KNVB-beker 2019/20

Unregistere

Well-known member
0-2 na 12 minuten. Precies volgens de verwachting dus.

En ondanks mijn waarschuwing toch al gewoon Kyle laten rennen in de 3e minuut zag ik. Zonde. Maar wie weet wat er nog gebeurt...

ADO '20 - ONS Sneek afgelast vanwege trieste omstandigheden, zag ik.
 

Unregistere

Well-known member
Terwijl Hercules toch ook best een aardige voorbereiding had.

De grootste verrassing wat mij betreft (vooral qua score) samen met Quick dat DVS'33 eruit knikkert na strafschoppen.

De uitschakeling van DVS '33 vond ik inderdaad ook verrassend.

De winst van Veen dus niet zo. Prima ploeg, goede versterkingen gehaald. Dus leek mij sowieso appeltje eitje tegen een ploeg als Hercules, eerlijk gezegd.

Barendrecht ook simpel door. In de voorbereiding weinig productief, maar tegen Wittenhorst schoten de mannen van Jack met scherp. 6-0, hattrick Peter de Lange.
 

Unregistere

Well-known member
Kloetinge komt op 1-0 tegen FC Lienden. Strafschop door Jeremy 'Huba Huba Huba hop hop hop' Hubregtse. :duim:

En HSC met de aansluitingstreffer door Ottink.
 

de waan

Well-known member
Ik krijg een live-verslag van Joost. HSC werd onder de voet gelopen, maar na de 2-0 is het gekanteld.

Nu bijna 2-2.
 

Unregistere

Well-known member
Bij TOP - Hoek is het halverwege 1-1.

Sliedrecht kan tegen Blauw Geel toch over 'de mini-Pijp' beschikken. Misschien helpt het ze tegen de mannen van Fregge, die zich op Twitter ook al verbazen over het sportpark van Sliedrecht: https://twitter.com/1Geel/status/1162766442485493765

Westlandia schiet in de slotminuut de bevrijdende 2-0 binnen tegen Zuidvogels, dus die zijn door.
 

Joost

Well-known member
De eerste elf minuten had SteDoCo er wel 5 kunnen maken. Daarna gaat HSC voetballen en koken ze tot een heel aantal kansen. De derde kans gaat erin, daarna nog drie kansen maar uit het niets wordt het 1-3.
 

JMD

Well-known member
ADO '20 - ONS Sneek afgelast vanwege trieste omstandigheden, zag ik.
Klopt. Dat zou mijn 2e duel van vandaag geweest zijn.
Ben eerst naar ODIN'59 - Gemert gegaan, wat ook een apart duel was. 0-1 werd afgekeurd wegens buitenspel, laten we zeggen dat dat zeer twijfelachtig was. Vlak erna een penalty (hands) en 1-0, de 2-0 gebeurde op het moment dat 2 spelers van Gemert met een blessure op de grond lagen. De 2-1 was ook uit een strafschop, die zeer gemakkelijk gegeven was. Na rust speelde maar 1 ploeg, Gemert, en het kwam na ongeveer een uur ook nog met een man meer omdat een speler van ODIN zijn 2e gele kaart kreeg. Gemert kon echter niks doen met het veldoverwicht en gaf alleen maar lange en hoge voorzetten. ODIN had goede koppers achterin en gaven niks weg. Uit zo ongeveer de eerste keer in de 2e helft dat ODIN een kans had in de 2e helft viel de bal er in, dat was ergens in de 88e minuut ofzo, toen was het duel wel gespeeld.

Ik had mijn auto bij ADO gezet en was lopend naar ODIN gegaan, dus moest teruglopen en ben wat in het centrum van Heemskerk gaan eten. Toen ik daarna richting ADO liep hoorde ik ambulances en politie met een noodgang het dorp uitrijden in de richting van ADO'20 (maar het was niet te zeggen of ze daar naartoe op weg waren). Toen ik een klein half uur later (was nog even richting het 'kasteel' Marquette gelopen) het terrein op kwam zag ik die ambulances en politie staan en reed net 1 ambulance met zwaailicht weg en hoorde ik wat er gebeurd was. Op dat moment was er nog niks bekend over wel of niet doorgaan, maar toen ik een minuut of 10 later het clubgebouw uitliep zag ik de spelers van ONS en ADO met hun tas over de schouder weglopen en wist ik genoeg.
 

Unregistere

Well-known member
Kloetinge knikkert Lienden eruit. Toch wel de grootste verrassing.

Kloetinge uit, altijd lastig op dat veld daar. Dus in die zin ook weer niet super verrassend tegen een bijeengeraapt elftal, wat mij betreft. Helaas wel fout in de toto, had volgens mij 1-1. Toch meer lef moeten hebben. :hsv:

Op papier uiteraard wel de stunt van de dag tot nu toe!

Klopt. Dat zou mijn 2e duel van vandaag geweest zijn.
Ben eerst naar ODIN'59 - Gemert gegaan, wat ook een apart duel was. 0-1 werd afgekeurd wegens buitenspel, laten we zeggen dat dat zeer twijfelachtig was. Vlak erna een penalty (hands) en 1-0, de 2-0 gebeurde op het moment dat 2 spelers van Gemert met een blessure op de grond lagen. De 2-1 was ook uit een strafschop, die zeer gemakkelijk gegeven was. Na rust speelde maar 1 ploeg, Gemert, en het kwam na ongeveer een uur ook nog met een man meer omdat een speler van ODIN zijn 2e gele kaart kreeg. Gemert kon echter niks doen met het veldoverwicht en gaf alleen maar lange en hoge voorzetten. ODIN had goede koppers achterin en gaven niks weg. Uit zo ongeveer de eerste keer in de 2e helft dat ODIN een kans had in de 2e helft viel de bal er in, dat was ergens in de 88e minuut ofzo, toen was het duel wel gespeeld.

Klinkt als een typische ODIN-zege. Ze eindigden toch zelfs met 9 man of zag ik dat verkeerd op Twitter?
 

JMD

Well-known member
Overigens sowieso een slechte dag voor de Bollenstreekclubs, VVSB, Ter Leede en FC Lisse eruit, Ter Leede zelfs tegen een 1e klasser...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dongen belegert het doel van Drachtster Boys 90 minuten lang, mist zelfs een strafschop en beslist het uiteindelijk diep in de verlenging tegen de moegestreden Drachtsters.
 

Unregistere

Well-known member
Is dat zo?
Ik kende de ploeg helemaal niet. Had gewoon zin om een voetbalpotje te zien vandaag en de mogelijkheid om er 2 te doen sprak me aan, plus natuurlijk die mooie achtergrond van Slot Assumburg

Ja, is wel zo als ik dat zo lees. Slecht veld, vaak verdedigend voetbal en loeren op de counter, maar doorgaans wel erg effectief. Lange verdedigers die vooral opruiming houden en weinig 'voetballers' in de ploeg. Wel een ongelooflijke strijdlust en teamgeest.

Tweede rode kaart klopt inderdaad niet, zag dat ik de tweet over een gele kaart voor Hulleman in 90 +2 wat te snel had gelezen.

In Haaksbergen kan het trouwens nog: Schrijver met de 2-3 namens HSC '21.

Hoek inmiddels op 1-3 bij TOP, ziet er goed uit voor de Zeeuwen. Al krijgt TOP nu wel een strafschop.

En Dennis Verhoef heeft Sliedrecht op 0-1 gezet bij Blauw Geel, verrassend!
 

JMD

Well-known member
Overigens sowieso een slechte dag voor de Bollenstreekclubs, VVSB, Ter Leede en FC Lisse eruit, Ter Leede zelfs tegen een 1e klasser...

Herstel: zelfs alle vier eruit, ook Rijnvogels eruit.

Gelukkig hebben we er nog 4 over uit de 2e divisie....
 

Unregistere

Well-known member
TOP kwam vanaf de stip terug tot 2-3 tegen Hoek, maar vrijwel direct daarna scoren de Zeeuwen weer. De tweede van Erwin Franse, stand dus 2-4.
 

Unregistere

Well-known member
Vincent Verheul met de specialiteit van het huis. De vleugelaanvaller van SteDoCo komt naar binnen en haalt dan doeltreffend uit. Juweeltje, volgens de fans uit Hoornaar. Joost mag het weten (en eventueel bevestigen). HSC - SteDoCo 2-4.

Hoek maakt er nog twee in Oss: 2-6 inmiddels, hattrick Franse.

Groene Ster simpel verder tegen Winsum.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Helaas, maar niet overwacht. Gelukkig in ieder geval nog een wedstrijd van gemaakt en als ik Joost mag geloven heel wat kansen gehad. Het gebrek aan scorend vermogen gaat nog wel een dingetje worden. En een keer niet binnen 3 minuten achter staan zou ook wel handig zijn.
 
Bovenaan