Oranje nieuwstopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het middenveld De Jong/Propper/Wijnaldum zit wel muziek in. Met die eerste twee hoeft Wijnaldum niet meer het spel te verdelen en kan hij zijn loopacties maken. Mede daarom zijn eerste goede interland in lange tijd. Met Van Dijk en De Ligt heb je een prima centrum staan. Voorin is er veel beweging en heb ik best een aantal goede combinaties gezien. Alleen de backs zijn nog een klein probleempje. Karsdorp in topvorm zou perfect zijn. En wellicht moeten we Ak? maar eens proberen als linksback in dit systeem.

Hoe dan ook, vandaag een elftal gezien dat grote delen van de wedstrijd compact speelde, bij vlagen redelijk positiespel liet zien en via lopende mensen gevaarlijk kon worden. Dat zijn precies drie aspecten waar het de afgelopen jaren totaal verkeerd ging, dus dat heeft Koeman goed gezien. Er zullen ongetwijfeld nog een hoop dingen misgaan, was vandaag ook weer zo. Maar dat komt omdat we gewoon niet zulke goede spelers hebben. Echter zijn we wel goed genoeg om ons gewoon voor de EK's en WK's te plaatsen. En met de lijn die nu is ingezet gaat dat ook gewoon gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Van een statistieksite:
100% - Georginio Wijnaldum completed all of his 36 passes for the Netherlands v France and made more recoveries (7) than any other Netherlands player.

:heinz:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van een statistieksite:
100% - Georginio Wijnaldum completed all of his 36 passes for the Netherlands v France and made more recoveries (7) than any other Netherlands player.

:heinz:

Dat is zeer indrukwekkend. Zeker als je bedenkt dat hij niet als controleur, maar als Mezzala speelde.
 

gevegt

Well-known member
Van een statistieksite:
100% - Georginio Wijnaldum completed all of his 36 passes for the Netherlands v France and made more recoveries (7) than any other Netherlands player.

:heinz:

Eerst!

Is er ook een statistiek over hoe vaak Tete met de rug naar de tegenstander ging als er een bal zijn richting op kwam?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hugo Borst stelt voor om mits topfit Van Persie erbij te halen. Die zou meer kunnen brengen dan Babel, Promes en De Jong. Gezien de drie Oranje nooit verder gaan helpen, zie ik geen reden om Van Persie buiten de selectie te laten ten faveure van die drie. Uiteraard wel even afwachten hoe Van Persie zich de komende weken laat gelden.
 

Pascallovic

Well-known member
Grote vraag is of van Persie ooit nog topfit wordt en fysiek in staat is in dit soort wedstrijden te spelen. Dat ie voetballend veel beter is dan genoemde namen is al genoegzaam bekend.
 

Atreides

Well-known member
Hugo Borst stelt voor om mits topfit Van Persie erbij te halen. Die zou meer kunnen brengen dan Babel, Promes en De Jong. Gezien de drie Oranje nooit verder gaan helpen, zie ik geen reden om Van Persie buiten de selectie te laten ten faveure van die drie.

Hugo heeft zijn 'indrukwekkende' intellect van minder dan een bezopen campingproletari?r weer benut.

Hij gaat het aantal goals van RvP in Oranje vergelijken met Promes en Babel die vooral als vleugelaanvaller zijn ingezet. Tja....

Verder is RvP een interessante gedachte, maar dan hoogstens als 'plan B'. Die kan het fysiek in de eredivisie met 1 wedstrijd in de week net aan. Moet je hem geen 90 minuten laten spelen tegen die slopers van Frankrijk.

Waarom geen Huntelaar eigenlijk?

Beter als Luuk de Jong en Weghorst, maar ik zou gezien zijn leeftijd gaan voor jongere opties (Verschil is met RVP is dat RVP gewoon een betere voetballer is die onafhankelijk van de aanvoer iets kan cre?ren, maakt hem niet perse de beste spits wel een interessante variatie).
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Ik ben trouwens lekker gaan slapen in de rust maar ik begrijp van alle kanten dat de tweede helft dusdanig goed was dat het lek eigenlijk wel boven is.

Aangezien de eerste helft van Liechtenstein-achtige proporties was (tot op het genante af met 11 man op de 16) vind ik dat moeilijk te geloven. Ik vond de Nationale redders De Ligt en De Jong ook behoorlijk tegenvallen. Die eerste kan echt alleen mandekken (nog meer tikkies terug dan Blind) en die tweede moet minder met de bal lopen anders breekt-ie in de CL heel snel een been.
 

zwammy

Well-known member
Van Persie die altijd inkakte op de belangrijke momenten moet weer opgeroepen worden. Prima column van Borst. Hopelijk maakt hij er wel een stuk of 5 tegen het campingelftal van Emmen.
 

Joost

Well-known member
Van Persie zal echt niets toevoegen aan dit elftal.

Mochten ze het EK halen dan zou, mits fit, Robben wel een toevoeging kunnen zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb de tweede helft niet meer gekeken. :oops:


Ik had me zo ge?rgerd de eerste helft dat ik er wel klaar mee was. Maar de tweede helft biedt dus perspectief. Dat is mooi. Nu nog iets aan de aanval doen en het wordt weer wat.
 
Bovenaan