Klimaatterreur

Max

Administrator
Forumleiding
Het was me al duidelijk dat de warmtepomp niet bepaald het ei van Colombus is. Maar dit is wel heel onthutsend slecht. Zonder kernenergie hoef je er gewoon niet aan te beginnen.

Ik lees echt niks nieuws.

Hadden we hier ook al het stuk dat het sprookje dat de productie van de waterpomp heel veel goedkoper gaat worden? Schijnt min of meer hetzelfde productieproces als de airco te hebben en op 1 januari voor de lunch maken ze die dingen in de fabriek in China en de rest van het jaar maken ze er airco?s.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik lees ook weinig nieuwe dingen. Ook is het niet te hopen dat je met zo'n warmtepomp ooit een wat koudere winter krijgt, want je huis krijg je er niet mee op temperatuur mocht het onverhoopt een keer vriezen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees ook weinig nieuwe dingen. Ook is het niet te hopen dat je met zo'n warmtepomp ooit een wat koudere winter krijgt, want je huis krijg je er niet mee op temperatuur mocht het onverhoopt een keer vriezen.

Dan moeten we dus aan de opwarming van de aarde werken om ons huis warm te krijgen.
 

Marinos

Well-known member
Ik lees ook weinig nieuwe dingen. Ook is het niet te hopen dat je met zo'n warmtepomp ooit een wat koudere winter krijgt, want je huis krijg je er niet mee op temperatuur mocht het onverhoopt een keer vriezen.

Maar goed dat het opwekken van al die elektra extra uitstoot oplevert dan.

Zonder dollen: Ik ga een nieuw huis laten bouwen op een vrije kavel en ik heb de keuze dus niet meer om op het gas aan te sluiten. Feitelijk zijn de keuzes beperkt tot aardwarmte en de warmtepomp op basis van de buitenlucht.

Nou is het zo dat je bij nieuwbouw (want goed ge?soleerd etc)de boel wel warm krijgt maar dat het elektrisch verbruik omhoog schiet als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt. Oplossing, voor beide warmte pompen overigens, is je hele dak (Zuid geori?nteerd) vol stampen met zonnepanelen.
 

JMD

Well-known member
Maar goed dat het opwekken van al die elektra extra uitstoot oplevert dan.

Zonder dollen: Ik ga een nieuw huis laten bouwen op een vrije kavel en ik heb de keuze dus niet meer om op het gas aan te sluiten. Feitelijk zijn de keuzes beperkt tot aardwarmte en de warmtepomp op basis van de buitenlucht.

Nou is het zo dat je bij nieuwbouw (want goed ge?soleerd etc)de boel wel warm krijgt maar dat het elektrisch verbruik omhoog schiet als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt. Oplossing, voor beide warmte pompen overigens, is je hele dak (Zuid geori?nteerd) vol stampen met zonnepanelen.

Ik ben toch zo blij dat mijn nieuwbouwhuis begon met bouwen in 2017, dus dat ik net nog een gasaansluiting heb... :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar goed dat het opwekken van al die elektra extra uitstoot oplevert dan.

Zonder dollen: Ik ga een nieuw huis laten bouwen op een vrije kavel en ik heb de keuze dus niet meer om op het gas aan te sluiten. Feitelijk zijn de keuzes beperkt tot aardwarmte en de warmtepomp op basis van de buitenlucht.

Nou is het zo dat je bij nieuwbouw (want goed ge?soleerd etc)de boel wel warm krijgt maar dat het elektrisch verbruik omhoog schiet als de buitentemperatuur onder de 5 graden komt. Oplossing, voor beide warmte pompen overigens, is je hele dak (Zuid geori?nteerd) vol stampen met zonnepanelen.

Die zonnepanelen is nu nog leuk, maar straks is het minder lucratief. Ik geloof dat je op dit moment tegen dezelfde prijs aan de energiemaatschappij levert als dat je betaalt als je het afneemt. Ik geloof dat dat systeem straks op de schop gaat. Dan kan je te maken krijgen dat jij overdag vooral aan het opwekken bent tegen een relatief laag tarief en ?s avonds aan het verbruiken tegen een hoger tarief. Maar dit zeg ik even uit mijn hoofd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd of je daar nog zo over denkt als de belasting op gas sky high gaat.

Voor JMD is dat wellicht zo.

Die belasting moet wel heel erg sky high gaan wil het met mijn appartement uit 1921 lucratiever worden om een warmtepomp te hebben. Ik verbruik nog geen 300 m3 per jaar volgens mij. Op basis van de gemiddelde berekening zou mijn electriciteitverbruik meer dan verviervoudigen. Dan moet er volgens mij nog wat isolatiewerk gebeuren voordat de warmptepomp ?berhaupt effect heeft.
 

Atreides

Well-known member
Ik ben benieuwd of je daar nog zo over denkt als de belasting op gas sky high gaat.

Het hele gasnetwerk is perfect voor waterstof paar kleine tweaks en presto. Bovendien is waterstof een vrij handig opslagmiddel voor de energie uit onze variabele - veelal groene - energiebronnen. Ik begin steeds minder te geloven in de huidige koers.

Kernenergie en waterstof, dat klinkt veel beter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het hele gasnetwerk is perfect voor waterstof paar kleine tweaks en presto. Bovendien is waterstof een vrij handig opslagmiddel voor de energie uit onze variabele - veelal groene - energiebronnen. Ik begin steeds minder te geloven in de huidige koers.

Kernenergie en waterstof, dat klinkt veel beter.

Ik heb meer vertrouwen erin dat wij op DVK de juiste koers kunnen bepalen, dan onze politici.


Neigt? Dit is juist gevaarlijk. We cre?ren een klimaat waar de gewone burger op niets af op kosten worden gejaagd.
 

Janssen

Well-known member
Een moderator van NU.nl reageert op een vraag over god met: ?Het is niet wetenschappelijk bewezen dat God niet bestaat, dus mensen mogen hier zeker een mening over formuleren."

Dit is dus wel extreem gevaarlijk he.
 

Ska P 187

Well-known member
Gaat ook zo langzaam.
Ik hoop nog steeds dat we de ruimte ingaan en dan serieus. We zullen zien of daar nog genoeg tijd voor is.
Voordat madmax achtige toestanden gaan uitbreken that is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan