuwse zaterdag/zondagonderscheid. En soepeler accommodatie-eisen, want die zijn echt te streng in ons land waar je een uitsupporter met een verrekijker moet zoeken soms.

Spelers moeten meer uitgedaagd worden, dat doen je niet door het aantal wedstrijden te verminderen, maar door het aantal wedstrijden juist te verhogen. De meest natuurlijke manier is het verhogen van het aantal teams. Bovendien is 16 teams op het hoogste niveau gewoon te weinig voor Nederland. Ze hebben het in de jaren 60 al eens geprobeerd, maar dat bleek blijkbaar een slecht idee, want het werd na vier seizoenen alweer teruggedraaid. Bovendien besteel je met het terugbrengen van het aantal teams een twee clubs van een groot deel van hun inkomsten en je geeft minder spelers de gelegenheid om op Eredivisieniveau te spelen. Bij een uitbreiding naar 20 clubs gebeurt precies het tegenovergestelde: meer spelers actief op Eredivisieniveau en twee clubs met extra inkomsten. We willen graag dat spelers zich ontwikkelen, dus is een uitbreiding logischer dan een inkrimping.

Verder is de zaterdag/zondagscheiding op zich niet zo raar: het zijn maar amateurs. Het probleem is alleen dat de scheiding ook wordt toegepast in de klassen waar het toch wat meer lijkt op semiprofessionalisme. In de Topklasse en de Hoofdklasse zou er enkel een regionale scheiding moeten zijn.

De accommodatie-eisen zullen te maken hebben met de veiligheid, maar als ik dan vandaag naar Go Ahead Eagles - De Graafschap kijk, zet ik daar toch mijn vraagtekens bij.
 

zwammy

Well-known member
Mwah, tegenstanders als Anderlecht, Club Brugge en Standard vind ik een interessanter dan pak 'm beet Excelsior, Dordrecht of Roda.

Ahh, de dooddoener.

Heb je ook liever Zulte, Cercle en st Truiden dan Twente, Groningen en Heerenveen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Heb je ook liever Zulte, Cercle en st Truiden dan Twente, Groningen en Heerenveen.

Ahh, de dooddoener.

Over spastische reacties gesproken.

Verder denk ik dat Grunn, H'veen en Twente in het linkerrijtje spelen dus als Ajax supporter zal ik die gewoon tegen blijven komen.

Zulte of NAC of Wille II, zal me een zorg zijn met het risico dat dat een dooddoener is.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Klopt het niet dan?

Nee niet voor mij, voor jou blijkbaar wel. Prima, verschillen we van mening maar om een andere mening als dooddoener te bestempelen vind ik een beetje overdreven.
Al die mensen die blijven hangen aan een Nederlandse competitie met louter Nederlandse clubs noem ik ook geen fossielen ofzo.
 
Bovenaan