Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

JMD

Well-known member
Moet de KNVB hier iets aan doen of de club zelf? Ik zeg de club zelf. Wegkijken is zoooo makkelijk. En toch, dat durven ze nooit want voor je het weet zijn de banden van je auto lek of erger, word je in elkaar geslagen door dat soort tuig. Idem bij profclubs.

Lijkt mij ook dat het de club zelf is die er iets aan moet doen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat de KNVB uiteindelijk toch maar eens moet ingrijpen.

Unregistere

Well-known member
Ik neem aan dat onze hoofdtrainer aandachtig toeschouwer is geweest bij deze wedstrijd...

Zou je wel mogen verwachten van hem natuurlijk, maar zal wel niet toch?

Morgen de return voor ons bij OFC. Aftrap op het ongunstige tijdstip van 17.00 uur, dus mochten we het niet redden, dan weten we de oorzaak. ;)

Maar ik verwacht hoe dan ook een erg lastig potje. Missen de twee centrale verdedigers waarmee in de derde periode is gespeeld en met name het ontbreken van Peter Verhoeve is echt een gemis. Zeker als OFC nu vanaf het begin zal gaan pompen, want dat verwacht ik wel. Dat was een stuk minder gevaarlijk geweest als hij had gespeeld met zijn lengte en kracht. Maar ja, dat is nu eenmaal zo. We gaan het zien. Enige voordeel is wel dat we met een voorsprong beginnen, dus OFC zal moeten komen en dat biedt wellicht ruimte.

De Zeeuwse ploegen kampen met personele problemen voor de returns. GOES moet topscorer Steve Schalkwijk vrijwel zeker missen, Hoek zag de boomlange Gert Jan van Leiden uitvallen met een uit de kom geraakte schouder.

Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Morgen de return voor ons bij OFC. Aftrap op het ongunstige tijdstip van 17.00 uur, dus mochten we het niet redden, dan weten we de oorzaak. ;)
Geen echte zaterdagtijd inderdaad. Halverwege ook een 1-0 voorsprong voor OFC. Wordt nog een spannende 2e helft.
De andere duels al wel gespeeld:
FC Lienden - GOES 2-1 (Lienden door)
Quick Boys - Oss 1920 1-0 (Quick Boys door)
VVSB - Hoek 4-2 (VVSB door)

Abubakari

Well-known member
2x thuis voor ON als ze blijven winnen.
Voor Oranje Nassau zit het er al op, die trokken de vorm van de laatste maand door naar de nacompetitie en gingen met 1-5 onderuit tegen een ook niet echt overtuigend DTS 35. Die waren ook niet echt in vorm de laatste weken getuige hun score van nul goals in de laatste 4 wedstrijden maar waren vanmiddag wel op schot.

de waan

Well-known member
ASWH doet het in de 93e minuut. 2-2 na een 2-0 achterstand. En de gelijkmaker ook nog van jongen van de club Nick Slotboom.

Dat zijn de lekkerste. :duim:

Unregistere

Well-known member
Zeg dat.... Wat een ontknoping!

OFC begon zoals verwacht met veel lange en hoge ballen. Altijd dreigend. We hadden het iets anders staan achterin, met een open linkerkant, en dat zorgde toch wel voor meer grip dan woensdag. In het begin dus kansen over en weer. Na een aanval waarbij onze aanvoerder werd gevloerd, maar geen strafschop kreeg, ging OFC in de tegenaanval en opende de score via Kharchouch. Totaalstand dus weer gelijk en dat bleef zo tot de rust.

In de tweede helft kwamen we beter in de wedstrijd en roken via Bilal El Amrani aan de gelijkmaker. Het werd echter 2-0, weer Kharchouch. Na een offensieve wissel zochten wij de noodzakelijke tegengoal. Die kwam er na een heerlijke aanval waarbij El Amrani met een hakje Fabian Korporaal voor de keeper zette: 2-1.

En toen kwam de extra tijd. Iedereen dacht al aan de verlenging toen wij nog een hoekschop kregen. Sam van de Kreeke koos voor een variant en bediende Korporaal. Die speelde Nick Slotboom aan op rand zestien, waarna de Ambachter de bal in de kruising joeg: 2-2!!! Geweldig, die ontlading.

Vandaag toch een paar jonkies in de ploeg en die deden het echt goed. Finale is een mooie beloning. FC Lienden, we gaan het zien. Nu eerst nog ff feesten in de bus.

Deathprod

Well-known member
Hoe zit het eigenlijk met Lienden? Die wilde toch alleen het seizoen afmaken? Gaan ze door op de zondag? Of wordt de licentie over genomen door de Nordin Wooter Academy / Peter Barendse Academy & Soccerschool?

Joost

Well-known member
Update;
2e67qz6.jpg

JMD

Well-known member
Quick Boys speelt zaterdag a.s. om 17.00 thuis tegen VVSB. Daarvoor de hele dag 'actiedag' vanwege het komende 100-jarige bestaan. Als dat qua drankgebruik maar goed gaat....

Unregistere

Well-known member
Hoe zit het eigenlijk met Lienden? Die wilde toch alleen het seizoen afmaken? Gaan ze door op de zondag? Of wordt de licentie over genomen door de Nordin Wooter Academy / Peter Barendse Academy & Soccerschool?

Ik dacht enige tijd geleden al gelezen te hebben dat Lienden besloten had om gewoon door te gaan. Die academy's zullen de licentie vast niet overnemen. Die van Wooter ken ik niet, maar die van Barendse stelt niet gek veel voor hoor. Gewoon een soort verzamelplaats voor spelers die zich in de kijker willen spelen en dan pakweg op woensdagochtend om 12.00 uur op een bijveld tegen FC Dordrecht oefenen. Zoals laatst, toen ze verloren van een Dordt waar doelman Stoskovic in de spits stond en scoorde.... Dus die hebben vast geen geld om een licentie over te nemen.

Quick Boys speelt zaterdag a.s. om 17.00 thuis tegen VVSB. Daarvoor de hele dag 'actiedag' vanwege het komende 100-jarige bestaan. Als dat qua drankgebruik maar goed gaat....

Dat heeft te maken met de live-uitzendingen op Fox. Om 14.30 uur doen ze eerst FC Lienden - ASWH, dus dan moest de andere pot wel om 17.00 uur starten. Voor QB wel te hopen dat de supporters niet vreemd gaan doen dan, want dan is dat live op televisie zichtbaar...

Onze tweekamp is omgedraaid. Stond kennelijk in de kleine lettertjes dat de laagste periodekampioen thuis moet beginnen. Dus het is nu eerst ASWH - FC Lienden op 5 juni en dan op 8 juni FC Lienden - ASWH.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dat heeft te maken met de live-uitzendingen op Fox. Om 14.30 uur doen ze eerst FC Lienden - ASWH, dus dan moest de andere pot wel om 17.00 uur starten. Voor QB wel te hopen dat de supporters niet vreemd gaan doen dan, want dan is dat live op televisie zichtbaar...
Die actiedag stond al weken gepland, dus had het duel sowieso niet voor 17.00 kunnen beginnen.

Unregistere

Well-known member
Zo, eindelijk weer wat bijgekomen van de pot in Oostzaan. Toch wel weer een nieuwe klassieker in de clubgeschiedenis, wat mij betreft.

Deze foto vind ik persoonlijk de mooiste, als de 2-2 van Nick Slotboom net binnen is geploft:

DSC_2361-1.jpg

David Almeida met de handen aan het hoofd vol ongeloof, jongens die al naar Nick rennen, 'Samba Sam' van de Kreeke gehurkt juichend, captain Jesper van den Bosch die nog de andere kant op rende omdat hij de bal volgde en de legendarische doelman Atam Koroglu die naast de paal ligt...

Uiteraard was VoZ ook van de partij. Aad zelf deze keer. Hij vermaakte zich opperbest in de buurt van de mascotte (piepkleine hond met ASWH-shirtje), al keek hij toch af en toe even voorzichtig naar achteren na mijn opmerking dat dit hondje soms uit het niets venijnig kan bijten.

Zijn verslag is hier te lezen: https://www.voetbalopzaterdag.nl/nieuws/10848/ASWH_en_de_pretoogjes_van_Cesco_Agterberg/

Dat hij de laatste periode over slechts tien duels liet gaan, ons sportpark een andere naam geeft en ook niet helemaal in de gaten had dat Mels van Driel niet op het middenveld, maar als aansturende vrije verdediger naast de twee mandekkers speelde is hem vergeven.

Unregistere

Well-known member
Die actiedag stond al weken gepland, dus had het duel sowieso niet voor 17.00 kunnen beginnen.

Mwah. Als Fox had gezegd 14.30 uur, was het waarschijnlijk gewoon 14.30 uur geworden. Maar dan komt het wel mooi uit voor ze dat ze dan als tweede mogen.

Unregistere

Well-known member
Toch een mooi spotpark he, van OFC.

Ik vond het nog wel redelijk, had erger verwacht. Wel ver lopen vanaf de bus, maar kantine was best okee met dat terras. Veld was dramatisch, maar kunnen ze pas over een jaar vervangen, begreep ik.

De kleedkamers waren wel apart, soort gevangeniskooien met een traliedeur richting douches. En Rinus Isra?l had daar een eigen parkeerplaats op het grasveld voor de kleedkamer.

JMD

Well-known member
Mwah. Als Fox had gezegd 14.30 uur, was het waarschijnlijk gewoon 14.30 uur geworden. Maar dan komt het wel mooi uit voor ze dat ze dan als tweede mogen.
FOX heeft gisteren ook niks uitgezonden... En ik zie nog niks gepland staan voor komende week bij ze vwb de 2e divisie.

Unregistere

Well-known member
Klopt, de halve finale zonden ze niet uit. De heenduels woensdag ook niet, maar beide returns komen zaterdag wel live op televisie.

Unregistere

Well-known member
Vandaag nog flink wat potjes.

Unitas redde het niet. Na de 2-2 in Gorinchem verloren de roodbroeken nu met 2-0 bij SDO. Geen afscheid met een promotie dus voor de naar Kozakken Boys vertrekkende trainer Rick Adjei, die desondanks kan terugkijken op een fantastische periode op sportpark Molenvliet met twee promoties en deelname aan de nacompetitie in het eerste jaar hoofdklasse.

Ook Halsteren vloog er na een ware thriller uit tegen Hoogland. Na negentig minuten stond het 3-2 voor Halsteren, dus na de 3-2 nederlaag in de heenwedstrijd betekende dat een verlenging. Opvallend was dat Hoogland twee eigen goals maakte, ook Karim Didi scoorde namens Halsteren. In de verlenging maakte Hoogland vanaf de stip 3-3, maar Jay Jay Meierdres zette Halsteren weer in de plus. In de 117e minuut viel echter de 4-4 en dat was de genadeklap.

SDO gaat nu tegen Gemert spelen, Hoogland moet officieel tegen JVC Cuijk. Maar dat verhaal is bekend.

Verder viel het doek voor Vlissingen. De Zeeuwse zondaghoofdklasser kwam bij Moerse Boys twee keer terug van een achterstand, maar vloog er door een 4-2 nederlaag toch uit.

Leonidas ging wel verder. Bij ZSV werd met 0-2 gewonnen. Ibrahim El Morabit maakte beide goals voor de Rotterdammers.

En voor de liefhebber nog bewegend beeld van OFC - ASWH. Weliswaar van een aardige afstand, maar de aanval bij de 2-1 en de heerlijke uithaal voor de 2-2 staan er goed op. Net als de goals van de mannen uit Oostzaan overigens:

Bovenaan