Overige sporten en evenementen

erka

Well-known member
Dit topic is voor sporten en evenementen waarvoor geen topic is, en die eigenlijk niet een apart topic rechtvaardigen.
 

JMD

Well-known member
Sloveni? verslaat ook Polen op het EK Volleybal, dat is wel een verrassing.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zie dat de NFL wedstrijd tussen Jacksonville Jaguars en Buffalo Bills op Wembley live is op BBC2. Jaguars leiden met 27-16 en er zijn nog 11 minuten te gaan in de 4th quarter.

(Hadden we geen NFL topic hier, ik kan hem niet vinden in ieder geval)
 

erka

Well-known member
London sportstad. Tegelijk NFL op Wembley en halve finale WK Rugby op Twickenham. Dat is 90.000 en 80.000 tegelijk....
 

JMD

Well-known member
London sportstad. Tegelijk NFL op Wembley en halve finale WK Rugby op Twickenham. Dat is 90.000 en 80.000 tegelijk....
Eens hoor, maar die stad is zo verschrikkelijk groot...

En je hebt ook zaterdagmiddagen dat er een voetbalploeg of 8 uit Londen thuisspeelt, kom je ook op 170.000 man.

Ik liep van de week in Parijs, op de dag dat PSG tegen Real moest. Heb maar weinig Realsupporters gezien. Heb in Eindhoven gelopen op de dag van PSV - Milan (de 1/2 finale uit 2005), toen zag je overal Milansupporters, terwijl het er ongeveer evenveel zouden zijn geweest als die Realsupporters. Maar die waren verspreid over een stad van 10.000.000 inwoners, de Rossoneri toen over een stad van 140.000 inwoners, dat scheelt nogal.

Die 170.000 man in de stadions merken ze in Londen niet eens, dat komt gewoon met alle toeristen mee.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Twickenham en Wembley liggen ook een behoorlijk eind van elkaar vandaan, Zuid-London v Noord-London.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als Amsterdam dichtbij Groningen ligt, dan liggen die stadions praktisch naast elkaar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Twickenham ligt ten noorden van de Thames :)
Oeps... je hebt gelijk! Ik vergiste me even omdat Wimbledon ten zuiden van de Thames speelt en vlakbij Twickenham zit. Maar er zit natuurlijk een brug vlakbij. Wimbledon speelde tijdens het WK rugby om 14.00 thuis ipv 15.00 uur omdat er steeds om 16.00 op Twickenham gespeeld werd.
 

erka

Well-known member
Oeps... je hebt gelijk! Ik vergiste me even omdat Wimbledon ten zuiden van de Thames speelt en vlakbij Twickenham zit. Maar er zit natuurlijk een brug vlakbij. Wimbledon speelde tijdens het WK rugby om 14.00 thuis ipv 15.00 uur omdat er steeds om 16.00 op Twickenham gespeeld werd.

Heb paar jaar terug de reis met OV gemaakt van centrum naar Wimbledon (tennisstadion) naar Twickenham naar Wembley dus vandaar dat ik het weet....kost idd bijzonder veel tijd, maar het is allemaal nog relatief op Londense schaal.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heb paar jaar terug de reis met OV gemaakt van centrum naar Wimbledon (tennisstadion) naar Twickenham naar Wembley dus vandaar dat ik het weet....kost idd bijzonder veel tijd, maar het is allemaal nog relatief op Londense schaal.
Het tennisstadion is aan het uiterste van Wimbledon, Kingsmeadow net buiten Wimbledon aan het andere uiterste en vlakbij Twickenham. Om bij beide stadions te komen kan je dezelfde trein nemen. Daarom begon AFC Wimbledon tijdens het WK rugby een uur eerder, zodat de Wimbledon-fans en rugby-fans niet gelijktijdig reisden.
 

ALenstra

Well-known member
De NFL gaat vanaf volgend jaar in Londen ook wedstrijden houden op Twickenham. En na 2018 ook in het nieuwe stadion van Tottenham Hotspur.
 

Friesland

Well-known member
Vandaag was de finale van het WK korfbal. Nederland tegen het enige land dat het kunstje ook een beetje kan, Nederland won met 9 punten verschil. Van de 10 WK'en die gespeeld zijn heeft Nederland er 9 gewonnen. Belgi? won de andere titel, beide landen stonden in alle edities in de finale. In de eerste edities was het verschil klein, maar na de editie die Belgi? won, won Nederland telkens met een aanzienlijk verschil.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Vandaag was de finale van het WK finale. Nederland tegen het enige land dat het kunstje ook een beetje kan, Nederland won met 9 punten verschil. Van de 10 WK'en die gespeeld zijn heeft Nederland er 9 gewonnen. Belgi? won de andere titel, beide landen stonden in alle edities in de finale. In de eerste edities was het verschil klein, maar na de editie die Belgi? won, won Nederland telkens met een aanzienlijk verschil.

Je had hier misschien kunnen melden dat het over korfbal ging.
 

JMD

Well-known member
Vandaag was de finale van het WK finale. Nederland tegen het enige land dat het kunstje ook een beetje kan, Nederland won met 9 punten verschil. Van de 10 WK'en die gespeeld zijn heeft Nederland er 9 gewonnen. Belgi? won de andere titel, beide landen stonden in alle edities in de finale. In de eerste edities was het verschil klein, maar na de editie die Belgi? won, won Nederland telkens met een aanzienlijk verschil.
En die ene die ze verloren was het met 1 punt verschil en misten ze in de slotseconden een strafworp.
 
Bovenaan