Ons Europees voetbaltopic

JMD

Well-known member
Hoe rouwig is PSV straks om de algehele uitschakeling? Die kunnen straks ongestoord zich volledig op de competitie focussen.
Vooropgesteld is dat de groepsfase nog niet over is (wel als je over 3 weken van de Spurs verliest), dus beetje voorbarige conclusie. PSV valt me in de CL eigenlijk niet tegen, gisteren was het slordig, en de nederlaag verdiend, maar tegen Barcelona vond ik ze zeker de eerste 60 minuten goed spelen. Wie weet een stuntje tegen Tottenham??

Verder denk ik dat je door het spelen van dit soort wedstrijden veel beter wordt, waar je in de competitie dan ook nog wat aan hebt. Ajax doet het ontzettend goed in de CL en ook in de competitie. Die 3-0 nederlaag tegen PSV had niks te maken met een CL-duel eerder in de week, en die 1-1 tegen Heracles kan je nu ook in een ander perspectief zien. Die verhalen over zware dubbele programma's vind ik altijd wel wat overdreven. In PSV's beste seizoen van de 21e eeuw (2004-2005) had men ?n een topjaar qua punten in de competitie, won PSV de beker ?n speelden ze 1/2 finale CL. Dat was een superdruk programma, terwijl het basisteam zo ongeveer bijna elk duel hetzelfde was.

Je kan uiteindelijk door goede (CL)-resultaten ook in een flow komen voor de competitie.
Jouw redenatie volgend zou Feyenoord in de winterstop bovenaan moeten staan, daar geloof ik echt niet in.

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord stond twee jaar geleden ook in de winterstop bovenaan. Nu is de bovengrens van Feyenoord beneden de ondergrens van Ajax en PSV. Dan word je geen kampioen.

Atreides

Well-known member
Speelt hierin dan geen rol dat Hamdanovic zijn hand al op de grond stond toen de bal er tegen aan kwam? Hij kon zijn arm moeilijk ergens anders houden. Geel leek mij niet onlogisch.

Keepertje gaat willens en wetens vol het duel aan. Neem je een risico op rood wat mij betreft.

Die buitenspelgoal is gewoon pech, dat kan je de assistent of de scheids niet kwalijk nemen dat je dat niet ziet, het was spreekwoordelijk 1 voet verschil. Bij twijfel vlag je in het voordeel van de aanvallende partij is de regel, dus met die goal kan ik leven (en als Zoet die bal gewoon pakt of goed wegstompt praten we nergens over). Die gele kaart voor de keeper is schandalig, hoe duidelijk wil je het hebben...

Gaat me met name om de cumulatie. Die buitenspel goal kan. Een buitenspel goal en geen rood gegeven is wat mij betreft gewoon ontzettend zuur.

Verder denk ik dat je door het spelen van dit soort wedstrijden veel beter wordt, waar je in de competitie dan ook nog wat aan hebt. Ajax doet het ontzettend goed in de CL en ook in de competitie. Die 3-0 nederlaag tegen PSV had niks te maken met een CL-duel eerder in de week, en die 1-1 tegen Heracles kan je nu ook in een ander perspectief zien. Die verhalen over zware dubbele programma's vind ik altijd wel wat overdreven. In PSV's beste seizoen van de 21e eeuw (2004-2005) had men ?n een topjaar qua punten in de competitie, won PSV de beker ?n speelden ze 1/2 finale CL. Dat was een superdruk programma, terwijl het basisteam zo ongeveer bijna elk duel hetzelfde was.

Je bagatelliseert een dubbelprogramma nu wel heel erg. Is wel heel vaak uitgewezen dat een dubbelprogramma nadelig is. Keerzijde is dat ver komen in Europa en in (veel) mindere mate de beker gewoon goed is voor de uitstraling naar supporters, sponsors en fantastisch is voor de ontwikkeling.

Je ziet ook dat PSV en Ajax er al rekening mee houden in de selectie. Als je een een elftal met de 'reserves' van PSV en Ajax zou maken eindigen deze gewoon in de top vier eindigen.
Malen---Dolberg---Labyad
Eiting---van de Beek---Guti?rrez
Sinkgraven---Wober---Isimat---Kristensen
Room

Bank: Schuurs, Veltman, Sainsbury, Rigo, Ramselaar, Thomas, Gravenberch, Cerny, Johnsen, Romero, Bande

Die gele kaart schandalig noemen vind ik vrij schandalig.

Waarom zou het strafbaar zijn?

stc

Well-known member
Het geblunder van Jeroen Zoet kost PSV gewoon punten. Daarnaast vond ik Pereiro weer dramatisch slecht. De rest was ook niet goed, behalve Rosario. Rosario was de man bij PSV.

Voorts vind ik het jammer dat er ongeveer 100 Inter supporters in vak DD zaten en een enkeling bijna op de vuist gingen met gasten uit EE.

Joost

Well-known member
Mario van der Ende op twitter:
https://twitter.com/MariovanderEnde/status/1047575793826762753?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/MariovanderEnde/status/1047573972018253824/photo/1

Misschien niet, maar dat heeft dermate veel effect dat je een totaal andere wedstrijd krijgt. Zeker gezien de uitzonderlijke kwaliteiten van de keeper van Inter. Enfin, ik constateer slechts dat als die tegengoals niet was gevallen, Inter rood had gehad en Zoet niet had geblunderd PSV een beter resultaat zou hebben gehaald. Lijkt me een hele redelijke stelling.

Ik heb alleen de samenvatting gezien dus ik kan onvoldoende met je meepraten.

Zelfs vd Ende vond dus geel terecht en zou pas na stilstaand beeld een rode kaart trekken. Hoe kun je dan de beslissing om geel te trekken schandalig vinden?

Pascallovic

Well-known member
Ach als dit Roda JC zou overkomen, was Joost de eerste geweest die over benadeling was begonnen en dat dit toch echt rood was. Nu het zijn club niet raakt is geel plotseling een normale beslissing.

Abubakari

Well-known member
De var had denk ik rood geadviseerd en de 1-1 afgekeurd. Maar het belangrijkste blijft toch dat PSV itt Ajax op zo 'n CL avond niet boven zichzelf uitstijgt, in tegendeel, een aantal duikt juist onder zijn normale niveau.

Makanaky

Well-known member
1 CL-puntje in een uitwedstrijd maakt nog geen zomer. Ajax heeft het op Europese avonden te vaak verkloot om niet van een incident te kunnen spreken. Straks met Frenkie er weer bij wacht er vast wel weer een bietenbrug.

Atreides

Well-known member
1 CL-puntje in een uitwedstrijd maakt nog geen zomer. Ajax heeft het op Europese avonden te vaak verkloot om niet van een incident te kunnen spreken. Straks met Frenkie er weer bij wacht er vast wel weer een bietenbrug.

Laten we vooral niet van een zomer spreken.

Maar na 5 overwinningen, 3 gelijke spelen waarvan je er eigenlijk twee had moeten winnen, ruikt het toch wel een heel klein beetje naar de ontluikende lente.

Batigoal

Well-known member
Ach als dit Roda JC zou overkomen, was Joost de eerste geweest die over benadeling was begonnen en dat dit toch echt rood was. Nu het zijn club niet raakt is geel plotseling een normale beslissing.

Net als dat wanneer het bij een Nederlandse club zou zijn, er over rood getwijfeld zou worden.

Bonehead

Well-known member
Zelfs vd Ende vond dus geel terecht en zou pas na stilstaand beeld een rode kaart trekken. Hoe kun je dan de beslissing om geel te trekken schandalig vinden?

Omdat Van der Ende een zelfingenomen eikel is die ook na zijn carri?re zijn clubvoorkeur niet onder stoelen of banken steekt? Zijn tweets zijn tenenkromend en doorspekt met zijn clubvoorkeur. Er lopen dan wel twee verdedigers op lijn mee maar die mogen hun handen niet gebruiken. 100% dat die aanvaller gescoord had. In de eredivisie was dit 100% een rode kaart geweest. Maar in Europa is PSV maar een klein clubje en wordt het met geel afgedaan.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Voorts vind ik het jammer dat er ongeveer 100 Inter supporters in vak DD zaten en een enkeling bijna op de vuist gingen met gasten uit EE.

Heb mijn ouweheer er niet over gehoord dus het zal wel meegevallen hebben.

Bovenaan