Ik had me een beetje vergist in het vakantieverkeer en de daarbij behorende drukte op de weg dus ik miste de eerste 5 minuten in Rijssen. Daarna een wedstrijd die heel erg in balans was zonder veel echt grote kansen. Vlak voor rust werkte de doelman van DEM matig weg waarna Excelsior '31 kon scoren. Even na rust kwam DEM gelijk na een onhandige overtreding die een penalty veroorzaakte. Excelsior was het daarna echt even kwijt en slordig achterin maar DEM profiteerde er niet van. Lichtjes tegen de verhouding in kwam toen Excelsior'31 weer op voorsprong uit een fraaie vrije trap. DEM kreeg nog wel een aantal kansen maar verzuimde nog gelijk te maken.
Het was op het oog een sportieve wedstrijd maar vanuit DEM-kant toch wel een paar stevige tackles. ?n er was nog 1 heel apart moment na 80 minuten. Excelsior wilde counteren nadat een verdediger van DEM de bal verspeelde. De verdediger haalt de aanvaller neer, vlak over de middenlijn maar de aanvaller staat op en gaat door en de scheidsrechter gebaart voordeel. Daarna wordt hij, 30 meter verder, nog een keer neergehaald door dezelfde verdediger. Beide keren waren twijfelgevallen tussen geel en rood maar de verdediger ontsnapt met 1 gele kaart.
Ik heb geen praatje gemaakt maar wel de tweede helft incognito achter onze vlaggende krullenbol gestaan, die had een makkelijke wedstrijd volgens mij. Het enige dat me opviel was dat hij een beetje langs de lijn 'danst' in plaats van heel statisch het spel te volgen.
Ik bedacht me tijdens de eerste helft dat ik ook nog best even die monumentale tribune van Rijssen Vooruit kon vincken dus dat na afloop even gedaan. Wat een ongelofelijk vervallen complex is dat.
Daarna door naar Haaksbergen waar SteDoCo HSC echt totaal omver blies in de eerste tien minuten. Daarna kwam HSC aan voetballen toe en was het ook echt beter maar liep het totaal achter de feiten aan. Vrij snel na de aansluitingstreffer was het weer 1-3. Na de 2-3 was het erg open aan beide kanten en daar profiteerde SteDoCo van, de doelpuntenmaker mocht totaal ongehinderd doorlopen en scoren. HSC'21 kreeg nog wel kansen om weer tot op 1 goal te komen maar leek er zelf niet meer heel erg in te geloven.