Overige sporten en evenementen

JMD

Well-known member
De hockeydames begonnen slecht aan het EK, speelden gelijk tegen Belgi? en Spanje, ze kregen wel kansen, maar de bal wilde er niet in. Vandaag was een winst met 2 goals verschil tegen de Russinnen genoeg voor plaatsing voor de 1/2 finale. Het werd maar liefst 14-0, nu gingen de kansen er wel in. Nederland dus naar de 1/2 finale, als Belgi? en Spanje gelijk spelen later vanavond doen ze dat als groepswinnaar (en komen ze Duitsland tegen), als Belgi? of Spanje wint wordt Nederland 2e, en ontmoeten ze 'angstgegner' Engeland. De winnaar van het EK plaatst zich voor de Spelen.

Ook de heren zijn met hun EK bezig en plaatsten zich zonder problemen (3 zeges) voor de 1/2 finale en spelen morgen tegen Spanje. De andere halve finale is Belgi? - Duitsland. Ook hier plaatst de winnaar van het toernooi zich voor de Spelen.
 

Joost

Well-known member
De hockeydames begonnen slecht aan het EK, speelden gelijk tegen Belgi? en Spanje, ze kregen wel kansen, maar de bal wilde er niet in. Vandaag was een winst met 2 goals verschil tegen de Russinnen genoeg voor plaatsing voor de 1/2 finale. Het werd maar liefst 14-0, nu gingen de kansen er wel in. Nederland dus naar de 1/2 finale, als Belgi? en Spanje gelijk spelen later vanavond doen ze dat als groepswinnaar (en komen ze Duitsland tegen), als Belgi? of Spanje wint wordt Nederland 2e, en ontmoeten ze 'angstgegner' Engeland. De winnaar van het EK plaatst zich voor de Spelen.

Ook de heren zijn met hun EK bezig en plaatsten zich zonder problemen (3 zeges) voor de 1/2 finale en spelen morgen tegen Spanje. De andere halve finale is Belgi? - Duitsland. Ook hier plaatst de winnaar van het toernooi zich voor de Spelen.

De kans dat de mannen en vrouwen zich niet plaatsen voor de Spelen is echt heel klein.
Als ze het EK niet winnen stromen ze in bij een kwalificatietoernooi. Bij de mannen zijn dat 14 teams die om 7 tickets strijden. Twee landen worden gepaard en beide duels worden gespeeld in het land dat het hoogste op de ranking staat.

Voor de Nederlandse mannen kom je dan uit op tegenstanders als Maleisie of Ierland als slechtste optie.
Zeker in 2 duels gaan ze dat echt gemakkelijk winnen.
 

JMD

Well-known member
De kans dat de mannen en vrouwen zich niet plaatsen voor de Spelen is echt heel klein.
Als ze het EK niet winnen stromen ze in bij een kwalificatietoernooi. Bij de mannen zijn dat 14 teams die om 7 tickets strijden. Twee landen worden gepaard en beide duels worden gespeeld in het land dat het hoogste op de ranking staat.

Voor de Nederlandse mannen kom je dan uit op tegenstanders als Maleisie of Ierland als slechtste optie.
Zeker in 2 duels gaan ze dat echt gemakkelijk winnen.
Klopt, ik maak me daar dan ook geen zorgen over. Maar als je je nu plaatst is dat wel eenvoudiger natuurlijk.

Vreemd systeem overigens. Op zich is zo'n playoff natuurlijk leuker dan zo'n pouletje, maar 2x thuis (of uit) spelen is natuurlijk wel vreemd. En wat als het 2x gelijk wordt, of als er 2x een andere winnaar is? 3e duel of shootouts?
 

JMD

Well-known member
En ik maar denken dat leraren nooit vakantie hebben.

Jawel hoor, alleen zijn we in de vakantie ook bezig voor school. Ik heb officieel nog vakantie, maar het aantal uren dat ik deze week al aan school heb besteed loopt alweer flink op.
 

JMD

Well-known member
De hockeyheren hebben de finale niet gehaald, verloren met 3-4 van Spanje. Eindstand is geflatteerd want NL stond 0-4 achter en haalde pas de laatste 10 minuten de stand op.
 

JMD

Well-known member
Dames staan 7-0 (!) voor tegen angstgegner Engeland.
Inmiddels 8-0...

Heren eenvoudig door de poule en vervolgens eruit in de halve finale. Dames niet eenvoudig door de poule en vervolgens eenvoudig naar de finale...
 
Bovenaan