KNVB Beker 2022-2023

erka

Well-known member
Volledig onacceptabel, nooit goed te praten, belachelijk gedrag, zag al eerder dat er dingen op het veld werden gegooid, ploeg daardoor benadeeld, moet nu echt iets aan worden gedaan. Dat soort dingen.

Ja, daar zal niemand het mee oneens zijn toch?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, daar zal niemand het mee oneens zijn toch?
Nee, maar ik heb vanavond diverse andere mensen bang voor de camera zien stuntelen. Hij benoemt het tenminste. Je moet het maar even terugkijken, anders. Lastig om te reproduceren. Het ging met name ook om de toon.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verloren van Getaffe Amsterdam en door supporters en de Feyenoord organisatie. De spelers hadden prima hiermee kunnen afrekenen. Nu pak je iemand die toevallig wel raak gooit. Het uur daarvoor werd er ook constant met bier gegooid. Ook vanaf de eerste rij en zonder capuchon. Ik kon ze vanaf een afstandje aanwijzen, dus die bier stewards die er naar keken hadden ze ook prima kunnen aanwijzen.
 

erka

Well-known member
Ik zou graag eens zien dat er iemand met gezag zegt dat het óók komt doordat spelers opgefokt zijn en doordat clubs en bestuurders niet durven doorpakken. Niet dat dat direct de oorzaak is uiteraard, maar het versterkt het wel.

Precies wat Kwakman zei. Maar ja, Kwakman is niet direct iemand met een enorm gezag. Maar hij heeft wel gelijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou graag eens zien dat er iemand met gezag zegt dat het óók komt doordat spelers opgefokt zijn en doordat clubs en bestuurders niet durven doorpakken. Niet dat dat direct de oorzaak is uiteraard, maar het versterkt het wel.
Dat zei Slot trouwens ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Max

Administrator
Forumleiding
Eens. Onnodig, Ajax-onwaardig, niet goed te praten.

Maar uiteraard niet de grootste debiel in de Kuip

Dit is juist hardstikke Ajax-waardig. Ajax-onwaardig impliceert dat Ajax ergens boven zou staan. Ze hebben inmiddels vaak genoeg Getaffe gedrag vertoond en ook buiten het veld en rondom jeugdwedstrijden zijn er genoeg wedstrijden geweest. Tadic loopt hierin echt voorop als de aanvoerder en het uithangbord.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ben nog op vakantie en was de hele dag in een huurauto door de bergen aan het cruisen (Urenlang gigantische bergmassieven en rotsformaties en oneindig diepe dalen en valleien. Ik heb geloof ik 45000 foto’s gemaakt en 32 uur aan filmpjes 😄).

Waren pas laat terug, toen nog uit eten, ondertussen via Ajax.nl een beetje gecheckt hoe en wat qua stand en spelbeeld. Had er 0,0 vertrouwen in, maar 100,0 hoop op. En verdomd! De onverwachte zijn en blijven de mooiste. Vanaf de 80’ minuut zelfs nog kunnen kijken op mijn telefoon, ziggo go bleek zowaar te werken hier, had ik niet verwacht. Anyway, loeispannende slotfase met natuurlijk weer een halve etmaal aan blessuretijd, maar over de streep getrokken, HOERA!

Een fantastisch mooie dag die ook nog eens fantastisch eindigt, ik tref het maar weer.

Over het gedoe is al genoeg gezegd, eens met stc. Die verwoord het goed ondanks dat ik eerst net als Eef dacht “nou nou nou stc”, maar goed beschouwd heeft ie denk ik toch gelijk, er moet iets gebeuren!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben nog op vakantie en was de hele dag in een huurauto door de bergen aan het cruisen (Urenlang gigantische bergmassieven en rotsformaties en oneindig diepe dalen en valleien. Ik heb geloof ik 45000 foto’s gemaakt en 32 uur aan filmpjes 😄). Wasren pas laat terug, toen nog uit eten, ondertussen via Ajax.nl een beetje gecheckt hoe en wat qua stand en spelbeeld. Had er 0,0 vertrouwen in, maar 100,0 hoop op. En verdomd! De onverwachte zijn en blijven de mooiste. Vanaf de 80’ minuut zelfs nog kunnen kijken op mijn telefoon, ziggo go bleek zowaar te werken hier, had ik niet verwacht. Anyway, loeispannende slotfase met natuurlijk weer een halve etmaal aan blessuretijd, maar over de streep getrokken, HOERA! Een fantastisch mooie dag die ook nog eens fantastisch eindigt, ik tref het maar weer. Over het gedoe is al genoeg gezegd, eens met stc. Die verwoord het goed ondanks dat ik eerst net als Eef dacht “nou nou nou stc”, maar goed beschouwd heeft ie denk ik toch gelijk, er moet iets gebeuren!
Gefeliciteerd met de overwinning! En een hele fijne vakantie nog.
Oh ja, wat deed Tadic nou bij Kökcü waar jullie het over hadden?
Hij leek een provocerend gebaar te maken over de Ramadan.
En gaf Kökcü deze keer wel een hand bij de toss?😀
Dat was dus opgeblazen. Beiden maakten er deze keer wel een mooi moment met een glimlach van.
 

JMD

Well-known member
Verloren van Getaffe Amsterdam en door supporters en de Feyenoord organisatie. De spelers hadden prima hiermee kunnen afrekenen. Nu pak je iemand die toevallig wel raak gooit. Het uur daarvoor werd er ook constant met bier gegooid. Ook vanaf de eerste rij en zonder capuchon. Ik kon ze vanaf een afstandje aanwijzen, dus die bier stewards die er naar keken hadden ze ook prima kunnen aanwijzen.
Bierstewards? :)

Dat klinkt meer als iets voor NAC, stewards die als enige taak hebben bier op het vak te krijgen... :p
 

Joost

Well-known member
Volledig onacceptabel, nooit goed te praten, belachelijk gedrag, zag al eerder dat er dingen op het veld werden gegooid, ploeg daardoor benadeeld, moet nu echt iets aan worden gedaan. Dat soort dingen.
Er worden al decennialang dingen op het veld gegooid maar we schieten allemaal in de paniekmodus op moment dat iemand een keer raak mikt. Al verschilt de mate van paniek per keer. Kan me niet herinneren dat er ook dusdanig veel commotie was toen Berghuis in de Arena geraakt werd door een aansteker.

Het valt allemaal samen te vatten in falend beleid. Al 25 jaar wordt iedere keer wanneer er iets mis gaat bij een voetbalwedstrijd een collectieve straf uitgedeeld en in het beste geval een individueel stadionverbod dat niet wordt gehandhaafd. Daarmee is er beeld gecreëerd dat je misdragen bij een voetbalwedstrijd er ook wel een beetje bij hoort.

Maar ook nu zal er wel weer een collectieve straf volgen (al kreeg Ajax na het Berghuis-geval géén straf) en spreken we twee weken moord en brand, komen alle goedwillende voetbalsupporters wéér in een negatief daglicht te staan en verandert er in het falende beleid helemaal niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Tsja wat moet je met gisteren? De stellingen zijn onder andere online alweer ingenomen. Een aansteker dat op het hoofd van Klaassen wordt gegooid, wordt al massaal vergoelijkt met '6 jaar geleden kreeg Berghuis in de Arena een aansteker tegen zijn hoofd volgde er geen straf en werd er niet gestaakt'. Van te voren over hamas zingen, wordt vergoelijkt met dat er 3 weken terug over 'bommen op Rotterdam' werd gezongen. ESPN dat zeikt over onveiligheid, gedrag van supporters en dat het zo niet langer kan, terwijl zij de grootste roeper waren om de netten te verwijderen aan die kant, zodat zij een betere uitzending konden maken. Hier is het resultaat van de druk die zij hebben uitgevoerd. En dan nu verrast zijn dat er zich iets heeft voorgevallen. Heel veel mensen met boter op hun hoofd, waarvan je weet dat die niet met oplossingen komen. Ongeveer Slot de enige die nog iets zinnigs zei over het voorval. Wat mij betreft had Ajax lekker de bus opgezocht en laat de rest het lekker uitzoeken. John laat met zijn reactie na afloop ook zien niet het uithangbord te zijn wat je voor je club wilt. Maar goed rond de finale zal er wel weer een tegenreactie vanuit idioten die zich als Ajacied zien komen en wat extra gesloopt worden rond de kuip. Extra vuurwerk erbij en gaan. Kunnen we daar weer schande van spreken.

Oh ja er werd ook nog soort van gevoetbald. Alhoewel, meer een vechtwedstrijd, omdat Ajax voetballend heel weinig in te brengen heeft en toch wel het grootste deel werd overklast. Enige manier om daar tegenin te gaan was traineren, simuleren en de wedstrijd doodmaken aangezien de stand op het scorebord die mogelijkheid gaf. Al moet ik ook zeggen dat er soms wel wat aan de hand was. Kudus wordt gewoon met een spierblessure vervangen, Klaassen met een hoofdblessure. Ik geloof ook echt wel dat spelers fysiek boven hun kunnen speelden en dus diep moesten gaan waardoor ze in de slotfase gesloopt waren. Ze hebben alles gegeven en aangegrepen om tegen een betere tegenstander een resultaat te behalen. Dat is ze gelukt. Ik vond Taylor verrassend goed. Jammer van die rode kaart, maar die tweede gele kaart was wel terecht. Tadic toch weer nuttig met zijn goal en de aanval bij de 1-2. Als spits kan hij nog. Als linksbuiten denk ik dat het klaar is. Klaassen ijverig en Alvarez degelijk. Bergwijn blijf ik meer van verwachten. Baas was slecht, maar verzoop ook op links bij gebrek aan steun en rugdekking. Wijndal mag zich schamen dat ie in de hiërarchie daar niet meer boven staat. Het zat niet tegen met 2 ballen tegen de paal van Feyenoord en met 12 minuten blessuretijd denk ik dat er ook genoeg gecompenseerd is qua tijdrekken. Wat mij als laatste opviel was hoe snel schijnbaar de noodzaak voor een witte wissel (wissel bij hoofdblessure) kan worden vastgesteld en uitgevoerd. Die Hartman op het eind was binnen 30 seconden na 2 hoofden tegen elkaar gewisseld. Doorgaans zijn ze niet zo snel met dat soort dingen vaststellen. Als het de 33e minuut was geweest hadden ze deze wissel vast ook binnen 30 seconden uitgevoerd. Al met al de eerste topwedstrijd van het seizoen die Ajax wint. Knap qua vechtlust, maar voetballend had het weinig om het lijf. Hopelijk valt het met Kudus en andere pijntjes mee. Wordt vervelend als je de rest van het seizoen zonder je meest getalenteerde speler verder moet.
 

Joost

Well-known member
Ter verduidelijking, ik vergoeilijk helemaal niets maar ik walg van het steeds weer falende beleid dat uiteindelijk helemaal niets oplevert.

Van mij mogen we per direct over op een systeem waarbij iedere persoon die het stadion in wil vooraf op identiteit wordt gecontroleerd als dat gecombineerd wordt met het echt aanpakken van de mensen die zich niet kunnen gedragen.
 
Bovenaan