Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

Joost

Well-known member
Dank. Ze schieten er dus niet veel mee op.Waarom doen ze dat dan?

En dan dus in zondag 4e klasse instromen? Wat zou het nut daarvan zijn??

Omdat die zaterdagklasse voor JVC behoorlijk onaantrekkelijk is. In de 4e klasse zitten nog een flink aantal clubs uit Nijmegen. In de 3e klasse waar JVC za1 nu zit spelen vooral clubs uit Arnhem en zelfs uit Zutphen. Mochten ze zelfs naar de 2e klasse gaan dan komen ze in een poule waarin dit seizoen clubs uit de regio Veenendaal zitten en ook clubs uit Lelystad.

Dat is voor een Brabantse club die terug wil naar de basis gewoon niet interessant.

Joost

Well-known member
Dat je eerst overstapt naar de zaterdag en dan weer naar de zondag (zoals Joost aangeeft)

Op dit moment heeft JVC al een zaterdagteam in competitie. Volgens mij is het niet toegestaan om je team terug te trekken uit de Hoofdklasse om vervolgens op het laagste niveau te beginnen.

de waan

Well-known member
Klopt, dat mag pas na een tussenjaar. In feite begin je dan gewoon opnieuw.

Het zaterdagteam is/was bij JVC volgens mij ook vooral bedoeld als opleidingsteam al gaan er nu ook een paar spelers van de zondagselectie voor spelen.

Forza AZ

Well-known member
Op dit moment heeft JVC al een zaterdagteam in competitie. Volgens mij is het niet toegestaan om je team terug te trekken uit de Hoofdklasse om vervolgens op het laagste niveau te beginnen.

Je kunt wel aan het seizoen beginnen en je dan terugtrekken. Volgens mij mag je dan het seizoen erop gewoon 1 klasse lager weer verder gaan.

Unnekuukse

Active member
Fijn dat jullie zo begaan zijn met het lot van onze club... :duim:
Ik verwacht dat JVC Cuijk er voor gaat kiezen om de komende jaren alleen met een zaterdagteam verder te gaan. Dat heeft zeker nadelen, maar ook een voordeel: er staat al een team dat liever op zaterdag speelt, met een trainer die graag verder wil bij JVC Cuijk.
Voor nu de beste oplossing voor JVC Cuijk. Of over een paar seizoenen alsnog wordt gekozen om ook weer een zondagteam op te starten is nog niet duidelijk. Op basis van wat ik nu weet verwacht ik dat niet.

JMD

Well-known member
Maar wil de club zelf ook op zaterdag verder? Kijk, je kan wel een trainer en team hebben die dat wil, maar dat zijn 'passanten'. En waarom wil de club dan op zaterdag verder?

Unnekuukse

Active member
Maar wil de club zelf ook op zaterdag verder? Kijk, je kan wel een trainer en team hebben die dat wil, maar dat zijn 'passanten'. En waarom wil de club dan op zaterdag verder?

Ziet de club voor nu meer toekomst in dan in doorgaan op zondag.

JMD

Well-known member
Ziet de club voor nu meer toekomst in dan in doorgaan op zondag.

Aha, dank.

En ze hebben niet het idee dat er ergens de komende jaren vanzelf weekendvoetbal komt waarbij in principe alles naar de zaterdag gaat en zondagclubs onderling zondag kunnen spelen als ze dat willen?

Unnekuukse

Active member
Aha, dank.

En ze hebben niet het idee dat er ergens de komende jaren vanzelf weekendvoetbal komt waarbij in principe alles naar de zaterdag gaat en zondagclubs onderling zondag kunnen spelen als ze dat willen?

Het is veel eenvoudiger: er is voor komend seizoen geen selectie te maken die voldoende kwaliteit heeft om in de hoofdklasse te spelen, laat staan in de 3e divisie. Het op de been houden van zondag 1 is dus simpelweg geen optie.

Unregistere

Well-known member
Dat was een enerverend potje nacompetitie. In het begin overrompelden we OFC en binnen een kwartier was het al 2-0 door een dubbelslag van Bilal El Amrani. Supporters die twijfelden of hij tegen zijn nieuwe club wel moest spelen, kregen dus direct het antwoord.

Na rust werd OFC sterker. Niet eens voetballend, maar op basis van power. Veel fysiek in de ploeg, veel lange en hoge ballen. Leverde ze twee pingels op. De eerste werd door Edip Biberoglu benut, bij de tweede kwam onze jonge goalie Stefan Kok als winnaar uit de strijd. In de extra tijd nog een rode kaart voor Deniz Aslan (OFC) na een aanslag op Lars Bosscha.

Uiteindelijk dus 2-1 winst voor ASWH, maar dit is zeker nog niet gespeeld. Zaterdag missen we nog een centrale verdediger wegens familieomstandigheden, maar daar staat hopelijk de rentree van de vandaag wegens griep afwezige spits Lester Pires tegenover.

de waan

Well-known member
De doorgesnoven en bezopen idioten van Quick Boys hebben er ook weer een leuk feestje van gemaakt lees ik. Wanneer worden dat soort clubs daar nou eens voor gestraft.

Bovenaan