Oranje nieuwstopic

Atreides

Well-known member
Ik vond de Nationale redders De Ligt en De Jong ook behoorlijk tegenvallen. Die eerste kan echt alleen mandekken (nog meer tikkies terug dan Blind) en die tweede moet minder met de bal lopen anders breekt-ie in de CL heel snel een been.

Dat gaat hard bij Janssen. Van een schande van een voorselectie tot de Nationale redder, in ??n week? :eek:mg:

Ik begreep dat Wijnaldum en de bondscoach wel weer tevreden waren. Sterker nog de Volkskrant is ronduit
Willem Visser namens de Volkskrant zei:
Het beste nieuws van de avond was het optreden van Ajacied Frenkie de Jong, voor het eerst in de basis van het nationale elftal. Hij deed wat het volk al van hem gewend is bij Ajax. Onbevreesd met de bal aan voet, wegdraaiend met een schijntrap hier, dan weer dribbelend naar voren
 

zwammy

Well-known member
Die Willem Visser is toch die hele vervelende vent die na elke 2 zinnen zijn lippen weer moet bevochtigen om verder te kunnen praten?

Goed, 2-1 verliezen van de wereldkampioen, er zijn slechtere resultaten bedenkbaar.
 

Janssen

Well-known member
Oranje nieuwstopic

Die Willem Visser is toch die hele vervelende vent die na elke 2 zinnen zijn lippen weer moet bevochtigen om verder te kunnen praten?

Haha ja. Als het in het straatje past worden zelfs Limburgers serieus genomen.

Hoe dan ook biedt het spel van De Jong wel hoop. Er zijn momenten dat ik wel zie wat Barcelona erin ziet. Maar er zijn ook momenten waarop ik denk nee, nog lang niet.

Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit zolang je er Propper en Wijnaldum naast moet zetten maar misschien staat er ooit nog wel een nieuwe Van Bommel, Davids of Cocu op ergens.
 

Pascallovic

Well-known member
Ach ze hebben hun best gedaan, maar die hosanne stemming is wat overdreven. Voorlopig spelen we elke interland een goede helft, maar ook een hele slechte helft. Dat hebben we gisteren, maar ook alle voorgaande interlands terug kunnen zien. Per saldo heeft het 3 gelijke spelen, 2 zeges en 2 nederlagen opgeleverd. Dat noem ik geen resultaten waarmee je kunt zeggen dat het lek boven is en waarmee je zomaar even kwalificatie gaat afdwingen.
 

Unregistere

Well-known member
Vanmiddag toevallig nog langs de afslag Arkel gereden. Daar waar Frenkie vroeger uren aan zijn techniek schaafde in de weilanden. Toeristen die het Arkels Ommetje maakten, keken de ogen uit hoe dat kleine blonde ventje daar de bal aan zijn voet gekleefd hield. Roofvogels scheerden door de lucht op jacht naar een prooi. Frenkie had er geen oog voor. Konijnen, daar dribbelde hij soepeltjes om heen. Slalommend als Alberto Tomba in zijn beste dagen. Hooghoudend tot de duisternis inviel en zijn moeder hem kwam roepen om te eten. Dan liep-ie jonglerend langs stoepjes naar huis, schoof aan en at gewoon mee. Want dat doen ze in Arkel.

Voor eeuwig de beste voetballer die Jurgen Streppel nooit opstelde. Zeventig interlands later zal de gewezen Willem II-trainer het misschien ooit eens toegeven. ,,Die kleine, ja, hij was de beste. Maar ik was bang dat we met hem misschien twaalfde werden in plaats van elfde. Dus koos ik liever voor een houthakker."

Alle ballen op Frenkie uit Arkel! :duim:
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre geldt dat het lek boven moet zijn. Dit is het elftal wat we hebben, wellicht hier en daar nog een verbetering maar dit is wat het is. Een redelijk elftal waarmee je misschien tot de beste 10 van Europa kunt komen en waarmee je je moet kunnen kwalificeren voor eindtoernooien maar heel veel meer zie ik er eerlijk gezegd niet van komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oranje nieuwstopic

We moeten ons eerst weer gaan kwalificeren en afhankelijk van de doorstroom van talenten kun je iets meer verwachten. Ik ben het met je eens dat op dit moment er geen aanleiding is om meer te verwachten dan kwalificatie. Neemt niet weg dat als je met een goede gesloten organisatie je best in een toernooi kan doorrollen. Zweden kwam op het WK ook ver met een matige selectie. Ik geloof wel dat Koeman voor het juiste tactische plan kan kiezen.
 

Batigoal

Well-known member
Je hebt een kern van een stuk of zes spelers (Van Dijk, Strootman, Wijnaldum, Depay, Promes, De Vrij) die in principe onbetwist basisspeler zijn in de internationale subtop. Daarachter nog een hele rits van spelers met ervaring in de middenmoot van de grote buitenlandse competities. En gelukkig nog steeds een toevoer van grote talenten. Er zit in principe meer kwaliteit in dan Tsjechi?, Zweden, Polen, dat soort landen. Alleen dat niveau wordt in Oranje vaak niet gehaald. Komt deels omdat ze, op Depay na, meevoetballers zijn bij hun club, maar ik blijf erbij dat het deels met mentale kwaliteiten te maken heeft.

En je mist een absolute topper die de rest mee op sleeptouw neemt.
 

Atreides

Well-known member
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre geldt dat het lek boven moet zijn. Dit is het elftal wat we hebben, wellicht hier en daar nog een verbetering maar dit is wat het is. Een redelijk elftal waarmee je misschien tot de beste 10 van Europa kunt komen en waarmee je je moet kunnen kwalificeren voor eindtoernooien maar heel veel meer zie ik er eerlijk gezegd niet van komen.

T.o.v. twee toernooien missen pure winst. Laat verder de talentjes de nodige vlieguren maar maken (bij hun club en soms bij Oranje). Wordt het vanzelf beter, zeker als de kern van de mid-twintigers ook nog redelijke transfers maken.

Oh jee, begrijpend lezen is niet meer zo je ding he. Waar zeg ik dat ze dat in mijn ogen zijn?

Je insinueert het alleen aangezien ook jij (zelfs jij?) deel uit maakt van Nederland.

Ik vond de Nationale redders De Ligt en De Jong ook behoorlijk tegenvallen.

Die Willem Visser is toch die hele vervelende vent die na elke 2 zinnen zijn lippen weer moet bevochtigen om verder te kunnen praten?

Mag jij natuurlijk niet over zeuren, in het Nac station nemen ze tussen elk drie woorden een slok bier.

Haha ja. Als het in het straatje past worden zelfs Limburgers serieus genomen.x

Deze is gewoon goed ingeburgerd.

Er zijn momenten dat ik wel zie wat Barcelona erin ziet. Maar er zijn ook momenten waarop ik denk nee, nog lang niet.

Een niveau dat van de meeste andere internationals dus nog niet te zeggen valt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kijk niet zo vaak naar Ajax, maar ik vond De Jong in die twee interlands wel goede dingen laten zien. Echt wel een talentvolle jongen. Neemt niet weg dat hij inmiddels 21 jaar is en dat Robben, Van der Vaart en Sneijder destijds verder waren. Al hebben we ook geleerd met die drie dat carri?res zich niet altijd in ??n rechte lijn omhoog ontwikkelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oranje nieuwstopic

Maar Blind zal toch ook wel uit het elftal verdwijnen als iemand uit het rijtje Ak?, Kongolo, Willems, Haps of Malacia een beetje stabiel goed gaat presteren.

Dan alleen even de vraag wie je aan de rechterkant moet opstellen. Tete kan wellicht aan speelritme liggen. Karsdorp beviel mij voor zijn blessureleed wel in het Nederlands elftal. Als hij lange tijd bij AS Roma basisspeler is, dan is hij een logische keuze. Verder kan Fosu-Mensah wellicht bruikbaar worden.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Maar Blind zal toch ook wel uit het elftal verdwijnen als iemand uit het rijtje Ak?, Kongolo, Willems, Haps of Malacia een beetje stabiel goed gaat presteren.

Dan alleen even de vraag wie je aan de rechterkant moet opstellen. Tete kan wellicht aan speelritme liggen. Karsdorp beviel mij voor zijn blessureleed wel in het Nederlands elftal. Als hij lange tijd bij AS Roma basisspeler is, dan is hij een logische keuze. Verder kan Fosu-Mensah wellicht bruikbaar worden.
Probleem bij het eerste is dat Willems er niet veel meer van bakt tegenwoordig, Haps vooral in de lappenmand zit, Malacia nog verwijderd van het niveau Blind is en Ake na bijna 2 jaar aan basisplaats in de PL nog steeds de voorkeur niet krijgt. Ik vrees dat Blind er voorlopig nog wel in staat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oranje nieuwstopic

Heb je op zich gelijk in, maar je mag verwachten dat Koeman een keer zijn geduld gaat verliezen met Blind. Strootman stond er zowaar ook een keer naast. Nu zijn Blind zijn prestaties de laatste paar jaar heel veel beter geweest dan die van Strootman, maar als hij niet weer beter gaat presteren dan de afgelopen interland periode zal hij toch zijn basisplaats kwijt gaan raken.

Een Kongolo heeft Koeman ook vrij aardige ervaringen mee en die kan eveneens linksback en centraal in de verdediging spelen. In die zin verwacht ik dat Koeman wel weer eens bij hem uit kan komen.
 

Susa

New member
Probleem bij het eerste is dat Willems er niet veel meer van bakt tegenwoordig, Haps vooral in de lappenmand zit, Malacia nog verwijderd van het niveau Blind is en Ake na bijna 2 jaar aan basisplaats in de PL nog steeds de voorkeur niet krijgt. Ik vrees dat Blind er voorlopig nog wel in staat.


Ik snap niet waarom van Aanholt niet speelt. Die kan net als Blind ook niet goed verdedigen maar heeft wel de drive en snelheid om lekker op te komen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben trouwens lekker gaan slapen in de rust maar ik begrijp van alle kanten dat de tweede helft dusdanig goed was dat het lek eigenlijk wel boven is.

Aangezien de eerste helft van Liechtenstein-achtige proporties was (tot op het genante af met 11 man op de 16) vind ik dat moeilijk te geloven. Ik vond de Nationale redders De Ligt en De Jong ook behoorlijk tegenvallen. Die eerste kan echt alleen mandekken (nog meer tikkies terug dan Blind) en die tweede moet minder met de bal lopen anders breekt-ie in de CL heel snel een been.

Ik weet niet van welke kanten je dat begrijpt, maar wat je post is van beide kanten onzin. Het is noch Liechtenstein niveau noch lek wat boven is. En constateren dat het diepste punt achter de rug is is ook wat anders dan blij rondrennen en roepen dat het lek boven is, hetgeen ik ook nog niemand heb zien doen.
 
Bovenaan