Ons Europees voetbaltopic

Abubakari

Well-known member
Als je het cl topic dinsdag las zou je denken dat Ajax nog niet uitgeschakeld was. En het waren geen Ajacieden die er niet over uitgesproken raakten.☺️
 

Abubakari

Well-known member
Wat is de verwachting hier op dvk?
En wat denkt chef Frans voetbal Batigoal er van?
Ik zag dat Monaco geen geweldige voorbereiding draait, zegt niet alles maar toch wel wat.
 

Batigoal

Well-known member
Voorbereiding van buitenlandse clubs volg ik echt niet of nauwelijks. Alleen de transfers hou ik in de gaten.

Op dat vlak zijn ze eigenlijk alleen Tchouameni kwijtgeraakt. Dat was wel de regisseur op het middenveld en ze hebben nog geen vervanger gekocht, dus dat zal afwachten zijn wie die rol gaat oppakken. Voorin lag al de kracht van de ploeg en daar zijn Minamino en Embolo nog eens bijgekomen, dus ze zullen PSV echt wel pijn kunnen doen. Zie het wat dat betreft somber in voor PSV, maar in de praktijk liggen dit soort kwalificatieduels nog weleens dichter bij elkaar dan je vooraf verwacht. PSV heeft aanvallend genoeg kwaliteit om ook te scoren, maar de indruk die ik zaterdag kreeg van de verdediging is dat ze er méér tegen zullen krijgen over 2 wedstrijden.
 

JMD

Well-known member
En JMD? Mario? stc?
Ik weet niet veel van het Franse voetbal eigenlijk, maar Monaco heeft wel PSG verslagen. Ik zie het eigenlijk somber in, denk dat Monaco te sterk is, zeker gezien onze verdediging. Wel opvallend dat we nu weer voor het 2e jaar op rij tegen hen spelen, deden we in 2003/2004 en 2004/2005 ook. Toen verloren we de eerste tweestrijd (ook in een groepsfase) en wonnen we de tweede. Opvallend dat we nog nooit in Monaco verloren in al die keren... Thuis laten we het vaak afweten tegen hen.

Mochten we winnen dat komen we Union St Gilloise of Rangers tegen, dat lijkt me op papier eenvoudiger te doen dan Monaco.
 
Bovenaan