Hankie
Well-known member
Maar als we een CO2-belasting invoeren gaan we het vast wel redden en worden de lagere inkomens ontzien.
:noord:
Maar als we een CO2-belasting invoeren gaan we het vast wel redden en worden de lagere inkomens ontzien.
Klimaatdoelen gaan niet gehaald worden en lagere inkomens gaan er hard op achteruit! Top Groenlinks!
Die willen dit, maar dan nog extremer. De kosten van dit soort maatregelen zullen naar verhouding altijd het meest bij de lage inkomens terechtkomen.Hoe is dit GroenLinks aan te rekenen?
Die willen dit, maar dan nog extremer. De kosten van dit soort maatregelen zullen naar verhouding altijd het meest bij de lage inkomens terechtkomen.
Zolang de zware industrie en de grote bedrijven niet afdoende wordt aangepakt doe ik geen klote!
Stimuleer ipv verhogen
Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.Ze moeten dat lekker eens op een andere manier gaan financieren. Stimuleer ipv verhogen, maar goed dat is een utoptie. Iedereen moet elektrisch gaan rijden, o nee leaserijders (grootste populatie) jullie hebben nu te veel voordeel (of te wel wij te veel nadeel) de bijtelling gaat weer omhoog!
Zolang de zware industrie en de grote bedrijven niet afdoende wordt aangepakt doe ik geen klote!
Maar als we een CO2-belasting invoeren gaan we het vast wel redden en worden de lagere inkomens ontzien.
Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.
Wat houd je eigenlijk tegen om te recyelen, iets meer een warme trui te dragen, iets vaker de fiets te pakken, standbye apperaten op een stekker met knop te zetten of de gordijnen s'avonds dicht te doen?
Stimuleren d??r te verhogen werkt vaak prima. Mensen zijn nu eenmaal nogal betrokken bij hun doekoe. Qua belasting maakt het natuurlijk maar beperkt uit wat je bron is in die zin valt er fiscaal genoeg te prikkelen.
Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.
Alstublieft.70.000 subsidie? Snap niet hoe daarbij komt. Als ik een nu elektrische auto zou leasen (onder de 50 K) heb ik een bijtelling voordeel van rond de 18000 euro. Daarboven wordt het extra belast wat natuurlijk vrij onzinnig is aangezien het elektrisch rijden gestimuleerd moet worden. Waarom kan een lager inkomen dat niet leasen? Smart, Leaf, C-zero, Zoe en de auto's die er nog aan komen onder de 35k.
Lagere inkomens rijden niet in de auto die het betreft. Het is dus een half miljard aan subsidie dat naar de hogere inkomens gaat. Maar goed als jij denkt dat de lagere inkomens kunnen leasen ben je net zo naief als Samsom die denkt dat de lagere inkomens even 10.000 hebben liggen om hun huis te isoleren.Op een vergelijkbare auto diesel of benzine van 130.000 euro dus niets met lagere inkomens te maken. Vergelijk nu eens een Leaf of een c-zero met een vergelijkbare auto en zet dat af tegen de emissie winst.
Lagere inkomens rijden niet in de auto die het betreft. Het is dus een half miljard aan subsidie dat naar de hogere inkomens gaat. Maar goed als jij denkt dat de lagere inkomens kunnen leasen ben je net zo naief als Samsom die denkt dat de lagere inkomens even 10.000 hebben liggen om hun huis te isoleren.
https://www.ad.nl/buitenland/vlaamse-scholen-stellen-klimaatmars-verplicht~ae36943d/
In Belgie gaat men een nieuwe fase in. De verplichte klimaatmars.
Echt belachelijk...https://www.ad.nl/buitenland/vlaamse-scholen-stellen-klimaatmars-verplicht~ae36943d/
In Belgie gaat men een nieuwe fase in. De verplichte klimaatmars.