Vanavond Achilles Veen - Roda JC. Veen-trainer John Karelse mikt op een stunt met zijn mannen. Hij vertelt in de krant dat hij een strijdplan heeft ontwikkeld waarvan hij hoge verwachtingen heeft. Zijn idee is dat Roda JC het lastig vindt om het initiatief te nemen, dus waarschijnlijk gaan ze lekker inzakken en Roda de bal gunnen.
Ga je nog kijken op de Hanen Weide, Joost?
Ik zie 'm nu pas maar ik was er inderdaad bij vanavond. Bekerduels ga ik altijd al is het nog altijd zonde dat mijn reeks van 19 jaar onafgebroken alle bekerduels bijgewoond vorig jaar bruut verstoord werd door een gecancelde vlucht uit Rome.
Enfin, ik vond het van al die sportparken die ik in de jaren gezien heb de meest kille en sfeerloze als ik eerlijk ben. Veel om te genieten was er ook niet, voetballend was er zo goed als geen verschillen tussen de twee teams maar het grote verschil zat in de laatste fase. Achilles wist wel voor dreiging te zorgen met wat ballen voor de pot en schoten van afstand maar een echte kans is er niet geweest en Novakovich hoefde geen bal uit doel te houden. Aan de andere kant raakt Ugbo de paal, schiet Alberg de 0-1 binnen, missen Croux en Rosch oog in oog met de doelman, raakt Simakala de paal en schiet Simakala een van richting veranderde vrije trap er in. In de extra tijd was er zowaar de enige echte kans voor Achilles, bal werd van de lijn gehaald. Daarbij aangetekend dat alle kansen dus na de pauze te zien waren, de eerste 45 minuten zullen de samenvatting niet halen.
0-2 dus en een duidelijkere zege dan de score doet vermoeden.