Jeugdvoetbal

Unregistere

Well-known member
Dick Advocaat is ook tegen de nieuwe plannen!

,,Dat is dus het probleem hier in Nederland, het gaat wel om winnen of verliezen’’, zegt Advocaat. ,,Daar word je sterk van. Als je verliest, moet je nog sterker worden. Dat hebben ze daar waarschijnlijk toch nog niet zo goed in de gaten. Maar als je dat niet begrijpt. Ik weet niet wie die heeft verzonnen, maar dit echt een heel slecht idee.’’

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...het-gaat-wel-om-winnen-of-verliezen~a15b106e/
 

Unregistere

Well-known member
Het blijft lastig hoor. Vroeger huilden we altijd tranen met tuiten als onze jeugdselecties verloren van Italianen met baardgroei, uit de kluiten gewassen Schotten en ijzersterke Fransen. Toen moest het allemaal wat competitiever worden, maar nu lijkt er weer een ommezwaai richting 'vrijheid, blijheid' te komen.
 

Hankie

Well-known member
Ik denk voornamelijk dat het de leeftijdsgrens is die de mensen parten speelt. Begin eens met tot o9.

O ja en wat wordt er dan aangeraden op (internationale) toernooien?
 

Fregge

Well-known member
Het blijft lastig hoor. Vroeger huilden we altijd tranen met tuiten als onze jeugdselecties verloren van Italianen met baardgroei, uit de kluiten gewassen Schotten en ijzersterke Fransen. Toen moest het allemaal wat competitiever worden, maar nu lijkt er weer een ommezwaai richting 'vrijheid, blijheid' te komen.

Dat ligt er aan wat je precies wil opleiden natuurlijk. Een complete voetballer (a la Matthijs de Ligt) of een harde werker die niet zo heel goed kan voetballen (a la Dirk Kuyt)

Ik denk voornamelijk dat het de leeftijdsgrens is die de mensen parten speelt. Begin eens met tot o9.

Dat is al. Tot en met O10 geloof ik zelfs.
 

Batigoal

Well-known member
Het blijft lastig hoor. Vroeger huilden we altijd tranen met tuiten als onze jeugdselecties verloren van Italianen met baardgroei, uit de kluiten gewassen Schotten en ijzersterke Fransen. Toen moest het allemaal wat competitiever worden, maar nu lijkt er weer een ommezwaai richting 'vrijheid, blijheid' te komen.

Dat is toch gewoon een maatschappelijke trend? Op scholen wordt ook al zo moeilijk gedaan over Cito-toetsen en leerlingen afrekenen op resultaten of niveau. Liever stellen ze daar uit dat kinderen geconfronteerd worden met de realiteit en tegenslag. Blijkbaar gaan we daar in het voetbal ook naar toe.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is ook onzin, sport gaat toch om winnen of verliezen, met hier en daar een gelijkspel. Hoe kun je nou een winnaar worden, als je nooit verliest.
 

Fregge

Well-known member
Ook op dit forum lijken er aardig wat achter de denkbeelden van warhoofd van der Zee te staan. En achter dat onderzoek van hem.
Straks maken we nog mee, dat je bij een doelpunt niet meer mag juichen omdat het zielig is voor de tegenstander , of beter nog we laten de 12 jarigen gewoon voetballen zonder doeltjes. Dan kun je niet scoren en dan heb je ook geen verliezers.
En ondertussen Jan Dirk maar de blits maken met " Winnaars van morgen "

Dit klinkt op zich niet zo heel gek. Ben je tegenwoordig de assistent van vd Zee?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is toch gewoon een maatschappelijke trend? Op scholen wordt ook al zo moeilijk gedaan over Cito-toetsen en leerlingen afrekenen op resultaten of niveau. Liever stellen ze daar uit dat kinderen geconfronteerd worden met de realiteit en tegenslag. Blijkbaar gaan we daar in het voetbal ook naar toe.

Klopt, je kunt het makkelijk breder trekken dan voetbal alleen.
 

Joost

Well-known member
Het is ook onzin, sport gaat toch om winnen of verliezen, met hier en daar een gelijkspel. Hoe kun je nou een winnaar worden, als je nooit verliest.

Die kinderen spelen wekelijks een wedstrijdje waarin ze kunnen winnen of verliezen?
Het is juist de bedoeling dat iedere wedstrijd weer een aparte 'finale' is.
 

SanMark.

Well-known member
Ook op dit forum lijken er aardig wat achter de denkbeelden van warhoofd van der Zee te staan. En achter dat onderzoek van hem.
Straks maken we nog mee, dat je bij een doelpunt niet meer mag juichen omdat het zielig is voor de tegenstander , of beter nog we laten de 12 jarigen gewoon voetballen zonder doeltjes. Dan kun je niet scoren en dan heb je ook geen verliezers.
En ondertussen Jan Dirk maar de blits maken met " Winnaars van morgen "

:duim:
 

de waan

Well-known member
Dat is toch gewoon een maatschappelijke trend? Op scholen wordt ook al zo moeilijk gedaan over Cito-toetsen en leerlingen afrekenen op resultaten of niveau. Liever stellen ze daar uit dat kinderen geconfronteerd worden met de realiteit en tegenslag. Blijkbaar gaan we daar in het voetbal ook naar toe.

Je begint een beetje te klinken als een oude man, Batigoal. Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken.
 

noordooster

Well-known member
https://www.tweenul.nl/nieuws/hans-meijer-dirk-van-de-zee-en-de-knvb

Nog een column over de waanideeën van warhoofd van der Zee die schermt met een meerjarig onderzoek.
Ik vraag me af wie dat onderzoek kent en hoe dat er uit ziet.
Steeds meer kenners herkennen de kennelijke uitkomsten van dat onderzoek niet of zijn het er domweg niet mee eens.

Soms denk ik net als de schrijver, dat de KNVB van alles wil veranderen om het veranderen, terwijl je alleen maar iets moet veranderen als het een verbetering oplevert.
Veel ideeën van van der Zee vormen juist een verslechtering en het probleem is, dat de man dat zelf niet snapt.
Kunnen we die man niet gewoon terugsturen naar die winkelorganisatie ? Daar heeft ie vast meer verstand van.
 
Bovenaan