Ska P 187
Well-known member
Dusss.
Echt, een link naar het topic is zoveel handiger. Ook makkelijker te delen.
Dusss.
Daar zit enige nuance aan.
https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4635486/elektrische-auto-pas-na-700000-km-groen-wat-flauwDaar zit enige nuance aan.
Waarom heeft waterstof het niet gehaald, vraag ik mij af.
Duurt nog even voordat een elektrische auto minder vervuilend is: ?Elektrische auto pas na 700.000 kilometer groener dan auto op benzine?
https://www.ad.nl/auto/elektrische-...lometer-groener-dan-auto-op-benzine~a03b9a02/
Waarom heeft waterstof het niet gehaald, vraag ik mij af.
Ik ben wel eens benieuwd wat nou de daadwerkelijke extra kosten in geld, en kosten in milieuvervuiling zijn als je met 1 ipv 2 stellen gaat rijden. Idem bij treinen.
Hoe minder metro's er rijden, hoe minder zij het milieu belasten. Grootste probleem van het OV is nog altijd dat het langer duurt om ergens te komen, dan wanneer je de auto pakt. Tegen dat aspect weegt het OV een paar cent goedkoper maken niet op. De NS wil overigens dit jaar nog gaan experimenteren met een spitsheffing.
De RET gaat binnenkort een proef doen om buiten de spits om met kortere metrostellen te gaan rijden. Als reden ervoor geven ze dat dit vanwege het milieu is. Dus eerst is het ov duurder geworden in januari en nu gaan ze er dus voor zorgen dat mensen ook buiten de spits moeten staan in de metro. Kan aan mij liggen, maar dit is toch stupiditeit ten top? Als je ?cht wat aan het milieu wil doen, dan zorg je er toch juist voor dat metro's langer worden, vaker rijden, reizen met ov goedkoper wordt en het dus een veel aantrekkelijker alternatief wordt voor mensen die doorgaans de auto pakken? Ze doen nu exact het tegenovergestelde. mg: