Hier nog op voortbordurend;
In mijn ideale scenario is onze piramide als volgt;
Eredivisie
Eerste Divisie
Tweede Divisie (2 poules)
Derde Divisie (4 poules)
1e Klasse (8 poules, 2 per district)
2e Klasse etc
Ik zou graag een duidelijke scheiding willen zien tussen prof, semi-prof en amateurvoetbal. Dat is dan een richtlijn, geen eis. Als je met 11 amateurs de Eredivisie wilt halen lijkt me dat prima (maar onmogelijk). Wel zouden er voor de profs en semi-prof divisies een soort van licenties moeten komen waardoor er eisen omtrent accommodatie en financi?n ontstaan.
Het profvoetbal bestaat uit de ere en eerste divisie, de semi-prof spelen in de tweede en derde divisie of hoe je ze ook wilt noemen.
In plaats van de 6 districten zoals die nu zijn gaan we terug naar 4. Grofweg Noord-Oost, Noord-West, Zuid-Oost, Zuid-West. In vergelijking met de huidige indeling zou Noord en Oost samen een district vormen. Noord-West wordt het huidige West1. Zuid1 splitsen we dan op tussen West2 en Zuid2, de grens komt dan te liggen rond Tilburg.
Vanaf de 1e klasse kan het district dan de zaak splitsen in zaterdag en zondagteams, in het district Zuid-Oost zal er wel gekozen worden voor een regionale indeling in plaats van een verdeling per dag. Misschien willen ze dat in Zuid-West ook wel.
Teams die uit de Derde Divisie degraderen naar het regionale niveau worden vervolgens direct op hun gewenste speeldag ingedeeld. Dat heeft als gevolg dat er eventueel grotere poules ontstaan maar dat is met versterkte degradatie een jaar weer recht te trekken. Dat zou niet heel strikt moeten zijn.