KNVB-beker 2019/20

de waan

Well-known member
Ik heb echt nog een tijdje zitten denken over die knollen. Google leerde me dat het Twents is, vandaar waarschijnlijk. Wel een mooie uitdrukking eigenlijk.

Nooit gerealiseerd dat dat een regionaal ding was. Maar ja, de oostelijke Veluwe valt ook nog onder het Nedersaksisch taalgebied natuurlijk.
 

de waan

Well-known member
Als ik de laatste goal van Verheul zie, heb ik het idee dat HSC geen analyse heeft laten maken van SteDoCo. Klopt dat?

Volgens mij wordt er niet zoveel geanalyseerd. Er zijn ongetwijfeld wat beelden bekeken en een bevriende trainer gebeld. En misschien heeft Dani?l nog een oefenpotje meegepikt. Maar structureel tegenstanders analyseren, dat gebeurt geloof ik niet.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij wordt er niet zoveel geanalyseerd. Er zijn ongetwijfeld wat beelden bekeken en een bevriende trainer gebeld. En misschien heeft Dani?l nog een oefenpotje meegepikt. Maar structureel tegenstanders analyseren, dat gebeurt geloof ik niet.

Okee. Is ook een keuze uiteraard en altijd maar de vraag hoeveel je er uiteindelijk aan hebt. Kost ook wel wat reiskosten. Maar die laatste goal had wellicht wel voorkomen kunnen worden, omdat dit een actie was die Verheul elke wedstrijd voortdurend probeert te maken. Al kan het ook gewoon nog zo zijn dat ze het wel wisten, maar hem toch niet konden afstoppen natuurlijk.

Hierbij nog even een kort stukje over SteDoCo, denk grotendeels gebaseerd op Twitter:

ECUNnaOXkAA_y4c.jpg:large


En een langer verhaal over Sliedrecht, waarbij opvalt dat de Blauw Geel-trainer een vriendelijke man is die met complimenten strooit:

ECUZuL8WwAAYuxS.jpg:large
 

de waan

Well-known member
Ik vermoed dat onze verdedigers gewoon niet helemaal tegen de aanvallers van het ambitieuze SteDoCo waren opgewassen. Je kunt analyseren wat je wilt, maar het is uiteindelijk toch vooral een kwestie van kwaliteit denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook wel weer zo.

En mentaliteit, zo bleek bij DVS '33. De grote mannen durfden, op ?zt?rk na, geen strafschop te nemen tegen Quick. Trainer Plug verbaasde zich daar nogal over, las ik net op Voetbal247. Nu moesten enkele jonkies en doelman Huiskamp de kastanjes uit het vuur halen en dat ging mis.
 

JMD

Well-known member
Is er al een datum bekend van de loting?

En weet iemand hoe de 'vrijlotingen' gedaan worden? Alleen uit de 2e divisie of kan ook een ploeg die de eerste kwalificatieronde gewonnen heeft vrijgeloot worden?
 

Unregistere

Well-known member
Uiteraard hebben alle 40 clubs in de tweede voorronde dezelfde kans om vrijgeloot te worden.

In eerste instantie communiceerde de KNVB overal dat er op 31 augustus geloot zou worden, maar nu spreken ze steeds over 'eind augustus / begin september'.
 

Forza AZ

Well-known member
Op FOX neem ik aan?

En men zou toch direct alles doorloten (tennisschema), of gaat dat niet door?

Dat is volgens mij vanaf de 1/8e finales, omdat de rondes dan dicht op elkaar gespeeld worden (1/8e finales op 21/23 januari, kwartfinales op 11/13 februari en halve finales op 3/5 maart)
 

JMD

Well-known member
Dat is volgens mij vanaf de 1/8e finales, omdat de rondes dan dicht op elkaar gespeeld worden (1/8e finales op 21/23 januari, kwartfinales op 11/13 februari en halve finales op 3/5 maart)
Aha, oke.

Hoop wel dat ze het schema dan helemaal van boven naar beneden vullen en niet bv gaan plaatsen door Ajax, PSV en Feyenoord elk in een kwart te zetten.
 

Forza AZ

Well-known member
Aha, oke.

Hoop wel dat ze het schema dan helemaal van boven naar beneden vullen en niet bv gaan plaatsen door Ajax, PSV en Feyenoord elk in een kwart te zetten.

Volgens de reglementen is er geen plaatsing voor clubs, dus de Europees spelende clubs uit elkaar halen tot de halve finales kan helemaal niet.

Er staat zelfs niets in over het uit elkaar houden van de clubs die Europees spelen in de 1e en 2e ronde, zoals afgelopen jaren wel het geval was.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Volgens de reglementen is er geen plaatsing voor clubs, dus de Europees spelende clubs uit elkaar halen tot de halve finales kan helemaal niet.

Er staat zelfs niets in over het uit elkaar houden van de clubs die Europees spelen in de 1e en 2e ronde, zoals afgelopen jaren wel het geval was.

AHa, mooi.

Aan de andere kant stond dat uit elkaar houden ook in het seizoen 2002-2003 (de laatste (en ik meen de enige) keer dat men een tennisschema deed) niet in de reglementen. SBS ging toen loten en zei: 'we hebben de topclubs al eerder geloot' en heel toevallig zaten PSV, Ajax, Feyenoord en Utrecht allemaal in een eigen kwart. (En Feyenoord ook allemaal thuis...)
Op dit alles kwam toen zoveel gezeik dat men sindsdien niet meer via een tennisschema geloot heeft. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
 
Bovenaan