Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

Unregistere

Well-known member
Is 0-1 gebleven bij ons. Zwaar tegen de verhouding in, maar daar koop je niks voor. Een erg pover FC Lienden heeft vooral verdedigd en amper drie keer achter elkaar een bal naar dezelfde kleur gespeeld. Het overwicht was absoluut voor ASWH, maar gescoord werd er niet. We hadden twee echt grote kansen om op voorsprong te komen, maar benutten die niet. Daarna een zondagsschot van Mansouri, zwabbert zo binnen. In de twintig resterende minuten nog een enorme kans op de gelijkmaker, maar de keeper stopt hem zonder te beseffen hoe. Jammer.

Hoe dan ook lijkt dit mij nog verre van gespeeld. Op basis van deze wedstrijd zijn wij sterker, dus nog alle vertrouwen. Maar ja, Lienden staat nu wel in de plus en kan thuis dus lekker counteren. We gaan het zien!

Unregistere

Well-known member
Zaterdag, aftrap 14.30 uur. Mogelijk nog een schorsing bij die gasten, dus dunt verder uit bij ze. Live op Fox!

Unregistere

Well-known member
Aad is ook weer geweest en hij omschrijft het denk ik wel goed in zijn verhaal:

https://www.voetbalopzaterdag.nl/nieuws/10854/Actueel/Alle/ASWH_staat_voor_een_krachttoer/

We gaan er zaterdag maar gewoon vol voor, dan zien we wel wat het brengt. Hopelijk lekker veel Ambachters mee, dan is het opnieuw een soort thuiswedstrijd, want bij Lienden komt naar verluidt geen kip meer.

Zou natuurlijk wel leuk zijn als we het redden, ook al is promotie nooit een doelstelling geweest. Maar als je dan toch zo in de buurt komt, zou het toch wel jammer zijn als het niet lukt.

de waan

Well-known member
Ik denk dat ze in Lienden wel een beetje murw gebeukt zijn, na alles wat er de laatste jaren is gebeurd. Twee keer teruggetrokken, uiteindelijk toch maar niet en dan komt er weer een compleet vreemdelingenlegioen binnen varen. Je moet wel heel erg fan zijn om dat allemaal vol te houden.

Kansen genoeg dus nog voor jullie, al zijn het op de ??n of andere manier ook wel overleveingskunstenaars. Tegen GOES was het een beetje hetzelfde wat ik uit de verhalen begreep.

(Ik zit eigenlijk alleen niet te wachten op nog zo'n dooie club in de derde divisie, dus laat ze dan maar mooi naar de zaterdagafdeling gaan.)

JMD

Well-known member
Hoe gaat het er trouwens uitzien qua verdeling in de 3e divisie vwb zaterdag en zondag? Wordt dat een beetje rechter getrokken of nog schever?

de waan

Well-known member
Dat ligt er helemaal aan of Staphorst of Gemert promoveert en hoe de TD/DD play offs aflopen.

Verder zal het probleem zich verplaatsen naar de hoofdklasse nu De Dijk en (zeer waarschijnlijk) SJC degraderen. En dan ga ik er nog vanuit dat Achilles'29 op zaterdag blijft spelen.

In ieder geval schijnt GOES graag naar de zaterdag te willen en VVSB ook (?).

Forza AZ

Well-known member
Hoe gaat het er trouwens uitzien qua verdeling in de 3e divisie vwb zaterdag en zondag? Wordt dat een beetje rechter getrokken of nog schever?

Tot nu toe zeker:
zaterdag 13 (er van uitgaande dat SJC niet alsnog de nacompetitie wint)
zondag 12

Nog onzeker:
-verliezer VVSB-Quick Boys
-verliezer Lienden-ASWH
-winnaar Gemert/SDO-Staphorst/SC Feyenoord

Kan dus tussen 16-12 en 13-15 zitten de verhouding zaterdag-zondag.

JMD

Well-known member
Tot nu toe zeker:
zaterdag 13 (er van uitgaande dat SJC niet alsnog de nacompetitie wint)
zondag 12

Nog onzeker:
-verliezer Lienden-ASWH

Kan dus tussen 16-12 en 13-15 zitten de verhouding zaterdag-zondag.

Maar er zijn toh 18 teams in beide divisies? Of heb je de promovendi uit de HK nog niet meegerekend (net als de Jongploegen)

Forza AZ

Well-known member
Maar er zijn toh 18 teams in beide divisies? Of heb je de promovendi uit de HK nog niet meegerekend (net als de Jongploegen)

Klopt inderdaad. Ik was de verliezers van de 1e ronde van de nacompetitie Tweede/Derde Divisie vergeten:

Dan kom je op:
-zaterdag 14
-zondag 15
-beloftes 2

Nog onzeker:
-verliezer Lienden-ASWH
-2 extra belofteteams moeten nog gevonden worden naast Jong Almere en Jong ADO Den Haag

Kan dus tussen 17-15 en 14-18 zitten de verhouding zaterdag-zondag.

Joost

Well-known member
Ik meen dat al bepaald was dat Jong Almere op zaterdag gaat spelen en Jong ADO op zondag.

Joost

Well-known member
Voor de hoofdklasse heb ik het ook op een rijtje gezet;

Zaterdag:
1 VV Zwaluwen V
2 FC Rijnvogels
3 De Jodan Boys
4 FC 's-Gravenzande
5 VV Smitshoek
6 AVV Swift
7 Achilles Veen
8 VV Capelle
9 AZSV
10 ACV
11 SV Urk
12 VV Berkum
13 VV DUNO
14 SDC Putten
15 Flevo Boys
16 SC Genemuiden
17 VV Buitenpost
18 DHSC
19 Rijsoord
20 Sportlust '46
21 NSC
22 HZVV
23 Winnaar Nacompetie Za1
24 Winnaar Nacompetie Za2
25 Winnaar Nacompetie Za3
26 Achilles '29
27 Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 1
28 Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 2
29 Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 1

Zondag
1 RKZVC
2 Alcides
3 Silvolde
4 HVV Hollandia
5 Purmersteijn
6 MSC
7 SV AWC
8 Be Quick 1887
9 Halsteren
10 VV Baronie
11 Unitas
12 SV Meerssen
13 Nuenen
14 Alphense Boys
15 UDI '19
16 RKSV Minor
17 RKAVV
18 IFC
19 Velsen
20 VOC
21 Juliana '31
22 EHC
23 Longa '30
24 Emmen
25 Winnaar Nacompetie Zo1
26 Winnaar Nacompetie Zo2
27 De Dijk
28 Quick '20
29 HBS
30 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 1
31 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 2
32 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 3 (Dit is de plek van JVC, dus vrij)
33 Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 2

Zaterdag of zondag:
Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 1
Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 3

Voor de indeling zou het dus het beste uitkomen wanneer SJC de ene finale wint en SDO of Gemert de andere. De finaleplaats van Gemert is al vrijwel zeker maar dat SJC wordt uitgeschakeld ook

In het slechtste geval moeten er dus twee zondagploegen in de zaterdaghoofdklasse gaan spelen. Daarbij is al aangenomen dat Achilles op zaterdag actief blijft. ASV De Dijk is momenteel al uitgeleend dus heeft het recht om op zondag te mogen spelen komend jaar.

Komen er geen vrijwilligers naar voren, wellicht SJC of ASV De Dijk, dan zullen het zoals is vastgelegd wel de twee degradanten uit de 3e Divisie zondag worden; Quick '20 en HBS.

Mocht de open plek van JVC ook nog ingevuld worden door een club vanuit de nacompetitie zondag moet er nog een club worden aangewezen. Dan kijk ik naar de nummers 16 en dat zijn SJC en OJC Rosmalen. Waarbij ook SJC het recht heeft om op zondag te spelen komend seizoen.

Laatst bewerkt:

Mug

Member
Misschien dat MSC wel op zaterdag wil spelen. dan ben je dicht bij een gemengde kompetitie en minder benzine kosten. En dan Alcides ook maar, heb je heel wat derby's.

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat ze in Lienden wel een beetje murw gebeukt zijn, na alles wat er de laatste jaren is gebeurd. Twee keer teruggetrokken, uiteindelijk toch maar niet en dan komt er weer een compleet vreemdelingenlegioen binnen varen. Je moet wel heel erg fan zijn om dat allemaal vol te houden.

Kansen genoeg dus nog voor jullie, al zijn het op de ??n of andere manier ook wel overleveingskunstenaars. Tegen GOES was het een beetje hetzelfde wat ik uit de verhalen begreep.

Ja, was echt opvallend hoe weinig mensen er mee waren. Niet eens een bus gevuld. Maar goed, ze konden wel lekker stug verdedigen, daar zullen we doorheen moeten komen en dan ook zelf de boel droog houden achterin. Klein voordeel kan zijn dat Lester Pires nu eindelijk weer fit lijkt, die kan mogelijk nog iets forceren als de wedstrijd daarom vraagt.

Dat ligt er helemaal aan of Staphorst of Gemert promoveert en hoe de TD/DD play offs aflopen.

Verder zal het probleem zich verplaatsen naar de hoofdklasse nu De Dijk en (zeer waarschijnlijk) SJC degraderen. En dan ga ik er nog vanuit dat Achilles'29 op zaterdag blijft spelen.

In ieder geval schijnt GOES graag naar de zaterdag te willen en VVSB ook (?).

GOES wil inderdaad naar de zaterdag en zou zelfs de toezegging hebben dat dit mag, als het tenminste past qua aantallen. Ook bij VVSB zou men dit bij degradatie overwegen. Met dat verhaal hebben ze zelfs nieuwe spelers benaderd en over de streep getrokken.

Van de degradanten weet ik dat De Dijk ook de wens heeft om op zaterdag te blijven spelen. Maar goed, dat is de hoofdklasse en dus weer een andere verdeling.

Hij is wel consequent in zijn fouten in ieder geval met zijn Schildkamp.

Absoluut. En hij had het op zich weer best naar zijn zin, voor de wedstrijd al. Ruim op tijd aanwezig, ik heb nog een praatje met hem kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Bovenaan