Opmerkelijk voetbalnieuws

JMD

Well-known member
Na meer dan 50 jaar verdwijnt de uitdoelpuntenregel in het Europees voetbal. Als na 2 x90 minuten beide ploegen hetzelfde aantal goals hebben gemaakt volgt verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
 

Forza AZ

Well-known member
Na meer dan 50 jaar verdwijnt de uitdoelpuntenregel in het Europees voetbal. Als na 2 x90 minuten beide ploegen hetzelfde aantal goals hebben gemaakt volgt verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
Volgens de UEFA omdat uit de cijfers blijkt dat het thuisvoordeel een stuk kleiner is geworden sinds de uitdoelpuntenregel werd ingevoerd.
 

Batigoal

Well-known member
Lekker hoor. Je hoeft uit geen moeite meer te doen om te scoren dus gewoon met z'n allen de bus parkeren en het dan thuis met de steun van je publiek én 30 minuten extra afmaken. En daar hoef je je niet druk meer te maken om de uitgoals tegen.
 

Friesland

Well-known member
Na meer dan 50 jaar verdwijnt de uitdoelpuntenregel in het Europees voetbal. Als na 2 x90 minuten beide ploegen hetzelfde aantal goals hebben gemaakt volgt verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
Dat er na 2x 90 minuten nog een verlening gespeeld wordt, is een beetje jammer, maar verder een goed besluit.
Volgens mij hebben we er vooral trauma's mee.
Halve finale CL 2019: Ajax - Tottenham Hotspur 3-3
Halve finale CL 2005: PSV - AC Milan 3-3
Halve finale UC 2005: AZ - SC Portugal 4-4, n.v.

In andere rondes zijn misschien goede herinneringen mbv de uitdoelpuntregel. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld de 1-1 "zege" van Heerenveen op PAOK in de EL kwalificatie in 2009. Maar verliezen in de halve finale is natuurlijk extra pijnlijk omdat je dan zo dichtbij bent.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat er na 2x 90 minuten nog een verlening gespeeld wordt, is een beetje jammer, maar verder een goed besluit.
Volgens mij hebben we er vooral trauma's mee.
Halve finale CL 2019: Ajax - Tottenham Hotspur 3-3
Halve finale CL 2005: PSV - AC Milan 3-3
Halve finale UC 2005: AZ - SC Portugal 4-4, n.v.

In andere rondes zijn misschien goede herinneringen mbv de uitdoelpuntregel. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld de 1-1 "zege" van Heerenveen op PAOK in de EL kwalificatie in 2009. Maar verliezen in de halve finale is natuurlijk extra pijnlijk omdat je dan zo dichtbij bent.

Wedstrijden van AZ in Europa beslist op de uitdoelpuntenregel:

Gewonnen
1e ronde UEFA-cup 2005/06: AZ-Krylya Sovetov Samara 6-6 (3-1)
1/16e finale UEFA-cup 2006/07: AZ-Fenerbahçe 5-5 (3-2)
1/8e finale UEFA-cup 2006/07: AZ-Newcastle United 4-4 (2-0)
4e voorronde EL 2013/14: AZ-Atromitos 3-3 (3-2)

Verloren
halve finale UEFA-cup 2004/05: Sporting Portugal-AZ 4-4 nv (2-1)

AZ heeft dus een positieve score staan met de uitdoelpuntenregel, al werd de belangrijkste wel verloren.
 

Batigoal

Well-known member
Stevan Jovetic voegt zich bij het illustere mini-rijtje van spelers die in alle 5 de topcompetities hebben gespeeld! We hebben er ooit eens een topic over gehad en toen kwam naar voren dat de Roemeen Florin Radocioiu de eerste was die dat flikte en later kwam daar oud-Ajacied Christian Poulsen bij. Jovetic is de volgende! De Montenegrijnse spits werd door Fiorentina op 18-jarige leeftijd uit Servië gehaald en speelde vervolgens ook nog voor Manchester City, Inter, Sevilla, AS Monaco en gaat nu naar de Bundesliga om voor Hertha te spelen.
 
Bovenaan