Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

Forza AZ

Well-known member
Maar het is toch vrij idioot een ploeg die in de hoofdklasse niet veel meer dan een goede middenmoter was een plek in de derde divisie cadeau te doen?

Ja, het is zo ie zo idioot dat er een competitie in een competitie is gecre?erd voor de belofte-teams. Het is dat Jong Vitesse er mee stopt anders was Jong Sparta als de nummer 12 gedegradeerd.

Maar in de reglementen staat ook geen minimum eindpositie voor een belofte-team in de beloftecompetitie om te promoveren naar de Derde Divisie. Dus dan zou Jong Den Bosch ook de kans moeten worden gegeven als er verder niet genoeg kandidaten zijn.

Unregistere

Well-known member
Het gedegradeerde Quick'20 won dan wel weer uit bij OFC (2-3)

Ik vond het de beste ploeg waar wij tegen hebben gespeeld. Tweemaal kansloos verloren. Goede spits, maar ook veel voetballend vermogen op middenveld.

Overigens geen club van onbesproken gedrag: https://www.voetbal247.nl/knvb-neemt-ofc-onder-de-loep/

Het is bij OFC nogal afhankelijk van de vorm van de dag heb ik het idee. Ze kunnen heel goed voetballen (zie bijvoorbeeld de 3-0 overwinning tegen HHC in de beker), maar ze hebben ook onbegrijpelijke zeperds. Gek genoeg boekten wij altijd prima resultaten tegen OFC (zelfs een keer met 9 tegen 11 de overwinning uit het vuur gesleept). Dit voorjaar voor het eerst van ze verloren.

Voordeel voor ASWH kan zijn dat het een dubbele thuiswedstrijd wordt, als het lukt ??n of twee bussen fans mee te nemen, want een echt inspirerende omgeving is het niet in Oostzaan.

Dank voor de analyses heren. Ik zag wel dat OFC een bus wil vullen voor morgen, dus er zal toch wel enig publiek moeten zijn dan. Van ons gaat er wel wat volk mee zaterdag, normaal gesproken. Tenzij we morgen onverhoopt ruim verliezen, dan is de animo wellicht minder en blijft het bij de die-hards die er heel het jaar al zijn.

Beetje afhankelijk van het weer en het tijdstip waarop wij zelf donderdagochtend klaar zijn met trainen, wil ik ook proberen Unitas - SDO te bezoeken komende donderdag. Ben wel benieuwd wat de Gorcumers nog kunnen in deze nacompetitie.

En ik zag dat SC Feyenoord vandaag al speelt bij ACV. Gezien de opstelling zijn de Rotterdammers aardig op volle sterkte. ACV is wel een taai ploegje natuurlijk, zeker daar in Assen.

De Jodan Boys mogen ook vandaag al ballen tegen Sparta Nijkerk. Was wel een verrassing dat de Goudse ploeg de nacompetitie bereikte, dus die gaan er denk ik lekker onbevangen in. Bij Sparta Nijkerk zal er nog wel wat teleurstelling in de ploeg zitten.

Laatst bewerkt:

Unnekuukse

Active member
Inmiddels is er wel duidelijkheid: "KNVB: JVC niet vervangen, Halsteren speelt tegen Hoogland om finaleplek"
https://www.bndestem.nl/amateurvoet...speelt-tegen-hoogland-om-finaleplek~a671c623/

Ik vraag me af of het al zo definitief is als hier wordt beweerd.
Ik heb het idee dat JVC Cuijk onderzoekt wat wel of niet mogelijk is. Als de consequentie van terugtrekken een forse boete is dan zou het weleens zo kunnen zijn dat JVC Cuijk toch de nacompetitieduels speelt.
Zou een mooie gelegenheid zijn voor spelers en staf om nog een keer hun eergevoel te laten spreken en fatsoenlijk afscheid... ach, laat ook maar.

Unregistere

Well-known member
SC Feyenoord is goed begonnen met een 0-1 zege bij ACV. Michael Obiku junior tekende voor de enige goal.

Sparta Nijkerk lijkt op weg naar de winst bij De Jodan Boys.

bqandy

Well-known member
Misschien hopen ze alsnog drie beloftenteams te vinden om de gaten te vullen?

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je er helemaal niets over hoort. Dus terwijl de nacompetitie al begint is er nog steeds geen idee hoe de plekken ingevuld gaan worden.

Ik dacht al dat ik een beetje gestoord was, omdat ik er niets van snapte, maar niemand begrijpt het dus nog.
Er moet ook nog een extra plek ingevuld worden in de hoofdklasse vanwege het terugtrekken van Magreb vorig seizoen. Dan nog JVC Cuijk. Als JVC de nacompetitie niet speelt of verliest is degradatie naar de hoofdklasse een feit. Maar men stopt op zondag. De simpele oplossing lijkt dan om de halve finalisten van de nacompetitie tussen de 1e klassers en hoofdklassers naar de hoofdklasse te laten gaan. In de hoofdklasse zijn volgend seizoen sowieso geen beloftentems toegestaan.
Of zie ik wat over het hoofd?

de waan

Well-known member
Magreb is natuurlijk "gewoon" gedegradeerd, dus die plek moet in de eerste klasse aangevuld worden.

JMD

Well-known member
Als JVC Cuijk naar de zaterdag gaat, dan moeten ze toch weer onderaan beginnen??? Of hebben ze al een zaterdagteam dat redelijk hoog speelt?

de waan

Well-known member
Ze hebben een zaterdagteam, maar dat speelt nacompetie om niet te degraderen naar de vierde klasse.

Daar komt nog bij: als ze op zaterdag de tweede klasse bereiken zijn de de enige club in de verre omtrek, dus verre uitwedstrijden.

EDIT: Sensini was me voor.

Joost

Well-known member
Ik denk dat JVC komend seizoen als tussenjaar gaat gebruiken om daarna weer op zondag te gaan spelen.

Forza AZ

Well-known member
Ik dacht al dat ik een beetje gestoord was, omdat ik er niets van snapte, maar niemand begrijpt het dus nog.
Er moet ook nog een extra plek ingevuld worden in de hoofdklasse vanwege het terugtrekken van Magreb vorig seizoen. Dan nog JVC Cuijk. Als JVC de nacompetitie niet speelt of verliest is degradatie naar de hoofdklasse een feit. Maar men stopt op zondag. De simpele oplossing lijkt dan om de halve finalisten van de nacompetitie tussen de 1e klassers en hoofdklassers naar de hoofdklasse te laten gaan. In de hoofdklasse zijn volgend seizoen sowieso geen beloftentems toegestaan.
Of zie ik wat over het hoofd?

Als JVC stopt, dan is er 1 open plek in de Hoofdklasse zondag. Dan zullen beide verliezend finalisten van de nacompetitie Hoofdklasse/1e klasse nog een extra wedstrijd spelen.

JMD

Well-known member
Ze hebben een zaterdagteam, maar dat speelt nacompetie om niet te degraderen naar de vierde klasse.

Daar komt nog bij: als ze op zaterdag de tweede klasse bereiken zijn de de enige club in de verre omtrek, dus verre uitwedstrijden.

EDIT: Sensini was me voor.
Dank. Ze schieten er dus niet veel mee op.Waarom doen ze dat dan?

Ik denk dat JVC komend seizoen als tussenjaar gaat gebruiken om daarna weer op zondag te gaan spelen.
En dan dus in zondag 4e klasse instromen? Wat zou het nut daarvan zijn??

Bovenaan