Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

Jacco

Well-known member
Er zijn 4 herkansers in de derde divisie za + zo; Voor die 4 plekken die wegvallen komen er 3 terug; om de beloften, die helemaal niet staan te springen, meer ruimte te geven. Van die 4 herkansers kunnen er maximaal 2 terugkomen.
Voor 4 is geen plek.
Drie van de vier terug laten komen zou een extra wedstijd betekenen; waarin de verliezers van een eerdere ronde tegen elkaar moeten.
Ik denk dat ze daar niet aan wilden en daarom maar voor maximaal 2 hebben gekozen.
Dat betekent dan automatisch ook dat er een zaterdaghoofdklasser en zondaghoofdklasser sowieso bijkomt.

Forza AZ

Well-known member
Er zijn 4 herkansers in de derde divisie za + zo; Voor die 4 plekken die wegvallen komen er 3 terug; om de beloften, die helemaal niet staan te springen, meer ruimte te geven. Van die 4 herkansers kunnen er maximaal 2 terugkomen.
Voor 4 is geen plek.
Drie van de vier terug laten komen zou een extra wedstijd betekenen; waarin de verliezers van een eerdere ronde tegen elkaar moeten.
Ik denk dat ze daar niet aan wilden en daarom maar voor maximaal 2 hebben gekozen.
Dat betekent dan automatisch ook dat er een zaterdaghoofdklasser en zondaghoofdklasser sowieso bijkomt.

Ze hadden die 4 herkansers toch kunnen spreiden over de 3 finales, zodat er zich 3 zouden kunnen handhaven. Nu spelen alle 4 herkansers in de finales tegen elkaar (als ze hun 1e wedstrijd winnen), met in de andere finale alleen Hoofdklassers. Dat is toch wel vreemd.

Jacco

Well-known member
Maar dan krijg je iets asymetrisch. Je krijgt dan 2 herkansers die wel tegen elkaar kunnen spelen en 2 herkansers die dat niet kunnen.

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Maar dan krijg je iets asymetrisch. Je krijgt dan 2 herkansers die wel tegen elkaar kunnen spelen en 2 herkansers die dat niet kunnen.

Dat heb je bij de nacompetitie Hoofdklasse/1e klasse zaterdag wel. Herkansers CSV Apeldoorn en DETO kunnen elkaar treffen, terwijl de andere 2 (Spijkenisse en Nootdorp) alleen 1e-klassers kunnen treffen.

Jacco

Well-known member
Geen idee dan, waarom dat in het ene geval wel kan en in het andere geval niet.

In deze context moest ik ook aan de nacompetitie kkd- eredivisie denken.
Men had daar er ook voor kunnen keuzen om de hoogst geplaatste KKD tegen elkaar te laten spelen, en de laaggeplaatste eredivie ploegen ook.

Dat geeft toch een ander soort gevoel, maar dat heeft er dan ook mee te maken met een inschatting welke divisie sterker is.
Ik vind het zelf leuker om wedstrijden te zien tussen ploegen die niet eerder dat jaar tegen elkaar speelden, maar daar kun je over mening verschillen.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nou, OFC dus, zoals al min of meer verwacht. Ben erg benieuwd. Lijkt mij sowieso een ploeg met veel individuele kwaliteit, op basis van de namen. De trainer is gisteren geweest om zich een beeld te vormen en we hebben van enkele andere trainers in de afdeling geloof ik ook al wat informatie ontvangen. We gaan het zien woensdag!

bqandy

Well-known member
JVC Cuijk stopt er volgend seizoen mee op zondag. Nog onduidelijk is of die nacompetitiewedstrijden gespeeld gaan worden.

Joost

Well-known member
Wellicht dat Forza AZ het kan verifi?ren;
Op dit moment zijn er in de 3e Divisie 3 plekken die extra moeten worden ingevuld door Beloftenteams.
In de Hoofdklasse is er nog 1 plekje extra.

Wellicht denk ik nu te makkelijk maar dan kunnen we de finales in de nacompetitie voor promotie naar 3e Divisie toch overslaan?

de waan

Well-known member
Misschien hopen ze alsnog drie beloftenteams te vinden om de gaten te vullen?

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je er helemaal niets over hoort. Dus terwijl de nacompetitie al begint is er nog steeds geen idee hoe de plekken ingevuld gaan worden.

Forza AZ

Well-known member
Wellicht dat Forza AZ het kan verifi?ren;
Op dit moment zijn er in de 3e Divisie 3 plekken die extra moeten worden ingevuld door Beloftenteams.
In de Hoofdklasse is er nog 1 plekje extra.

Wellicht denk ik nu te makkelijk maar dan kunnen we de finales in de nacompetitie voor promotie naar 3e Divisie toch overslaan?

Voor de 4 plekken in de Derde Divisie is nu inderdaad alleen Jong Almere zeker. Ik neem aan dat Jong Den Bosch ook wel naar de Derde Divisie wil, ondanks dat ze volgens de regels eigenlijk terug naar de Belofte-competitie zouden moeten. Er waren berichten dat Jong ADO Den Haag ook interesse had.
Geen idee wanneer de KNVB duidelijkheid geeft hoe ze een eventueel gat in de Derde Divisie gaat opvullen als ze minder dan 3 Beloftenteams weten te vinden.

de waan

Well-known member
Het is bij OFC nogal afhankelijk van de vorm van de dag heb ik het idee. Ze kunnen heel goed voetballen (zie bijvoorbeeld de 3-0 overwinning tegen HHC in de beker), maar ze hebben ook onbegrijpelijke zeperds. Gek genoeg boekten wij altijd prima resultaten tegen OFC (zelfs een keer met 9 tegen 11 de overwinning uit het vuur gesleept). Dit voorjaar voor het eerst van ze verloren.

Voordeel voor ASWH kan zijn dat het een dubbele thuiswedstrijd wordt, als het lukt ??n of twee bussen fans mee te nemen, want een echt inspirerende omgeving is het niet in Oostzaan.

de waan

Well-known member
Voor de 4 plekken in de Derde Divisie is nu inderdaad alleen Jong Almere zeker. Ik neem aan dat Jong Den Bosch ook wel naar de Derde Divisie wil, ondanks dat ze volgens de regels eigenlijk terug naar de Belofte-competitie zouden moeten. Er waren berichten dat Jong ADO Den Haag ook interesse had.
Geen idee wanneer de KNVB duidelijkheid geeft hoe ze een eventueel gat in de Derde Divisie gaat opvullen als ze minder dan 3 Beloftenteams weten te vinden.

Maar het is toch vrij idioot een ploeg die in de hoofdklasse niet veel meer dan een goede middenmoter was een plek in de derde divisie cadeau te doen?

JMD

Well-known member

Maar nu heb je het assymetrische dat er ploegen uit de HK zijn die uberhaupt geen herkanser tegen kunnen komen en anderen zelfs 2. Lijkt me nog oneerlijker.

Jacco

Well-known member
Ja, dat is zo. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Welke hoofdklassers wel en geen derde divisionist tegenkomt is dan weer niet helemaal willekeurig, toch?. De beste hoofdklasseperiodekampioenen komen geen derde divisionist tegen, maar alleen maar andere beste periodekampioenen. Of dat een voor- of nadeel is dat weet verder ook niemand.

Joost

Well-known member
Ja, dat is zo. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Welke hoofdklassers wel en geen derde divisionist tegenkomt is dan weer niet helemaal willekeurig, toch?. De beste hoofdklasseperiodekampioenen komen geen derde divisionist tegen, maar alleen maar andere beste periodekampioenen. Of dat een voor- of nadeel is dat weet verder ook niemand.

Daar zit in ieder geval wel logica in.

Sinds vorig seizoen is de eindpositie op de ranglijst van waarde. Hoe hoger je eindigt, hoe beter je uitgangspositie.
In de communicatie van de KNVB blijkt dat dit de volgorde is;
Hoogste Periodekampioen
Herkanser
Middelste periodekampioen
Laagste periodekampeion

Bovenaan