Ons Europees voetbaltopic

gevegt

Well-known member
Jeetje gaat die Wilfred Genee weer de popiejopie uithangen door te doen alsof die gele kaart van de keeper een rode had moeten zijn.
Krijg je zo'n moment tegen, dan is het geel triviaal en is iedereen het vijf minuten laten vergeten.

Het was gewoon rood.

zwammy

Well-known member
Heerlijkom bij vrienden die in het stadion zaten en schreeuwden dat het echt rood was het filmpje van viergever te sturen en zeggen dat dat echt een pingel was. Oh, wat komt karma op tijd dit jaar.

Joost

Well-known member
Huh? Als die keeper die bal niet pakt kan Bergwijn 'm zo in de goal schieten, daar stond op dat moment echt geen verdediger tussen hoor.

Bergwijn moet eerst nog even om de keeper heen, in die tijd zijn de verdedigers weer in tussen doel en bal in, daarnaast is het een lastige hoek. Geel was voldoende.

Mario

Well-known member
Een keeper die met opzet hands maakt buiten het strafschopgebied is toch gewoon rood, ongeacht of er nog verdedigers staan?

Pascallovic

Well-known member
Bergwijn moet eerst nog even om de keeper heen, in die tijd zijn de verdedigers weer in tussen doel en bal in, daarnaast is het een lastige hoek. Geel was voldoende.
Hij was om de keeper heen, als die keeper geen hands had gemaakt. Die verdedigers zijn leuk, maar natuurlijk geen keepers die de bal met de hand mogen tegenhouden. Gewoon een 100% scoringskans die Bergwijn door die handsbal van de keeper is ontnomen. Lijkt mij gewoon rood dit.

Atreides

Well-known member
Hij was om de keeper heen, als die keeper geen hands had gemaakt. Die verdedigers zijn leuk, maar natuurlijk geen keepers die de bal met de hand mogen tegenhouden. Gewoon een 100% scoringskans die Bergwijn door die handsbal van de keeper is ontnomen. Lijkt mij gewoon rood dit.

Dit. Schandalige beslissing.

Dan ook nog een buitenspelgoal tegen en Zoet die zijn dag niet heeft. PSV was vandaag niet te benijden. Na al die iets wat gelukkige potjes in de competitie was het potje met geluk klaarblijkelijk even leeg.

Max

Administrator
Forumleiding
Ons Europees voetbaltopic

Gisteren was PSV gewoon even NAC. Erg zuur. Verder blijft Zoet een goede clubkeeper.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe rouwig is PSV straks om de algehele uitschakeling? Die kunnen straks ongestoord zich volledig op de competitie focussen.

Mario

Well-known member
Hoe rouwig is PSV straks om de algehele uitschakeling? Die kunnen straks ongestoord zich volledig op de competitie focussen.

We gaan natuurlijk gewoon nog 4 punten van de Spurs pakken, en vervolgens onze campagne in de EL :duim:

Joost

Well-known member

Dan ook nog een buitenspelgoal tegen en Zoet die zijn dag niet heeft. PSV was vandaag niet te benijden. Na al die iets wat gelukkige potjes in de competitie was het potje met geluk klaarblijkelijk even leeg.

Dat er over de beslissing te discusieren valt betekend per dat geel niet de verkeerde kaart was. Het blijft een vorm van interpretatie en met vele herhalingen valt inderdaad wel te zeggen dat het rood had kunnen zijn.

Maar moet je de hele wedstrijd ophangen aan die te betwisten beslissing en 10cm buitenspel?

PSV speelde gewoon als team een hele matige wedstrijd. Zoet maakt twee fouten, de combinatie Schwaab-Viergever gaf teveel kansen weg. Bergwijn en Lozano waren onzichtbaar, Hendrix had veel te veel balverlies.

Tegen Barcelona speelde PSV een uitstekende wedstrijd waarin het werd geklopt op kwaliteit, gisteren was het gewoon een slechte teamprestatie.

Wat ik, zeker na de tegengoals, mistte was een ploeg die de schroom van zich af gooide en de beuk erin gooide.

Atreides

Well-known member
Dat er over de beslissing te discusieren valt betekend per dat geel niet de verkeerde kaart was. Het blijft een vorm van interpretatie en met vele herhalingen valt inderdaad wel te zeggen dat het rood had kunnen zijn.

Mario van der Ende op twitter:
https://twitter.com/MariovanderEnde/status/1047575793826762753?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/MariovanderEnde/status/1047573972018253824/photo/1

Maar moet je de hele wedstrijd ophangen aan die te betwisten beslissing en 10cm buitenspel?

Misschien niet, maar dat heeft dermate veel effect dat je een totaal andere wedstrijd krijgt. Zeker gezien de uitzonderlijke kwaliteiten van de keeper van Inter. Enfin, ik constateer slechts dat als die tegengoals niet was gevallen, Inter rood had gehad en Zoet niet had geblunderd PSV een beter resultaat zou hebben gehaald. Lijkt me een hele redelijke stelling.

PSV speelde gewoon als team een hele matige wedstrijd. Zoet maakt twee fouten, de combinatie Schwaab-Viergever gaf teveel kansen weg. Bergwijn en Lozano waren onzichtbaar, Hendrix had veel te veel balverlies.

Tegen Barcelona speelde PSV een uitstekende wedstrijd waarin het werd geklopt op kwaliteit, gisteren was het gewoon een slechte teamprestatie.

Wat ik, zeker na de tegengoals, mistte was een ploeg die de schroom van zich af gooide en de beuk erin gooide

Ik heb alleen de samenvatting gezien dus ik kan onvoldoende met je meepraten.

JMD

Well-known member

Die buitenspelgoal is gewoon pech, dat kan je de assistent of de scheids niet kwalijk nemen dat je dat niet ziet, het was spreekwoordelijk 1 voet verschil. Bij twijfel vlag je in het voordeel van de aanvallende partij is de regel, dus met die goal kan ik leven (en als Zoet die bal gewoon pakt of goed wegstompt praten we nergens over). Die gele kaart voor de keeper is schandalig, hoe duidelijk wil je het hebben...

Batigoal

Well-known member
Speelt hierin dan geen rol dat Hamdanovic zijn hand al op de grond stond toen de bal er tegen aan kwam? Hij kon zijn arm moeilijk ergens anders houden. Geel leek mij niet onlogisch.

Dumfries vind ik nog iets te wild, maar dat komt wel goed. Maakt zeker een goede indruk. Bergwijn is sowieso aan een sterk seizoen bezig.
Malen is ook een speler waar ik enthousiast van word trouwens.

Wat ben je mild over PSV. Ben je ziek?

Bovenaan