Oranje nieuwstopic

Atreides

Well-known member
Frank Heinen. De man die pressing al als rocket sience ervaart. Ja, dan snap ik wel dat een 6 van L'?quipe als totale verafgoding wordt geplaatst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het leek bij vlagen weer eens ergens op en we hadden een bondscoach die desondanks gezond kritisch bleef. Maar schijnbaar is er teveel hosanna.
 

Atreides

Well-known member
Het leek bij vlagen weer eens ergens op en we hadden een bondscoach die desondanks gezond kritisch bleef. Maar schijnbaar is er teveel hosanna.

Daar lijkt het op. Jammer, toch wel. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat Oranje niet meer lijkt op het einde van Titanic. Ook vind ik het wel prettig dat we nu twee gasten erbij hebben die echt nog stappen kunnen maken, zeker gezien de laatste twee interlands waarin F. de Jong de positieve lijn van Ajax doortrekt. Terwijl we als Oranje-supporters toch weinig verwend zijn, met als hoogtepunt Strootman als -het ooit- beoogde boegbeeld, leider, vedette en aanvoerder, Oranje nu al tijden in de steek laat en is weggetrapt bij AS Roma i.p.v. een mooie transfer te maken naar een echte - internationale - topclub.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het leek bij vlagen weer eens ergens op en we hadden een bondscoach die desondanks gezond kritisch bleef. Maar schijnbaar is er teveel hosanna.

Precies dit. Het is allemaal nog steeds niet fantastisch, maar vergeleken met de laatste jaren is het wel al een stuk beter. Er is tenminste een duidelijk strijdplan te herkennen, de ploeg staat veel compacter en het positiespel is zwaar verbeterd. En inderdaad, we speelden best een aardige tweede helft en hadden op basis daarvan wel een punt verdiend tegen de wereldkampioen en de eerste quote van de bondscoach is dat hij heel boos is. Lijkt me dat we moeten koesteren dat we nu eindelijk weer een fatsoenlijke bondscoach hebben, maar dat heeft echt niets met hosanna te maken.
 

Janssen

Well-known member
Het leek bij vlagen weer eens ergens op en we hadden een bondscoach die desondanks gezond kritisch bleef. Maar schijnbaar is er teveel hosanna.

Was hij maar zo gezond kritisch op zichzelf. Met Babel, Blind, Tete en Promes maakt hij op 4 van de 11 plekken de verkeerde keuze dus hoe goed ben je dan werkelijk?
 

erka

Well-known member
Als je zo speelt zoals de laatste wedstrijden onder Koeman, dan win je echt wel van landen als Bulgarije en Zweden. Wij doen al een paar jaar een stap terug, maar met een beetje gezond verstand, motivatie en tactiek kun je nog steeds bij de top 20 komen.
Daar ben ik al zeer tevreden mee, laten we vooral Frankrijk niet tot norm verheffen.
 

Maasveld

Well-known member
Was hij maar zo gezond kritisch op zichzelf. Met Babel, Blind, Tete en Promes maakt hij op 4 van de 11 plekken de verkeerde keuze dus hoe goed ben je dan werkelijk?
Tel daar het selecteren van Frenkie De Jong bij op en hij heeft gewoon twee teleurstellende weken achter de rug.
 

Pascallovic

Well-known member
Was hij maar zo gezond kritisch op zichzelf. Met Babel, Blind, Tete en Promes maakt hij op 4 van de 11 plekken de verkeerde keuze dus hoe goed ben je dan werkelijk?
Kan mij beste voorstellen dat ie bij Babel en Promes uitkomt. Voorin is het gewoon armoedig en loopt er gewoon heel weinig rond wat iets op niveau heeft laten zien. Wie moet je er neerzetten? De wissels die hij afgelopen interlands inbracht met Luuk de Jong en Vormer/Kluivert word ik ook niet warm van. Je kunt Weghorst en Bergwijn er nog bij halen. Is dat dan een aanmerkelijke verbetering?

En hij heeft Bergwijn niet geselecteerd, prutser.
Neem aan dat die zo ernstig geblesseerd was, dat hij bij de training van Oranje ook was afgehaakt vanwege zijn lies.
 

Janssen

Well-known member
Kan mij beste voorstellen dat ie bij Babel en Promes uitkomt. Voorin is het gewoon armoedig en loopt er gewoon heel weinig rond wat iets op niveau heeft laten zien. Wie moet je er neerzetten? De wissels die hij afgelopen interlands inbracht met Luuk de Jong en Vormer/Kluivert word ik ook niet warm van. Je kunt Weghorst en Bergwijn er nog bij halen. Is dat dan een aanmerkelijke verbetering?

Depay met ernaast een aanspeelpunt is meer dan voldoende. Dus Weghorst, De Jong of Huntelaar.
 

Atreides

Well-known member
Depay met ernaast een aanspeelpunt is meer dan voldoende. Dus Weghorst, De Jong of Huntelaar.

Als aanspeelpunt is Babel natuurlijk niet minder dan deze heren. Wel een bewegelijke aanvaller die multi-inzetbaar is.

Frenkie de Jong werd afgelopen zomer door de Spaanse media ongeveer iedere dag gelinkt aan Barcelona, maar nu zou ook Real Madrid interesse hebben in de middenvelder van Ajax. Dat meldt journalist Eduardo Inda bij OK Diario. 'Hij is een grote ster in Nederland, Real is zeker ge?nteresseerd in hem.' Ajax hield deze zomer de boot nog af en liet weten dat De Jong niet te koop is. De 21-jarige speler ligt nog tot medio 2022 vast in Amsterdam.

Niet gek voor iemand die totaal niet in de voorselectie van het Nederlands elftal hoort.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Oranje nieuwstopic

Ik heb Babel nog nooit een kopduel zien winnen maar hij zal vast gelijkwaardig zijn in dat opzicht aan De Jong Weghorst en Huntelaar. Mijn hemel.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb Babel nog nooit een kopduel zien winnen maar hij zal vast gelijkwaardig zijn in dat opzicht aan De Jong Weghorst en Huntelaar. Mijn hemel.
Ik heb de Jong, Weghorst en Huntelaar nog nooit een sprint zien winnen van wie dan ook. Maar ze zullen op de counter met snelheid en vanaf de flanken vast gelijkwaardig zijn in dat opzicht aan Babel. Mijn hemel.
 

Janssen

Well-known member
Ik heb de Jong, Weghorst en Huntelaar nog nooit een sprint zien winnen van wie dan ook. Maar ze zullen op de counter met snelheid en vanaf de flanken vast gelijkwaardig zijn in dat opzicht aan Babel. Mijn hemel.

Het ging over een centraal aanspeelpunt maar toch bedankt voor je bijdrage.
 

Atreides

Well-known member
Het ging over een centraal aanspeelpunt maar toch bedankt voor je bijdrage.

Man man man. Een aanspeelpunt is voor mij (vooral) met de bal aan de voet. Maar in het kader van check check dubbel check en ik ben toch niet helemaal gek geworden:

wiki zei:
Targetspitsen zijn steevast grote, sterke aanvallers die door hun fysieke eigenschappen de bal goed kunnen afschermen en bijhouden. Deze aanvallers dienen vooral als aanspeelpunt voor hun teamgenoten en zijn dan ook vaak met hun rug naar het doel van de tegenstander gericht
 
Bovenaan