Jupiler League: Speelronde 8

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Jong teams zijn het probleem niet, de halfzachte regelgeving is kut. Laat die jong teams een vaste selectie hebben, dan is het voor iedereen gelijk en kan het Oud Hollandsch Gezeik stoppen
 

Forza AZ

Well-known member
Gaat dat NAC ook nog gewoon de periode pakken, ongelofelijk wat een competite.
Jong PSV staat er nog wel het beste voor. Die kunnen wel de periode winnen, alleen niet de plek voor de nacompetitie die daaraan vastzit. Die gaat dan naar de nummer 2 in de periode (tenzij dat Jong Ajax wordt)
 

Bernardo

Well-known member
En hoe gaat het dan als Jong PSV kampioen word, krijgen hun dan wel de schaal en promoveert de nummer 2 rechtstreeks? :eek:mg:
 

Janssen

Well-known member
Jong PSV staat er nog wel het beste voor. Die kunnen wel de periode winnen, alleen niet de plek voor de nacompetitie die daaraan vastzit. Die gaat dan naar de nummer 2 in de periode (tenzij dat Jong Ajax wordt)

Komt op hetzelfde neer. Ze doen voor spek en bonen mee.
 

Forza AZ

Well-known member
En hoe gaat het dan als Jong PSV kampioen word, krijgen hun dan wel de schaal en promoveert de nummer 2 rechtstreeks? :eek:mg:
Nummer 2 promoveert dan inderdaad direct. En volgens mij gaat de schaal dan inderdaad naar Jong PSV.

Komt op hetzelfde neer. Ze doen voor spek en bonen mee.

Niet helemaal, want als Jong PSV en Jong Ajax 1e en 2e worden, dan gaat de plek in de nacompetitie niet naar de nummer 3 van de periode. Maar wordt er een extra plek verdeeld via de eindstand van de comeptitie.
 

JMD

Well-known member
Niet helemaal, want als Jong PSV en Jong Ajax 1e en 2e worden, dan gaat de plek in de nacompetitie niet naar de nummer 3 van de periode. Maar wordt er een extra plek verdeeld via de eindstand van de comeptitie.
En dat is ook zo als Jong Ajax of PSV 1e of 2e wordt in een periode en de nummer 1 of 2 al een periode heeft gehaald.

Toen Jong PSV in 2013 de periodetitel won was dat omdat de nummer 1 al een periodetitel had (en dan gaat de titel automatisch naar plaats 2), en ging vervolgens de plek naar Sparta, dat 3e werd in die periode. Die regel is nu afgeschaft, je moet top 2 eindigen in een periode.
 

Forza AZ

Well-known member
En als Jong Ajax en PSV nou eerste en tweede worden, wat dan? :duim:
-In een periode: Niemand wint die periode. Nacompetitieplek wordt verdeeld via de algemene ranglijst.
-In de algemene ranglijst: Nummer 3 promoveert direct.

Doet Achilles dit seizoen wel mee in de periodes trouwens?
Nee, die mogen nog steeds niet deelnemen aan de nacompetitie. Waarom niet is mij een raadsel, aangezien ze wel als volledige profclub worden gezien ondertussen volgens mij. In de beker werd hun wedstrijd tegen IJsselmeervogels namelijk omgedraaid, omdat de amateurs (IJsselmeervogels) thuis moesten spelen tegen de profs (Achilles'29).
 

hipp00

New member
Nee, die mogen nog steeds niet deelnemen aan de nacompetitie. Waarom niet is mij een raadsel, aangezien ze wel als volledige profclub worden gezien ondertussen volgens mij. In de beker werd hun wedstrijd tegen IJsselmeervogels namelijk omgedraaid, omdat de amateurs (IJsselmeervogels) thuis moesten spelen tegen de profs (Achilles'29).

Volgens mij omdat hun accomodatie niet aan de eisen voor de Eredivisie voldoet, qua aantallen uit-supporters kunnen ontvangen, perstribune, ontvangstruimte businessclubs e.d.
 

Joost

Well-known member
Nee, die mogen nog steeds niet deelnemen aan de nacompetitie. Waarom niet is mij een raadsel, aangezien ze wel als volledige profclub worden gezien ondertussen volgens mij. In de beker werd hun wedstrijd tegen IJsselmeervogels namelijk omgedraaid, omdat de amateurs (IJsselmeervogels) thuis moesten spelen tegen de profs (Achilles'29).

Na lang zoeken vond ik uiteindelijk dit document op de site van de KNVB;
http://www.knvb.nl/downloads/bestan...esluit-club-in-eerste-divisie-seizoen-2016/17

Daarin:
7. De Deelnemende Club zal in het seizoen 2016/’17 (uitsluitend) in het kader van de KNVB beker worden aangemerkt als betaaldvoetbalorganisatie.

Conclusie uit het gehele document is dat Achilles '29 pas komend seizoen aan alle eisen hoeft te voldoen voor een licentie en nog steeds als amateurvereniging staat aangemerkt.
 

Janssen

Well-known member
Opstelling: Ter Wielen; Braun, De Regt, Mares, Askovski; Hadzhiev, Kurt, Briels; Van Hout, Torunarigha, Khalouta.

PSV met o.a. Simon Poulsen, Jordy de Wijs, Ramon Pascal Lundqvist, Sam Lammers en Hidde Jurjus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Opstelling: Ter Wielen; Braun, De Regt, Mares, Askovski; Hadzhiev, Kurt, Briels; Van Hout, Torunarigha, Khalouta.

PSV met o.a. Simon Poulsen, Jordy de Wijs, Ramon Pascal Lundqvist, Sam Lammers en Hidde Jurjus.

Als je maar voldoende teneergeslagen post over een eventuele nederlaag, want anders voor straf geen posts over Ajax voor een week.
 
Bovenaan