Klimaatterreur

Hankie

Well-known member
Die willen dit, maar dan nog extremer. De kosten van dit soort maatregelen zullen naar verhouding altijd het meest bij de lage inkomens terechtkomen.

Ze moeten dat lekker eens op een andere manier gaan financieren. Stimuleer ipv verhogen, maar goed dat is een utoptie. Iedereen moet elektrisch gaan rijden, o nee leaserijders (grootste populatie) jullie hebben nu te veel voordeel (of te wel wij te veel nadeel) de bijtelling gaat weer omhoog!

Zolang de zware industrie en de grote bedrijven niet afdoende wordt aangepakt doe ik geen klote!
 

Atreides

Well-known member
Zolang de zware industrie en de grote bedrijven niet afdoende wordt aangepakt doe ik geen klote!

Wat houd je eigenlijk tegen om te recyclen, iets meer een warme trui te dragen, iets vaker de fiets te pakken, standbye apperaten op een stekker met knop te zetten of de gordijnen s'avonds dicht te doen?

Stimuleer ipv verhogen

Stimuleren d??r te verhogen werkt vaak prima. Mensen zijn nu eenmaal nogal betrokken bij hun doekoe. Qua belasting maakt het natuurlijk maar beperkt uit wat je bron is in die zin valt er fiscaal genoeg te prikkelen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ze moeten dat lekker eens op een andere manier gaan financieren. Stimuleer ipv verhogen, maar goed dat is een utoptie. Iedereen moet elektrisch gaan rijden, o nee leaserijders (grootste populatie) jullie hebben nu te veel voordeel (of te wel wij te veel nadeel) de bijtelling gaat weer omhoog!

Zolang de zware industrie en de grote bedrijven niet afdoende wordt aangepakt doe ik geen klote!
Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.
 

Atreides

Well-known member
Maar als we een CO2-belasting invoeren gaan we het vast wel redden en worden de lagere inkomens ontzien.;)

Er is al een CO-2 belasting.

Ik hoop dat iedereen nog een keer goed kijkt naar zijn eigen mogelijke bijdrages. Maar zolang we niet VOL op het orgel gaan met kernenergie is het allemaal toch niet haalbaar.

Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.

Die regeling is echt godgeklaagd. Om heel veel redenen waarvan de belangrijkst is dat ze geen afweging hebben gemaakt tussen kosten en bespaarde CO2 reductie.
 

Hankie

Well-known member
Wat houd je eigenlijk tegen om te recyelen, iets meer een warme trui te dragen, iets vaker de fiets te pakken, standbye apperaten op een stekker met knop te zetten of de gordijnen s'avonds dicht te doen?



Stimuleren d??r te verhogen werkt vaak prima. Mensen zijn nu eenmaal nogal betrokken bij hun doekoe. Qua belasting maakt het natuurlijk maar beperkt uit wat je bron is in die zin valt er fiscaal genoeg te prikkelen.

Druppel plaat iets met warmte. De grootste klappers zitten bij de industrie. Fiscale prikkels die vervolgens weer worden weggehaald omdat het teveel kost

Ik vind 70.000 subsidie ook best veel om iemand 5 jaar een elektrische auto te laten leasen. Weer zo'n maatregel alleen voor de hogere inkomens, want de lagere inkomens kunnen niet eens een elektrische auto leasen.

70.000 subsidie? Snap niet hoe daarbij komt. Als ik een nu elektrische auto zou leasen (onder de 50 K) heb ik een bijtelling voordeel van rond de 18000 euro. Daarboven wordt het extra belast wat natuurlijk vrij onzinnig is aangezien het elektrisch rijden gestimuleerd moet worden. Waarom kan een lager inkomen dat niet leasen? Smart, Leaf, C-zero, Zoe en de auto's die er nog aan komen onder de 35k.
 

Pascallovic

Well-known member
70.000 subsidie? Snap niet hoe daarbij komt. Als ik een nu elektrische auto zou leasen (onder de 50 K) heb ik een bijtelling voordeel van rond de 18000 euro. Daarboven wordt het extra belast wat natuurlijk vrij onzinnig is aangezien het elektrisch rijden gestimuleerd moet worden. Waarom kan een lager inkomen dat niet leasen? Smart, Leaf, C-zero, Zoe en de auto's die er nog aan komen onder de 35k.
Alstublieft.
https://www.volkskrant.nl/wetenscha...uizend-euro-subsidie-klopt-dit-wel-~bd3fd35e/
 

Pascallovic

Well-known member
Op een vergelijkbare auto diesel of benzine van 130.000 euro dus niets met lagere inkomens te maken. Vergelijk nu eens een Leaf of een c-zero met een vergelijkbare auto en zet dat af tegen de emissie winst.
Lagere inkomens rijden niet in de auto die het betreft. Het is dus een half miljard aan subsidie dat naar de hogere inkomens gaat. Maar goed als jij denkt dat de lagere inkomens kunnen leasen ben je net zo naief als Samsom die denkt dat de lagere inkomens even 10.000 hebben liggen om hun huis te isoleren.
 

Hankie

Well-known member
Lagere inkomens rijden niet in de auto die het betreft. Het is dus een half miljard aan subsidie dat naar de hogere inkomens gaat. Maar goed als jij denkt dat de lagere inkomens kunnen leasen ben je net zo naief als Samsom die denkt dat de lagere inkomens even 10.000 hebben liggen om hun huis te isoleren.

In het begin van mijn werkende leven kreeg ik 1900 bruto en kon inderdaad een auto leasen, maar er mag van mij zeker subsidie naar de lagere inkomens. Middel dan meer om niet enkel de hogere inkomens weer te knijpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb tijdens een stage wel eens verplicht mee moeten staken. Gelukkig mochten we snel naar huis.
 

leo1949

Well-known member
Zouden wij Nederlanders het klimaat van de hele wereld kunnen redden???

53604431_2175787612513895_6321803178056613888_o.jpg
 

Atreides

Well-known member
Laten we vooral een land met de grootste bevolking ter wereld dat deels nog in de derde wereld zit met Nederland vergelijken.

Je zou je beter wat meer druk maken over het gebrek aan kerncentrales.
 
Bovenaan