KNVB Beker 2022-2023

PES5

Administrator
Forumleiding
Er is al meer dan genoeg gezegd over de randdebielen.

Los daarvan; wat voetbalt Ajax onthutsend zwak. Echt niets meer over van de machine onder Ten Hag.
 

Susaa

Well-known member
Wat een anti-climax en natuurlijk kan het niemand anders zijn dan die arme Davy KLaassen die wel geraakt wordt. Ik had oprecht het hem te doen...
De wedstrijd was toen al afgelopen en het was een prettige bijkomstigheid dat Feyenoord niet heeft gewonnen 😬


Laat Ajax de beker nu ook maar winnen en Klaasen de winnende maken.
De volgende Feyenoord- Ajax uiteraard zonder publiek.

Heitinga is een topper en moet natuurlijk ook komend seizoen de trainer van Ajax zijn!
 

Abubakari

Well-known member
Niks nieuws inderdaad, Feyenoord-Ajax 2001 (werd het ook 1-2 en was ik ook op vakantie).

In zijn jeugdige onschuld liep Van der Vaart bij het juichen voor een vak met Feyenoord-fans. De hel brak los. Iemand gooide een voorwerp en bezorgde Bergdølmo een bloedende wond in zijn gezicht.
 

De Wolf

Well-known member
Laat Ajax de beker nu ook maar winnen en Klaasen de winnende maken.
De volgende Feyenoord- Ajax uiteraard zonder publiek.
Dat zal dan de Johan Cruijff schaal zijn er van uitgaan dat Feyenoord kampioen wordt.

Bekerfinale zou ik overigens verplaatsen naar het Gelredome.
 

Jacco

Well-known member
Het is niet de eerste keer dat er incidenten zijn met het publiek en het zal ook niet de laatste keer zijn.
De reacties vind ik een beetje overtrokken.
Ik zie veel sensatiebeluste types die hier heel lekker opgaan.
Onder de Feyenoord supporters hangen sommige de goeiige man uit, die vinden dat het seizoen nu ineens niet geslaagd is.
Allemaal niet nodig. Laat het sportieve niet ondersneeuwen door dit gedoe.
 

Pascallovic

Well-known member
Precies. Niks aan de hand mensen gewoon doorlopen. Het is gedoe. De beste man had als 1 van de 500 fans die iets gooide gewoon pech dat ie onder invloed van drank en drugs raak gooide. Pure pech. Kan iedereen overkomen. Gewoon bedekken met de mantel der liefde omdat het je eigen club betreft en de volgende keer als het een andere club betreft er wel weer schande van spreken. De mensen die voor Feyenoord zijn en hier een nare smaak aan overhouden zijn de ergste. Die willen deugen.
 

ALenstra

Well-known member
Ja waar hebben we het over. Is toch heel normaal bij de klassieker. Al die moraalridders die opstaan.
 

De Wolf

Well-known member
Ja waar hebben we het over. Is toch heel normaal bij de klassieker. Al die moraalridders die opstaan.
Is natuurlijk niet de enige keer dat er met rotzooi gegooid wordt. Gebeurde ook in de Arena na het doelpunt van Giminez en vast op meer plekken. Alleen gisteren was de aansteker raak.

Met die netten had je dit incident inderdaad voorkomen. Voor de tv kijker is het klote maar ik vrees dat dit de enige oplossing is.
Tegen AS Roma sluit Feyenoord het betreffende vak. Eigenlijk moet je dat ook niet willen. Maar zo'n incident zou bij de UEFA minstens een jaar schorsing opleveren.
 

Hankie

Well-known member
En dag later nog steeds een rot gevoel en schaam me voor wat er allemaal weer gebeurd is. Het brengt voor mij zeker wel een smet op het seizoen en het is te kijken hoe het de komende weken slijt.
 

Pascallovic

Well-known member
Met die netten had je dit incident inderdaad voorkomen. Voor de tv kijker is het klote maar ik vrees dat dit de enige oplossing is.
Tegen AS Roma sluit Feyenoord het betreffende vak. Eigenlijk moet je dat ook niet willen. Maar zo'n incident zou bij de UEFA minstens een jaar schorsing opleveren.
Zo'n vak sluiten is ook zinloos en pure willekeur. Die aansteker had ook uit het vak ernaast kunnen komen. Het is niet dat alle potentiele gooiers in dat vak wat nu leeg blijft zouden zitten. Verwacht wel dat men even geschrokken is en zich wat meer gedeisd zal houden. Dat vuurwerk zal wel weer komen, maar verwacht geen herhaling van gisteren.
 

De Wolf

Well-known member
Zet een massa bij elkaar op de tribune en het neocortex (dat is het verstand) functioneert niet meer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsja wat moet je met gisteren? De stellingen zijn onder andere online alweer ingenomen. Een aansteker dat op het hoofd van Klaassen wordt gegooid, wordt al massaal vergoelijkt met '6 jaar geleden kreeg Berghuis in de Arena een aansteker tegen zijn hoofd volgde er geen straf en werd er niet gestaakt'. Van te voren over hamas zingen, wordt vergoelijkt met dat er 3 weken terug over 'bommen op Rotterdam' werd gezongen. ESPN dat zeikt over onveiligheid, gedrag van supporters en dat het zo niet langer kan, terwijl zij de grootste roeper waren om de netten te verwijderen aan die kant, zodat zij een betere uitzending konden maken. Hier is het resultaat van de druk die zij hebben uitgevoerd. En dan nu verrast zijn dat er zich iets heeft voorgevallen. Heel veel mensen met boter op hun hoofd, waarvan je weet dat die niet met oplossingen komen. Ongeveer Slot de enige die nog iets zinnigs zei over het voorval. Wat mij betreft had Ajax lekker de bus opgezocht en laat de rest het lekker uitzoeken. John laat met zijn reactie na afloop ook zien niet het uithangbord te zijn wat je voor je club wilt. Maar goed rond de finale zal er wel weer een tegenreactie vanuit idioten die zich als Ajacied zien komen en wat extra gesloopt worden rond de kuip. Extra vuurwerk erbij en gaan. Kunnen we daar weer schande van spreken.

Oh ja er werd ook nog soort van gevoetbald. Alhoewel, meer een vechtwedstrijd, omdat Ajax voetballend heel weinig in te brengen heeft en toch wel het grootste deel werd overklast. Enige manier om daar tegenin te gaan was traineren, simuleren en de wedstrijd doodmaken aangezien de stand op het scorebord die mogelijkheid gaf. Al moet ik ook zeggen dat er soms wel wat aan de hand was. Kudus wordt gewoon met een spierblessure vervangen, Klaassen met een hoofdblessure. Ik geloof ook echt wel dat spelers fysiek boven hun kunnen speelden en dus diep moesten gaan waardoor ze in de slotfase gesloopt waren. Ze hebben alles gegeven en aangegrepen om tegen een betere tegenstander een resultaat te behalen. Dat is ze gelukt. Ik vond Taylor verrassend goed. Jammer van die rode kaart, maar die tweede gele kaart was wel terecht. Tadic toch weer nuttig met zijn goal en de aanval bij de 1-2. Als spits kan hij nog. Als linksbuiten denk ik dat het klaar is. Klaassen ijverig en Alvarez degelijk. Bergwijn blijf ik meer van verwachten. Baas was slecht, maar verzoop ook op links bij gebrek aan steun en rugdekking. Wijndal mag zich schamen dat ie in de hiërarchie daar niet meer boven staat. Het zat niet tegen met 2 ballen tegen de paal van Feyenoord en met 12 minuten blessuretijd denk ik dat er ook genoeg gecompenseerd is qua tijdrekken. Wat mij als laatste opviel was hoe snel schijnbaar de noodzaak voor een witte wissel (wissel bij hoofdblessure) kan worden vastgesteld en uitgevoerd. Die Hartman op het eind was binnen 30 seconden na 2 hoofden tegen elkaar gewisseld. Doorgaans zijn ze niet zo snel met dat soort dingen vaststellen. Als het de 33e minuut was geweest hadden ze deze wissel vast ook binnen 30 seconden uitgevoerd. Al met al de eerste topwedstrijd van het seizoen die Ajax wint. Knap qua vechtlust, maar voetballend had het weinig om het lijf. Hopelijk valt het met Kudus en andere pijntjes mee. Wordt vervelend als je de rest van het seizoen zonder je meest getalenteerde speler verder moet.
Zo dan. Van begin tot eind helemaal spot on. (y)
 
Bovenaan