KNVB-beker 2019/20

Joost

Well-known member
Vanavond Achilles Veen - Roda JC. Veen-trainer John Karelse mikt op een stunt met zijn mannen. Hij vertelt in de krant dat hij een strijdplan heeft ontwikkeld waarvan hij hoge verwachtingen heeft. Zijn idee is dat Roda JC het lastig vindt om het initiatief te nemen, dus waarschijnlijk gaan ze lekker inzakken en Roda de bal gunnen.

Ga je nog kijken op de Hanen Weide, Joost?

Ik zie 'm nu pas maar ik was er inderdaad bij vanavond. Bekerduels ga ik altijd al is het nog altijd zonde dat mijn reeks van 19 jaar onafgebroken alle bekerduels bijgewoond vorig jaar bruut verstoord werd door een gecancelde vlucht uit Rome.

Enfin, ik vond het van al die sportparken die ik in de jaren gezien heb de meest kille en sfeerloze als ik eerlijk ben. Veel om te genieten was er ook niet, voetballend was er zo goed als geen verschillen tussen de twee teams maar het grote verschil zat in de laatste fase. Achilles wist wel voor dreiging te zorgen met wat ballen voor de pot en schoten van afstand maar een echte kans is er niet geweest en Novakovich hoefde geen bal uit doel te houden. Aan de andere kant raakt Ugbo de paal, schiet Alberg de 0-1 binnen, missen Croux en Rosch oog in oog met de doelman, raakt Simakala de paal en schiet Simakala een van richting veranderde vrije trap er in. In de extra tijd was er zowaar de enige echte kans voor Achilles, bal werd van de lijn gehaald. Daarbij aangetekend dat alle kansen dus na de pauze te zien waren, de eerste 45 minuten zullen de samenvatting niet halen.

0-2 dus en een duidelijkere zege dan de score doet vermoeden.
 

noordooster

Well-known member
Hoezo amateurclubs? Alledrie zijn het clubs met een groter budget dan hun tegenstander van vanavond.

Krijgen we dat voor de zoveelste keer weer.
De KNVB verstaat onder het betaald voetbal de ere en eerste divisie en onder het amateurvoetbal de 5e klasse t.e.m. de tweede divisie en dat valt ook onder van der Zee.
Verder houden de media eigenlijk allemaal ook die indeling aan.

Dat er in het amateurvoetbal wordt betaald, dat weet iedereen en dat gebeurt ook wel in de hoofdklassen en klassen die daar onder zitten.
Van mij mag je alle clubs waar betaald wordt tot het betaald voetbal rekenen, maar wat heb je er aan . Schept alleen maar meer verwarring.

Of GVVV een hoger budget heeft dan Helmond Sport of Den Bosch weet ik niet.
Ik ken de budgetten van al die clubs niet.
En gelukkig wint ook niet altijd de club met het hoogste budget.

Volgens mij trainen de spelers van BVO's wel meer dan die van de amateurs.
 

noordooster

Well-known member
Hoezo amateurclubs? Alledrie zijn het clubs met een groter budget dan hun tegenstander van vanavond.

Wanneer amateurclubs doorgaan in de beker ten koste van BVO's wordt nogal eens gewezen op budgetten van amateurclubs.
Maar wat wordt eigenlijk verstaan onder "het budget" van een amateurclub ?
- Het totaal aan inkomsten via contributies, recettes, kantine, sponsoren enz. wat zo'n amateurclub heeft ?
- Het deel van de inkomsten wat een amateurclub besteedt aan de selectie van het eerste elftal , via vergoedingen, onkosten enz.
- Horen vergoedingen ( wel of niet in natura ) aan spelers via sponsoren ook bij dat "budget ", wanneer die niet worden gerekend tot inkomsten van de vereniging ?
- In hoeverre hoort het deel van de inkomsten van een amateurclub die worden besteed aan andere elftallen dan het eerste, zoals jeugd, het tweede enz. ook bij dat "budget " ?

Al met al is voor mij de term "het budget " van een amateurclub maar een vaag begrip, nog afgezien van het feit of je ooit een exact bedrag hiervan kunt vaststellen, zelfs als de definitie ervan duidelijk zou zijn.
 

Joost

Well-known member
Wanneer amateurclubs doorgaan in de beker ten koste van BVO's wordt nogal eens gewezen op budgetten van amateurclubs.
Maar wat wordt eigenlijk verstaan onder "het budget" van een amateurclub ?
- Het totaal aan inkomsten via contributies, recettes, kantine, sponsoren enz. wat zo'n amateurclub heeft ?
- Het deel van de inkomsten wat een amateurclub besteedt aan de selectie van het eerste elftal , via vergoedingen, onkosten enz.
- Horen vergoedingen ( wel of niet in natura ) aan spelers via sponsoren ook bij dat "budget ", wanneer die niet worden gerekend tot inkomsten van de vereniging ?
- In hoeverre hoort het deel van de inkomsten van een amateurclub die worden besteed aan andere elftallen dan het eerste, zoals jeugd, het tweede enz. ook bij dat "budget " ?

Al met al is voor mij de term "het budget " van een amateurclub maar een vaag begrip, nog afgezien van het feit of je ooit een exact bedrag hiervan kunt vaststellen, zelfs als de definitie ervan duidelijk zou zijn.

Ik bedoel enkel het spelersbudget. Het geld dat beschikbaar is voor de vergoedingen voor spelers.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zie 'm nu pas maar ik was er inderdaad bij vanavond. Bekerduels ga ik altijd al is het nog altijd zonde dat mijn reeks van 19 jaar onafgebroken alle bekerduels bijgewoond vorig jaar bruut verstoord werd door een gecancelde vlucht uit Rome.

Enfin, ik vond het van al die sportparken die ik in de jaren gezien heb de meest kille en sfeerloze als ik eerlijk ben. Veel om te genieten was er ook niet, voetballend was er zo goed als geen verschillen tussen de twee teams maar het grote verschil zat in de laatste fase. Achilles wist wel voor dreiging te zorgen met wat ballen voor de pot en schoten van afstand maar een echte kans is er niet geweest en Novakovich hoefde geen bal uit doel te houden. Aan de andere kant raakt Ugbo de paal, schiet Alberg de 0-1 binnen, missen Croux en Rosch oog in oog met de doelman, raakt Simakala de paal en schiet Simakala een van richting veranderde vrije trap er in. In de extra tijd was er zowaar de enige echte kans voor Achilles, bal werd van de lijn gehaald. Daarbij aangetekend dat alle kansen dus na de pauze te zien waren, de eerste 45 minuten zullen de samenvatting niet halen.

0-2 dus en een duidelijkere zege dan de score doet vermoeden.

Ja, het sportpark ligt een beetje in een uithoek nu natuurlijk. Het vorige complex had in dat opzicht meer sfeer, maar dat was veel te oud geworden.

Liep de haan voor de wedstrijd wel parmantig over het veld te dartelen?
 

Joost

Well-known member
Ja, het sportpark ligt een beetje in een uithoek nu natuurlijk. Het vorige complex had in dat opzicht meer sfeer, maar dat was veel te oud geworden.

Liep de haan voor de wedstrijd wel parmantig over het veld te dartelen?

Ik kwam 2 minuten voor aftrap binnen omdat ik nog even pizza was gaan eten in Aalburg dus dat kan ik niet zeggen.
 

Joost

Well-known member
Zonde. Hebben ze een pizzeria in Wijk en Aalburg? Dat is weer nieuwe info voor mij.

Naast de Chinees in het centrumpje.
Hij leek er al een flinke tijd te zitten.

Pizza was iets te lang in de oven geweest omdat de eigenaar nog bezig was met een stel Polen. Die wilde pinnen maar het apparaat kreeg geen verbinding, uiteindelijk zijn ze op straat gaan staan om verbinding te krijgen. Maar door die ongein werd het voor mij nog aardig krap.
 

Joost

Well-known member
Ik voelde me er overigens niet heel erg op gemak daar. Het was er niet bepaald gemoedelijk en ik ben in de rust ook ergens anders gaan staan.

Na afloop is er ook een groep Roda supporters aangevallen hoorde ik toen ik thuis was.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, dat verbaast me niets. Je was in een dorp waar het traditie is om ieder jaar in december een hele reeks auto's in de hens te zetten.
 

noordooster

Well-known member
Ik bedoel enkel het spelersbudget. Het geld dat beschikbaar is voor de vergoedingen voor spelers.

Lijkt me moeilijk daar achter te komen.
En dan is er nog een verschil tussen wat een club zou kunnen besteden aan spelersvergoedingen en wat die werkelijk besteden wil, afhankelijk van de prioriteiten.
 

noordooster

Well-known member
Vanavond o.a. Harkemase Boys - Fc Groningen .
Ook leuk omdat er bij HB zo'n 5 spelers rondlopen die een verleden hebben bij Fc G.
Ik kan me niet voorstellen, dat HB vanavond voor een bekerstunt zal zorgen.
 
Bovenaan