KNVB beker 2018/19

JMD

Well-known member
Al een paar verrassingen: DFS (HK) verslaat Barendrecht (2e div), 's Gravenzande (HK) verslaat Quick (3e div)
 

De Groene Scout

Well-known member
Quick'20 is al uitgeschakeld. DVS'33 was duidelijk een maatje te groot. 1-4 kort voor tijd. O.a. Powel scoorde voor DVS.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
 

De Groene Scout

Well-known member
Goes-staphorst 0-4. Hoe kan dat nou? Goes leek in de voorbereiding een extreem goed team te hebben. HSC'21 dus in de volgende ronde uit naar Staphorst. Dat scheelt een paar uur qua reistijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
 

JMD

Well-known member
Noordwijk na verlenging door tegen O.S.S. '20, 2-4. Het stond na 20 minuten al 2-2... :)
 

Unnekuukse

Active member
Het bekertoernooi van JVC Cuijk eindigt in de vooruitgespoelde 2e ronde tegen Koninklijke HFC: 2-3.
In de eerste twintig minuten werd het jonge JVC Cuijk (de gemiddelde leeftijd ligt nog lager dan vorig seizoen!) overlopen. JVC Cuijk kwam verdiend op 0-1, maar knokte zich daarna terug in de wedstrijd. Via een penalty van de nieuwe spits Jeroen van Schoonhoven werd het 1-1. Tien minuten voor rust liep Timo Peters tegen een onnodige rode kaart aan, knap uitgelokt door een van de gasten. Tot een kwartier voor tijd hield JVC Cuijk stand en kreeg het via Rik Renirie zelfs de beste kansen op 2-1. In de slotfase liep Koninklijke HFC uit naar 1-3, voordat Van Schoonhoven, wederom via een penalty, de 2-3 scoorde.
Die strafschoppen waren ook zo beetje de enige twee keren dat de matige scheidsrechter de thuisploeg het voordeel van de twijfel gaf.

Beste man bij Koninklijke HFC was Tadmine, de spits van voorheen Jong Almere City die ons de nacompetitie ook al dwars zat.
Voor de rest maakte Koninklijke HFC, waar ook Daan Driever de hele wedstrijd speelde, weinig indruk. Dat wordt geen hoogvlieger in de 2e divisie, verwacht ik.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH heeft zich vanmiddag niet laten verrassen door MASV, de stuntploeg van Jhon van Beukering. De derdeklasser speelde op sportpark Schildman extreem defensief in een 5-4-1 systeem. Logisch, dat was de enige manier waarop ze misschien kans maakten. Voor ons een kwestie van geduldig blijven, rondspelen en wachten op dat gaatje dat vroeg of laat wel komt. Na een paar kansen te hebben gemist kopte Peter Verhoeve zes minuten voor rust de 1-0 binnen. Na rust verscheen Sanzio Dieterich in het veld. Goede wissel van de trainer, want hij was bij zo'n beetje al het gevaar betrokken. Eerst snelde hij de arme linksback van MASV voorbij, maar zijn voorzet kon door een verdediger over het eigen doel worden gewerkt. Hoekschop dus. Die nam Dieterich zelf. Indraaiend, waarna een speler van de Arnhemmers de bal uit het doel kopte. De grens stak echter direct zijn vlag op. Doelpunt, zei hij, de speler stond niet op, maar achter de lijn. Een VAR hebben we niet en dus nam scheidsrechter Roeleveld de beslissing over: 2-0. Daarna maakte Ismail Yildirim de derde nadat de keeper een voorzet van Dieterich had losgelaten.

25saqo9.jpg

Uitblinker Fabian Korporaal glipt langs een MASV'er

Gelopen koers en dus kon ASWH op zoek naar meer goals tegen een MASV dat steeds vermoeider oogde. De afronding was niet altijd even scherp, maar dat gold niet voor invaller Lester Pires. Na een voorzet van Yassine Belghar controleerde hij de bal op de borst en volleerde hem vervolgens de kruising in. Prachtige goal, de mooiste van de middag. Toen MASV vervolgens besloot te gaan opbouwen, sneden ze zichzelf in de vingers. De in het nauw gedreven verdediger verspeelde de bal aan Sanzio Dieterich en die maakte van dichtbij zijn tweede. Bij die 5-0 bleef het, al hadden we er denk ik nog wel twee of drie moeten maken, maar vooruit.

Van Beukering was niet ontevreden. Dit was niet het voetbal dat hij met MASV wil spelen, vertelde hij. Noemde het zelfs anti-voetbal, maar hij had geen andere keus. Een uur lang konden ze dat redelijk uitvoeren, toen was het klaar. Opvallend wel dat MASV vrolijk naar buiten stapte in witte shirts... Nog opvallender was dat de assistent-scheidsrechters dit kennelijk vooraf goedgekeurd hadden. Daarom wisselde ASWH maar snel van shirt en speelde dus in de blauwe uittenues. Op naar Bekkerveld of Hercules, dat weten we morgen!

1z4fkf5.jpg

De aanvallers van ASWH hebben de bal veroverd van een opbouwende MASV-verdediger en de ijzersterk invallende Sanzio Dieterich schiet van dichtbij de 5-0 binnen

Verder toch wel opvallend dat Barendrecht het niet redde tegen DFS. Gaat nog niet echt lekker op de Bongerd.

DOVO in ondertal langs Quick Boys (3-0), ook netjes.

Brielle hield lang stand in Limburg, maar werd na rust onder de voet gelopen door EVV: 7-0.

Harkemase Boys wint nipt van De Dijk (2-1), ODIN '59 verslaat Alverna (0-2), Rijnsburgse Boys klopt Ajax amateurs (3-1), Hoek is te sterk voor ADO '20 (3-0), Eemdijk schakelt Vlissingen uit (3-0), HBS wint bij Sportlust '46 (1-4).

Het ambitieuze SteDoCo is net aan te sterk voor de club zonder naam, Cluzona: 1-0.

Urk en Achilles '29 zijn door na strafschoppen tegen respectievelijk SDO en Zaanlandia.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Goes-staphorst 0-4. Hoe kan dat nou? Goes leek in de voorbereiding een extreem goed team te hebben. HSC'21 dus in de volgende ronde uit naar Staphorst. Dat scheelt een paar uur qua reistijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

GOES wel genaaid trouwens. De 0-3 ging door een gat in het zijnet. Staphorst deed alsof de neus bloedde.

Zie o.a. Omroep Zeeland of PZC voor meer info en beelden. Denk niet dat GOES er nog iets mee kan, maar wellicht dienen ze protest in.
 

Abubakari

Well-known member
GOES wel genaaid trouwens. De 0-3 ging door een gat in het zijnet. Staphorst deed alsof de neus bloedde.

Zie o.a. Omroep Zeeland of PZC voor meer info en beelden. Denk niet dat GOES er nog iets mee kan, maar wellicht dienen ze protest in.

GOES naaide BQ1887 ook, dus het is de toorn van GOD.
 

Unregistere

Well-known member
Lekker gecontroleerd dan dat doelnet vantevoren. Of doen ze dat bij de amateurs niet?

Haha, jawel. Voor de gein even die link aanklikken, staat ook een interview met de terreinbeheerder. In fraai Zeeuws legt hij uit wat er schortte aan het net ?n de controle.

Helaas, in een paar minuten capituleerde Bekkerveld volledig, 2-4 nu.

Bleef bij 2-4. Wij gaan dus naar Hercules woensdag en niet naar Heerlen. Ben benieuwd, kan Hercules niet zo goed inschatten. Middenmoter vorig jaar, wij ook, dus lijkt me op papier 50-50. Jammer genoeg geen kans op een ontmoeting met Joost dus.
 

bqandy

Well-known member
GOES naaide BQ1887 ook, dus het is de toorn van GOD.

Dat was ook mijn eerste gedachte, haha.
Maar het was alleen in liefde en oorlog, maar nu is blijkbaar in sport ook alles geoorloofd.
En wat een schijnheiligheid. Naar het hoofd grijpen vanwege de misser en dan meteen een feestje vieren na de scheidsrechterlijke dwaling. En die reactie van Ter Avest: Wat zij doen, mogen wij ook :)
 

Unnekuukse

Active member
Prachtig dat dit soort verslagen ook nog worden gemaakt:https://www.konhfc.nl/index.php?page=6843
Niks geen ingewikkelde technische-tactische terugblikken, maar een verslag zoals je ze vroeger ook van jouw eigen F-pupillen in het clubblaadje las. Iedereen wordt met naam genoemd (want je zou eens iemand vergeten...) en heeft natuurlijk ontzettend zijn best gedaan. We gaan er een leuk jaar van maken. En o ja, de ouders die er dit keer bij waren: hartstikke bedankt!
 

Unregistere

Well-known member
Haha, prachtig inderdaad. En schrijver Joop heeft stiekem staan gluren naar de zus van Daan Driever, zo te lezen. :heinz:
 

de waan

Well-known member
Uit sportief oogpunt hoopte ik eigenlijk op GOES, ik ben bang dat Staphorst weer zo'n ploeg is waar wij erg veel moeite mee gaan hebben. Vroeg druk zetten, veel energie erin gooien, kortom: zo'n type tegenstander die we normaal niet vaak tegenkomen. En ze hebben in de beker ook een aardig track-record opgebouwd. Hopelijk heb ik het mis met mijn voorgevoel.

Positief is dan weer dat het wat beter aan te reizen is. Ik denk dat ik voor het eerst in mijn leven de afslag Staphorst ga nemen op de A28.
 
Bovenaan