Play-offs met Belgie

Play-offs met Belgie


  • Totaal aantal stemmers
    10

A345

New member
Als je Noord en Oost samenvoegt, en max. 8 groepen per klasse aanhoudt (vanaf 4e klasse) dan ga je op zondag tot de 8e klasse. Duurt veelste lang voordat je op niveau zit met een goede generatie.



Het systeem is wel heel opmerkelijk voor Nederland waar men beweerd dat we de procentueel een van de meeste Athe?sten hebben van de planeet. Als je er een beetje over na denkt is het een bizar dat in een zogenaamd vrij land als Nederland een scheiding is gemaakt op basis van religie.

Komt omdat hier altijd rekening gehouden wordt met de invloedrijke minderheid.
 

A345

New member
En over de Beneliga: ik zie daar wel brood in, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik al heel m'n leven bij de grens woon en het Belgische voetbal altijd wel heb kunnen waarderen. Het praatje over het niveau kan trouwens echt de kast in hoor. Belgi? ontloopt Nederland niks qua niveau, ook in de competitie niet. Wel zie ik echter grote problemen voor het voortbestaan van veel clubs in beide landen. Voor de top is het wellicht aantrekkelijk, daaronder duidelijk niet.
 

de waan

Well-known member
Het systeem is wel heel opmerkelijk voor Nederland waar men beweerd dat we de procentueel een van de meeste Athe?sten hebben van de planeet. Als je er een beetje over na denkt is het een bizar dat in een zogenaamd vrij land als Nederland een scheiding is gemaakt op basis van religie.

Ken uw geschiedenis. Nederland is namelijk ook het enige land dat zo'n sterke verzuiling kende. Deze scheiding is hiervan nog een overblijfsel.

Verder, wat ik er van vindt. Los van principes is veel toch afhankelijk van gewoontes. Ik heb hetzelfde als Joost. Ik neem mij iedere keer weer voor om af en toe een mooie wedstrijd te bezoeken op zaterdagmiddag, maar het komt er zelden van omdat ik altijd wel iets nog moet doen op zaterdag. Op zondag heb ik eigenijk zelden wat en heb ik zee?n van tijd. En familiebezoek combineert bovendien juist uitstekend met een voetbalwedstrijd.

Er is dan ook geen enkel bezwaar om twee afdelingen naast elkaar te laten bestaan, alleen begint het te schuren naarmate het niveau hoger wordt. Het is natuurlijk van de zotte dat je straks twee afdelingen naast elkaar hebt bestaan op het vierde niveau. Volgend seizoen kan het maar zo zijn dat ONS Sneek en SWZ in hetzelfde weekend een uitwedstrijd van 200 kilometer hebben, terwijl ze op hetzelfde niveau spelen en hun sportparken een paar kilometer uit elkaar liggen. Tot en met het vijfde niveau (1-1-2-4-8) zou je alles moeten samenvoegen en daarna kun je de boel in de disctrictscompetities prima opsplitsen. Wil je niet meedoen als club, ook goed, maar dan kun je dus niet hoger spelen dan in de hoogste disctrictscompetitie

Of je dan de privileges voor zaterdagclubs in die samengevoegde competities moet blijven handhaven is weer een heel andere discussie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je zult toch de voorkeur blijven houden voor de eigen competitie, lijkt mij. Ik woon nu 10 jaar in Heerlen, maar heb werkelijk helemaal niks met clubs als Luik, Genk, Aachen of wat dan ook. Zo'n beetje heel Belgie (maar ook Koln of BMG) ligt dichterbij dan Utrecht, maar ik heb er niks mee.
 

de waan

Well-known member
En over de BeNeliga: die gaat natuurlijk niks oplossen, want Nederland en Belgi? samen zijn nog steeds de zesde of zevende competitie van Europa. Daar gaat ook nauwelijks een synergievoordeel van uit in de zin dat spelers langer zullen blijven of eerder naar je competitie zullen toe komen.

Nederland moet zich gewoon blijven focussen op datgene waar het goed in is: opleiden en een mooie eerste stap zijn op weg naar een grote carri?re. Het is afhankelijk van ontwikkelingen buiten onze macht of de internationale verhoudingen ooit weer wat genormaliseerd zullen worden.
 

Batigoal

Well-known member
Of het niveau er per se door groeit is moeilijk te meten, maar de Playoffs I in Belgi? (niet de gedrochten daaronder) laten wel zien dat wedstrijden tussen de topteams een succes zijn. Meer publiek, meer inkomsten, hogere kijkcijfers en bovenal meer competitiespanning. Alleen denk ik dat de winst qua niveau die je er mee krijgt miniem is.
 
G

Gast

Guest
Je zult toch de voorkeur blijven houden voor de eigen competitie, lijkt mij. Ik woon nu 10 jaar in Heerlen, maar heb werkelijk helemaal niks met clubs als Luik, Genk, Aachen of wat dan ook. Zo'n beetje heel Belgie (maar ook Koln of BMG) ligt dichterbij dan Utrecht, maar ik heb er niks mee.

Zou de binding met Belgische clubs niet groeien als we ze vaker ontmoeten in bijvoorbeeld Play-offs?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zullen we dan ook maar samen met Zimbabwe gaan spelen? Went vanzelf wel.
 

ALenstra

Well-known member
Er is gewoon geen behoefte aan een dergelijke competitie. Pas als de tijd rijp is dan zal die competitie er komen.
 
G

Gast

Guest
En over de BeNeliga: die gaat natuurlijk niks oplossen, want Nederland en Belgi? samen zijn nog steeds de zesde of zevende competitie van Europa.

aanzienlijk beter dan de 8e tm 15e competitie van Europa, zoals laatste jaren volgens de UEFA ranking
 
G

Gast

Guest
Of het niveau er per se door groeit is moeilijk te meten, maar de Playoffs I in Belgi? (niet de gedrochten daaronder) laten wel zien dat wedstrijden tussen de topteams een succes zijn. Meer publiek, meer inkomsten, hogere kijkcijfers en bovenal meer competitiespanning. .

precies. Het is gewoon leuk!
 
G

Gast

Guest
Er is gewoon geen behoefte aan een dergelijke competitie. Pas als de tijd rijp is dan zal die competitie er komen.

Nederlandse clubs spelen niet eens meer een rol van belang in de Europa League. Hoever moeten we nog verder zinken voordat de tijd wel rijp is?
 

ALenstra

Well-known member
Nederlandse clubs hadden een rol van belang kunnen spelen in de EL als ze wat meer ballen hadden gehad.
 

Methone

New member
Nederlandse clubs spelen niet eens meer een rol van belang in de Europa League. Hoever moeten we nog verder zinken voordat de tijd wel rijp is?

Dat komt ook meer omdat de Nederlandse clubs niet echt durven te investeren in karakter en ervaring, in tegen stelling tot buitenlandse clubs. Wij hebben liever technisch begaafde lichtvoetige talenten, en hopen dat een van deze talenten een mooie transfer kan maken en wat geld in het laatje kan brengen. Maar dat soort spelertjes worden omvergebeukt door Poolse en Bulgaarse beren van verdedigers. Als er een mooie balans zou komen van karakter, talent en ervaring worden de Nederlandse clubs vanzelf wel weer wat succesvoller, en komen we de rondjes wel door tegen de beker winnaars van Luxemburg en Kazachstan.
 

miklo

Member
Nee, dat denk ik niet. Ook in de eerste jaren zat het niet vol, ondanks een ticket voor voorronde CL. We zijn gewoon geen play-off land en dan kun je er nog 100 Belgische clubs bij gaan gooien, maar dat maakt het niet anders.

Een play-off introduceren met Kortrijk en Charleroi lijkt mij een grotere achteruitgang.

Onzin, als de play offs ook de kampioen bepalen zijn we daar ook wel voor in. Een play offs met alleen nummers 3-7 of degradatie kandidaten heeft toch helemaal geen zin, doe het of goed of niet.
 

de waan

Well-known member
aanzienlijk beter dan de 8e tm 15e competitie van Europa, zoals laatste jaren volgens de UEFA ranking

Ja, maar dan ga je uit van de laatste drie jaar. Dat is wel een beetje opportunistisch om je hele competitieomzet voor om te gooien. Met een deelnemer minder (jammer genoeg komend jaar nog niet), wat meer geluk en iets betere prestaties kun je zo maar weer op plek 7 of 8 komen. Het probleem is meer dat het gat tussen 1 en 7 nu ongeveer vier keer zo groot is als 20 jaar geleden.
 

ALenstra

Well-known member
In de CL spelen we geen rol meer door het grote geld en dat zal ook niet veranderen met een BeNeLiga. Alhoewel een club als FC Basel aardig meedraait in de CL ondanks het feit dat ze aanzienlijk minder geld dan Ajax of PSV hebben. In de EL kan het aanzienlijk beter maar daar schieten we vooral op mentaliteit te kort. Ajax werd de laatste jaren uitgeschakeld door clubs die minder geld te besteden hebben.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heb je wel wat met bijvoorbeeld FC Utrecht, Heracles enz??

Ik kan je zonder moeite de basis elf wel noemen ja. Of de trainer, voorzitter etc. Ik weet van Club Brugge dat Vormer er speelt, maar verder weet ik niks en belangrijker: mijn interesse is ook 0,0
 
Bovenaan