Volgens de UEFA omdat uit de cijfers blijkt dat het thuisvoordeel een stuk kleiner is geworden sinds de uitdoelpuntenregel werd ingevoerd.Na meer dan 50 jaar verdwijnt de uitdoelpuntenregel in het Europees voetbal. Als na 2 x90 minuten beide ploegen hetzelfde aantal goals hebben gemaakt volgt verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
Dat verwacht je toch niet.Volgens de UEFA omdat uit de cijfers blijkt dat het thuisvoordeel een stuk kleiner is geworden sinds de uitdoelpuntenregel werd ingevoerd.
Nee, verlenging en daarna eventueel strafschoppen.Geen muntje opgooien?
Dank je Abebakari .Nee, verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
Het is uiteraard gechargeerd, maar ik denk dat heenwedstrijden nóg minder interessant worden om te kijken.Dat vind ik nogal een voorbarige conclusie. Ook zonder die regel is uit scoren belangrijk.
Dat er na 2x 90 minuten nog een verlening gespeeld wordt, is een beetje jammer, maar verder een goed besluit.Na meer dan 50 jaar verdwijnt de uitdoelpuntenregel in het Europees voetbal. Als na 2 x90 minuten beide ploegen hetzelfde aantal goals hebben gemaakt volgt verlenging en daarna eventueel strafschoppen.
Dat er na 2x 90 minuten nog een verlening gespeeld wordt, is een beetje jammer, maar verder een goed besluit.
Volgens mij hebben we er vooral trauma's mee.
Halve finale CL 2019: Ajax - Tottenham Hotspur 3-3
Halve finale CL 2005: PSV - AC Milan 3-3
Halve finale UC 2005: AZ - SC Portugal 4-4, n.v.
In andere rondes zijn misschien goede herinneringen mbv de uitdoelpuntregel. Zo herinner ik mij bijvoorbeeld de 1-1 "zege" van Heerenveen op PAOK in de EL kwalificatie in 2009. Maar verliezen in de halve finale is natuurlijk extra pijnlijk omdat je dan zo dichtbij bent.
Goede reden om het af te schaffen dus.Volgens mij heeft PSV zijn grootste Europese succes te danken aan die uitdoelpuntregel.
Je lijkt JFK wel.Goede reden om het af te schaffen dus.
Liefhebber juist!Je lijkt JFK wel.
Hater!