KNVB-beker 2019/20

Unregistere

Well-known member
Zonde, maar het zegt ook iets over het ambitieuze SteDoCo dat ze met nog geen handvol wisselspelers op de bank toch een zeer aardig elftal kunnen opstellen.

Wel benieuwd naar de uitgebreide analyse van Joost en nieuwsgierig hoe hij mijn vrienden Pollemans en Doesburg vond spelen.

De spanning zit voor de rest van de avond nu alleen nog in Veghel volgens mij, waar de boys van Fregge halverwege tegen een 0-1 achterstand aankijken tegen Sliedrecht. Stunt in de maak?
 

de waan

Well-known member
Mierlo Hout was nog dicht bij een verrassing, maar Flevo Boys maakt in de slotminuten de 2-3.
 

Unregistere

Well-known member
Blauw Geel heeft na rust orde op zaken gesteld en staat nu met 2-1 voor. Sliedrecht heeft nog een minuut of tien om toch nog te stunten.
 

Unregistere

Well-known member
Toch netjes van Sliedrecht, kunnen met opgeheven hoofd huiswaarts keren.

Fregge, van harte! Nu maar ASWH - Blauw Geel in de tweede voorronde?
 

De Groene Scout

Well-known member
Zonde, maar het zegt ook iets over het ambitieuze SteDoCo dat ze met nog geen handvol wisselspelers op de bank toch een zeer aardig elftal kunnen opstellen.

Wel benieuwd naar de uitgebreide analyse van Joost en nieuwsgierig hoe hij mijn vrienden Pollemans en Doesburg vond spelen.

Joost na de wedstrijd even kort gesproken en die was nog redelijk positief over HSC. Ik vond zelf het verschil ook vandaag weer aardig groot.
SteDeCo was het eerste kwartier heer en meeste en kwam snel op 0-2. Daarna leek het alsof ze het iets lieten lopen en hoopten op de counter net de snelle aanvallers.
Hierdoor kwam HSC beter in de wedstrijd en kwam ook terecht op 1-2. Met de kans op 2-2 (onderkant lat) en aan de andere kant direct de 1-3 was het gespeeld.
Na de thee met Burak erbij op het middenveld was het duel in balans maar echt serieus kans op de volgende ronde heeft HSC nooit gehad.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor je analyse! Heeft Kyle nog een geslaagde poging gewaagd om het Haaksbergens record op de 50 meter sprint te verbeteren?
 

Joost

Well-known member
Ik had me een beetje vergist in het vakantieverkeer en de daarbij behorende drukte op de weg dus ik miste de eerste 5 minuten in Rijssen. Daarna een wedstrijd die heel erg in balans was zonder veel echt grote kansen. Vlak voor rust werkte de doelman van DEM matig weg waarna Excelsior '31 kon scoren. Even na rust kwam DEM gelijk na een onhandige overtreding die een penalty veroorzaakte. Excelsior was het daarna echt even kwijt en slordig achterin maar DEM profiteerde er niet van. Lichtjes tegen de verhouding in kwam toen Excelsior'31 weer op voorsprong uit een fraaie vrije trap. DEM kreeg nog wel een aantal kansen maar verzuimde nog gelijk te maken.

Het was op het oog een sportieve wedstrijd maar vanuit DEM-kant toch wel een paar stevige tackles. ?n er was nog 1 heel apart moment na 80 minuten. Excelsior wilde counteren nadat een verdediger van DEM de bal verspeelde. De verdediger haalt de aanvaller neer, vlak over de middenlijn maar de aanvaller staat op en gaat door en de scheidsrechter gebaart voordeel. Daarna wordt hij, 30 meter verder, nog een keer neergehaald door dezelfde verdediger. Beide keren waren twijfelgevallen tussen geel en rood maar de verdediger ontsnapt met 1 gele kaart.

Ik heb geen praatje gemaakt maar wel de tweede helft incognito achter onze vlaggende krullenbol gestaan, die had een makkelijke wedstrijd volgens mij. Het enige dat me opviel was dat hij een beetje langs de lijn 'danst' in plaats van heel statisch het spel te volgen. :D

Ik bedacht me tijdens de eerste helft dat ik ook nog best even die monumentale tribune van Rijssen Vooruit kon vincken dus dat na afloop even gedaan. Wat een ongelofelijk vervallen complex is dat.

Daarna door naar Haaksbergen waar SteDoCo HSC echt totaal omver blies in de eerste tien minuten. Daarna kwam HSC aan voetballen toe en was het ook echt beter maar liep het totaal achter de feiten aan. Vrij snel na de aansluitingstreffer was het weer 1-3. Na de 2-3 was het erg open aan beide kanten en daar profiteerde SteDoCo van, de doelpuntenmaker mocht totaal ongehinderd doorlopen en scoren. HSC'21 kreeg nog wel kansen om weer tot op 1 goal te komen maar leek er zelf niet meer heel erg in te geloven.
 

Forza AZ

Well-known member
Door naar de 2e voorronde zijn:
-19 Derde Divisie (inclusief winnaar ADO'20-ONS Sneek)
-7 Hoofdklasse
-2 Eerste Klasse

Al geplaatst voor die ronde zijn:
-12 Tweede Divisie

De loting zal zijn na 29 augustus, wanneer bekend is hoeveel clubs de groepsfase CL/EL hebben gehaald, en dus duidelijk is hoeveel clubs er vrijgeloot moeten worden in de 2e voorronde (minimaal 4, maximaal 10).
 

Fregge

Well-known member
We begonnen mat. Al kregen we al 2 grote kansen in de eerste 5 minuten. Daarna begon Sliedrecht langzaam het initiatief over te nemen. Na de rust nog steeds, maar de trainer wisselde aanvallend en dat had duidelijk effect. Volgende ronde het liefst een club waar ik iemand zou kunnen kennen. ASWH is prima, al zei ik tegen de uitreiker van de gouden schoen van voetbal247 dat ze in Katwijk maar moesten uitkijken. :D

Trouwens: Gister zei de scheidsrechter tegen de trainers dat de 4e wissel in de verlenging was afgeschaft, maar dat is toch niet?
 

JMD

Well-known member
We begonnen mat. Al kregen we al 2 grote kansen in de eerste 5 minuten. Daarna begon Sliedrecht langzaam het initiatief over te nemen. Na de rust nog steeds, maar de trainer wisselde aanvallend en dat had duidelijk effect. Volgende ronde het liefst een club waar ik iemand zou kunnen kennen. ASWH is prima, al zei ik tegen de uitreiker van de gouden schoen van voetbal247 dat ze in Katwijk maar moesten uitkijken. :D

Trouwens: Gister zei de scheidsrechter tegen de trainers dat de 4e wissel in de verlenging was afgeschaft, maar dat is toch niet?

Weet niet hoe het met de amateurs is, maar bij de profs geldt die regel nog steeds gewoon.
 

Unregistere

Well-known member
Leuke verslagen van de ooggetuigen weer, dank hiervoor!

Mooi om te weten dat SC Heerenveen langs de lijn danst als een dartel lammetje en niet als zo'n oude grens vastgeroest op zijn plek staat. :duim:

Waren er bij Sliedrecht nog spelers die je enigszins opvielen, Fregge?

Dat die vierde wissel zou zijn afgeschaft, is mij ook onbekend eigenlijk. Mogelijk weet SC Heerenveen dat wel.

Als het goed is, gaan we op 31 augustus loten, dus dan weten we of het ASWH - Blauw Geel gaat worden.

De knollen waren op bij Sliedrecht.

Ik heb echt nog een tijdje zitten denken over die knollen. Google leerde me dat het Twents is, vandaar waarschijnlijk. Wel een mooie uitdrukking eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Nee, bij mij niet, maar ik let niet zo op 't spel van de tegenstander. Specifieker van Blauw Geel.
 

Unregistere

Well-known member
Okee, dus niet direct een opvallende linksback die langs de lijn bleef opstomen en dergelijke. Dan morgen het verslag in de krant maar lezen. ;)
 

Bonehead

Well-known member
Ik bedacht me tijdens de eerste helft dat ik ook nog best even die monumentale tribune van Rijssen Vooruit kon vincken dus dat na afloop even gedaan. Wat een ongelofelijk vervallen complex is dat.

Arrevee bestaat niet meer, Joost. Ze zijn gefuseerd met het sympathieke RKSV tot SV Rijssen. Het complex wordt niet meer gebruikt. Maar ook voorheen was de tribune in vervallen staat. Zonde.
 

Joost

Well-known member
Ja ik heb weet van de fusie. Maar niet alleen de tribune, het hele complex deed me vermoeden in een lagere Waalse provinciale klasse te zijn aanbeland.
 

Joost

Well-known member
Wie overigens een cursus slap verdedigen wil zien kan nu de samenvatting van HSC ‘21 v SteDoCo kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Even alles op een rijtje voor de liefhebbers:

Hoogland - De Jodan Boys 1-3 (1-1)
0-1 Jorn van Lunteren 1-1 Hossein Mezbanali (strafschop) 1-2 Jeroen Borsboom (strafschop) 1-3 Jorn van Lunteren

Achilles Veen - Hercules 6-0 (4-0)
1-0 Teun Sebregts 2-0 Sen Aerts 3-0 Sen Aerts 4-0 Niek Wilborts 5-0 Diego Meerveld 6-0 Sen Aerts

Barendrecht - Wittenhorst 6-0 (2-0)
1-0 Peter de Lange 2-0 Peter de Lange 3-0 Marouane Bakour 4-0 Peter de Lange 5-0 Marouane Bakour 6-0 Tim Eekman

DOVO - OFC 2-4 (1-3)
1-0 Kesly den Haag 1-1 Tim Freriks (strafschop) 1-2 Tim Freriks 1-3 Tim Freriks 2-3 G?khan Yasar 2-4 Edip Biberoglu (strafschop)

DVS '33 Ermelo - Quick 1-1 (0-0), Quick wns
0-1 Ronaldo Lima Duarte Lopes 1-1 Benjamin Roemeon

FC 's-Gravenzande - RKSV Heeze 2-0 (1-0)
1-0 Roy Vermolen 2-0 Yuri Westhoff

FC Lisse - AFC Ajax 1-2 (1-0)
1-0 Kubilay Koylu 1-1 Siver Abdulrahman 1-2 Ilias Boudouni

FC Rijnvogels - OSS '20 0-4 (0-1)
0-1 Rob van Sonsbeek 0-2 Tony de Groot 0-3 Bob van Lith 0-4 Brian Campman

Huizen - GOES 2-3 (0-3)
0-1 Steve Schalkwijk 0-2 Steve Schalkwijk 0-3 Steve Schalkwijk 1-3 Jeroen Lamme 2-3 Jeroen Lamme

ODIN '59 - Gemert 3-1 (2-1)
1-0 Jim Hulleman (strafschop) 2-0 Jurjen Dikker 2-1 Thijs van Pol (strafschop) 3-1 Sietse Brandsma

Ter Leede - Fortuna Wormerveer 1-4 (1-2)
0-1 Danyl Plasmeijer 1-1 Ian van Otterlo 1-2 Nick Snelders (strafschop) 1-3 Sander van der Poll 1-4 Danyl Plasmeijer

Vroomshoopse Boys - EVV 0-4 (0-1)
0-1 Rick Geenen 0-2 Sherry Kindo Kamara 0-3 Bob Vankan 0-4 Rick Polman

VVOG - Minor 3-0 (1-0)
1-0 Thomas Careman 2-0 Caifano Latupeirissa 3-0 Harrie Kersten (strafschop)

VVSB - Harkemase Boys 2-4 (1-1)
1-0 Lulinho Martins 1-1 Henny Bouius 1-2 Gerald Postma 1-3 Kevin Bakels 2-3 Frans van Niel 2-4 Dennis van Duinen

Excelsior '31 - DEM 2-1 (1-0)
1-0 Jamarro Diks 1-1 Tim Uit den Bogaard (strafschop) 2-1 Hakim Ezafzafi

Sparta Nijkerk - UNA 3-2 (0-1)
0-1 Rob van Boekel 1-1 Maurice de Ruiter 1-2 Rob van Boekel 2-2 Jesse Buitenhuis 3-2 Maurice de Ruiter (strafschop)

VEV '67 - Silvolde 0-3 (0-0)
0-1 Wout Blasman 0-2 Ja?l Krosse (strafschop) 0-3 Ja?l Krosse

Rohda Raalte - DUNO D. 1-2 (1-1)
0-1 Jochem Jansen 1-1 Sven Dikkers 1-2 Sam van Essen

SDO - ARC 1-0 (1-0)
1-0 Glenn Hemmers

Drachtster Boys - Dongen 0-0 (0-0), 0-4 nv
0-1 Roshendley Saez 0-2 Robin de Man 0-3 Gijs van den Berg 0-4 Ilias Tigarti

Kloetinge - FC Lienden 1-0 (0-0)
1-0 Jeremy Hubregtse (strafschop)

Westlandia - Zuidvogels 2-0 (0-0)
1-0 ?douard Duplan 2-0 Patrick Batist (strafschop)

Groene Ster - Winsum 5-0 (2-0)
1-0 Dylan Zwartjes 2-0 Chefrino Eind 3-0 Maikel van Kesteren 4-0 Thom Vluggen 5-0 Thom Vluggen

HSC '21 - SteDoCo 2-4 (1-3)
0-1 Benjamin van Wanrooij 0-2 Vincent Verheul 1-2 Stef Ottink 1-3 Kyle Doesburg 2-3 Mika Schrijver 2-4 Vincent Verheul

Mierlo-Hout - Flevo Boys Emmeloord 2-3
0-1 Yum? Ramos 1-1 Danny van Hout 1-2 Aran Nijboer 2-2 Pim Heeren 2-3 Roelof Strikwerda

TOP - Hoek 2-6 (1-1)
0-1 eigen doelpunt 1-1 Stijn van den Broek (strafschop) 1-2 Erwin Franse 1-3 Jonathan Constansia 2-3 Stijn van den Broek (strafschop) 2-4 Erwin Franse 2-5 Ruben de Jager 2-6 Erwin Franse

Blauw Geel '38 - Sliedrecht 2-1 (0-1)
0-1 Dennis Verhoef 1-1 Jeroen van Schoonhoven 2-1 Jeroen van Schoonhoven

ADO '20 - ONS Sneek werd afgelast

Topscorers TOTO KNVB Beker 2019/20:

1. Sen Aerts (Achilles Veen) 3
=. Erwin Franse (Hoek) 3
=. Tim Freriks (OFC) 3
=. Peter de Lange (Barendrecht) 3
=. Steve Schalkwijk (GOES) 3
6. Marouane Bakour (Barendrecht) 2
=. Rob van Boekel (UNA) 2
=. Stijn van den Broek (TOP) 2
=. Ja?l Krosse (Silvolde) 2
=. Jeroen Lamme (Huizen) 2
=. Jorn van Lunteren (De Jodan Boys) 2
=. Danyl Plasmeijer (Fortuna Wormerveer) 2
=. Maurice de Ruiter (Sparta Nijkerk) 2
=. Jeroen van Schoonhoven (Blauw Geel '38) 2
=. Vincent Verheul (SteDoCo) 2
=. Thom Vluggen (Groene Ster) 2
 
Bovenaan