Nacompetitie Topamateurs 2018-2019

JMD

Well-known member
Stond al in mijn vorige post, Quick Boys heeft de live uitzending verpest door niet mee te werken, waardoor Fox is afgehaakt.
Ik zie het. Was afgehaakt in jouw post na dat tenenkrommende interview...

Overigens spreek jejezelf dan wel tegen met eerder deze week dat 'als FOX het wil, Quick Boys zich wel heeft aan te passen'... ;)

Maar anyway, gefeliciteerd met de promotie!!!

de waan

Well-known member
Omdat je nooit genoeg kunt feliciteren, ook via deze weg van harte, Unregistere!

En ook weer mooi om te zien dat een seizoen dat lang een beetje "verloren" lijkt zo kan eindigen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Quick Boys wilde zeker voorkomen dat al die doorgesnoven debielen op tv kwamen.

Forza AZ

Well-known member
Klopt inderdaad. Ik was de verliezers van de 1e ronde van de nacompetitie Tweede/Derde Divisie vergeten:

Dan kom je op:
-zaterdag 14
-zondag 15
-beloftes 2

Nog onzeker:
-verliezer VVSB-Quick Boys
-verliezer Lienden-ASWH
-winnaar Gemert/SDO-Staphorst/SC Feyenoord
-2 extra belofteteams moeten nog gevonden worden naast Jong Almere en Jong ADO Den Haag

Kan dus tussen 17-15 en 14-18 zitten de verhouding zaterdag-zondag.

VVSB en Lienden brengt het aantal zondagclubs in de Derde Divisie op 17. Aantal zaterdagclubs voorlopig op 14. Gemert-Staphorst bepaald of de verhouding zondag-zaterdag 18-14 of 17-15 wordt.

Forza AZ

Well-known member
2e ronde Hoofdklasse/1e klasse zaterdag:

Nootdorp-DTS'35 0-4
Kloetinge-DETO 1-3 nv
Spijkenisse-Noordscheschut 3-0
ARC-SHO 4-1
Bennekom-Go Ahead Kampen 0-3
Sliedrecht-Roda'46 11 juni

Nootdorp is gedegradeerd.

Mug

Member
Woensdag speelt Staphorst uit en zaterdag thuis tegen Gemert. Helaas raakte de topschutter van Staphorst , Brakke behoorlijk geblesseerd . De nummers twee van de zaterdag en zondag hoofdklasse tegen elkaar.

Joost

Well-known member
VVSB en Lienden brengt het aantal zondagclubs in de Derde Divisie op 17. Aantal zaterdagclubs voorlopig op 14. Gemert-Staphorst bepaald of de verhouding zondag-zaterdag 18-14 of 17-15 wordt.

Maar gek genoeg wordt het dringen voor een plekje op de zaterdag.
Uitgaande van 17 clubs per poule, ze zullen immers toch niet nu nog iets gaan verzinnen, komt het aardig uit. Ik tel 15 clubs die sowieso op zaterdag zullen spelen. Daarnaast wellicht Staphorst als ze winnen van Gemert en dan is er nog 1 plek over en die willen zowel GOES als VVSB geloof ik.

Voor de hoofdklasse heb ik het ook op een rijtje gezet;

Zaterdag:
1 VV Zwaluwen V
2 FC Rijnvogels
3 De Jodan Boys
4 FC 's-Gravenzande
5 VV Smitshoek
6 AVV Swift
7 Achilles Veen
8 VV Capelle
9 AZSV
10 ACV
11 SV Urk
12 VV Berkum
13 VV DUNO
14 SDC Putten
15 Flevo Boys
16 SC Genemuiden
17 VV Buitenpost
18 DHSC
19 Rijsoord
20 Sportlust '46
21 NSC
22 HZVV
23 Winnaar Nacompetie Za1
24 Winnaar Nacompetie Za2
25 Winnaar Nacompetie Za3
26 Achilles '29
27 Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 1
28 Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 2
29 Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 1

Zondag
1 RKZVC
2 Alcides
3 Silvolde
4 HVV Hollandia
5 Purmersteijn
6 MSC
7 SV AWC
8 Be Quick 1887
9 Halsteren
10 VV Baronie
11 Unitas
12 SV Meerssen
13 Nuenen
14 Alphense Boys
15 UDI '19
16 RKSV Minor
17 RKAVV
18 IFC
19 Velsen
20 VOC
21 Juliana '31
22 EHC
23 Longa '30
24 Emmen
25 Winnaar Nacompetie Zo1
26 Winnaar Nacompetie Zo2
27 De Dijk
28 Quick '20
29 HBS
30 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 1
31 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 2
32 Verliezer Hoogland/JVC/OJC/Hoogeveen 3 (Dit is de plek van JVC, dus vrij)
33 Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 2

Zaterdag of zondag:
Verliezer Sparta Nijkerk/Eemdijk/SJC/Volendam 1
Verliezer Feijenoord/Staphorst/SDO/Gemert 3

Voor de indeling zou het dus het beste uitkomen wanneer SJC de ene finale wint en SDO of Gemert de andere. De finaleplaats van Gemert is al vrijwel zeker maar dat SJC wordt uitgeschakeld ook

In het slechtste geval moeten er dus twee zondagploegen in de zaterdaghoofdklasse gaan spelen. Daarbij is al aangenomen dat Achilles op zaterdag actief blijft. ASV De Dijk is momenteel al uitgeleend dus heeft het recht om op zondag te mogen spelen komend jaar.

Komen er geen vrijwilligers naar voren, wellicht SJC of ASV De Dijk, dan zullen het zoals is vastgelegd wel de twee degradanten uit de 3e Divisie zondag worden; Quick '20 en HBS.

Mocht de open plek van JVC ook nog ingevuld worden door een club vanuit de nacompetitie zondag moet er nog een club worden aangewezen. Dan kijk ik naar de nummers 16 en dat zijn SJC en OJC Rosmalen. Waarbij ook SJC het recht heeft om op zondag te spelen komend seizoen.

Net of Quick'20 op de zaterdag gaat spelen. Die kan je wel wegstrepen denk ik.

Joost

Well-known member
Net of Quick'20 op de zaterdag gaat spelen. Die kan je wel wegstrepen denk ik.

Als er geen vrijwilligers zijn dan worden ploegen aangewezen en dan zijn de degradanten de eerste ploegen die aangewezen worden. Zo is het vastgelegd. Dus Quick 20 kan hoog of laag springen, als ze worden aangewezen hebben ze geen keuze.

De Groene Scout

Well-known member
Als er geen vrijwilligers zijn dan worden ploegen aangewezen en dan zijn de degradanten de eerste ploegen die aangewezen worden. Zo is het vastgelegd. Dus Quick 20 kan hoog of laag springen, als ze worden aangewezen hebben ze geen keuze.

En hoe zit het dan als ze al een zaterdag 1 prestatieteam hebben? Ze kunnen toch niet met 2 zaterdagteams in de piramide.

Forza AZ

Well-known member
En hoe zit het dan als ze al een zaterdag 1 prestatieteam hebben? Ze kunnen toch niet met 2 zaterdagteams in de piramide.

Dat kan wel. SJC had dit seizoen ook een team in de Derde Divisie zaterdag en in de 4e klasse zaterdag. Het ene team blijft ook offici?el een zondagteam dat alleen voor ??n seizoen uitgeleend is naar een zaterdagcompetitie.
Alleen als ze beide op hetzelfde niveau zouden spelen, dan kan het natuurlijk niet.

Laatst bewerkt:
Bovenaan