Play-offs met Belgie

Play-offs met Belgie


  • Totaal aantal stemmers
    10
G

Gast

Guest
. Met een deelnemer minder (jammer genoeg komend jaar nog niet), wat meer geluk en iets betere prestaties kun je zo maar weer op plek 7 of 8 komen.

in een jaar dat alles meezit ja. De competitie waar onze NL clubs in spelen stelt gewoon niets meer voor en ik vind dat bijzonder jammer.
 

ALenstra

Well-known member
De gemiddelde Nederlandse voetballiefhebber heeft toch meer met Bundesliga, Premier League, La Liga en Serie A.
 

Shayman

New member
De refo-kaart is toch ook de enige werkelijke reden waarom er op zondag niet gespeeld mag worden? Spakenburg speelde op een trainingskamp in Spanje een oefenduel op zondag en het dorp was te klein. En dat terwijl die supporters gewoon met hun familie hadden kunnen zitten en er geen last van hadden.

Ik was in de veronderstelling dat het bezoeken van een duel geen probleem was maar het voetbal zelf w?l.

ZIe bijvoorbeeld dit;


En zondag is dan weer de dag van de Heer.

Ik snap niet waarom j de vergelijking met andere sporten verwerpt. Het gaat mij er niet om dat er daar niemand komt kijken of de populariteit ervan maar om het principe dat die sporters wel is 'toegestaan' om op de dag van de Heer te sporten en voetballers niet. Ik vraag me overigens ook af hoeveel van de voetballers in het eerste team ook werkelijk zondag in de kerk zitten.

Mijns inziens is er geen enkel bezwaar tegen sporters die enkel op zaterdag willen voetballen om religieuze of praktische redenen. Echter, een eerste elftal dat zo goed mogelijk moet presteren zou in een gemengde competitie moeten kunnen meedraaien. Dat die vereniging dan haar thuisduels op zaterdagmiddag speelt zou geen enkel probleem moeten vormen. Dat een enkel duel niet op zaterdag is, een uitduel dus, vormt geen belemmering voor de familiezondag.

Nog even een kleine kanttekening; van ouds is het inderdaad wel een christelijk (Protestants) iets geweest maar dat speelt nog maar in enkele gemeenschappen/dorpen. Het is de hele cultuur waarbij ook vaak nog veel dingen in vaste stramienen zitten, Flevoland (m.u.v. Almere) is ook zowat alleen maar zaterdag en behalve Urk is dat niet echt Bible-belt te noemen maar de zondag is hier ook niet populair. Alleen SC Emmeloord is volgens mij nog over en dat is al veel minder populair als de zaterdag-broer Flevo Boys, in Lelystad zelfde met Batavia en in Harderwijk bij VVOG is het verschil nog duidelijker zichtbaar (hebben 2 afdelingen).

Maar ontopic: Ik zie de meerwaarde van een BeNeLiga ook niet echt; ik vond toentertijd het plan van Van Raay over een Atlantic League wel leuk en vond het 1e jaar EC3 voor PSV ook wel leuk vanwege de nieuwe onbekende tegenstanders maar dat ben ik nu ook wel zat en ben blij dat we volgend jaar weer tegen de grote namen mogen.

Ik heb niks met Belgische clubs dus is het 1x wel aardig maar zal het snel gaan vervelen denk ik en het niveau van de NL clubs zal er ook niet door verhoogd worden.
 
Bovenaan