Kielse Rat
Well-known member
Ja, daar zijn we nog niet echt goed in geweest.
Het is voor zover ik weet de eerste keer ooit dat een Belgische ploeg wereldkampioen wordt in een Olympische sport.
Op LdL hoor ik net dat het sowieso het eerste team is wat na '45 wereldkampioen is geworden.
Belgi? heeft een bizar programma voor de boeg. De wereldkampioen speelde zaterdag 19 januari in Valencia en vertrok een dag later naar Madrid, een busrit van vier uur. Vanaf daar vlogen de Belgen naar Asuncion in Paraguay, om naar Cordoba te gaan, waar ze zaterdag tegen Argentini? de reprise spelen van de finale van de Olympische Spelen van Rio.
Na die wedstrijd vliegt de wereldkampioen naar Santiago in Chili, waar het team de oversteek maakt naar Nieuw-Zeeland. Daar zijn de ‘Kiwi’s’ op vrijdag 1 februari de tegenstander. Zaterdagochtend vliegt Belgi? dan naar Melbourne, waar het zondag 3 februari de nummer twee van de wereld treft.
‘Ongelofelijk, het is 55 uur vliegen in zo’n twintig dagen. 75 uur reizen’, weet verdediger en strafcornerkanon Lo?ck Luypaert van de Red Lions. ‘Dit is echt een loodzware trip voor ons.
Yup, het is dat die pleuris Patriots meedoen, anders keek ik wel even. Ik ga niet een nacht slaap missen en dan die verschrikkelijke franchise zien winnen