Jeugdvoetbal

Unregistere

Well-known member
Wij kregen altijd een waterijsje.:hsv:

Ook best lekker toch? Maar 's zomers wel snel weg, kon je beter winterkampioen worden.

Maar toch, ik blijf het ergens jammer vinden hoor. De achterliggende gedachte snap ik, maar kampioen... dat is hartstikke leuk! Feesten op het veld, liedjes zingen, patatje, limonade, waterijsje, trainer in de sloot gooien, mooie foto op de clubsite en in de lokale blaadjes... Een herinnering voor het leven. Mijn kampioensboekje uit de F4 heb ik nog steeds.
 

de waan

Well-known member
Ik ben ook alleen in de E-jeugd twee keer kampioen geworden. :eek:mg:

Maar goed, als een team tien keer op rij wint wordt er echt wel een kampioensfeestje gevierd, hoor.
 

Fregge

Well-known member
Ah je bedoelde dus toch herkennen. Naja, doe de groetjes aan Kuyt en Janus in de 18e eeuw.
 

JMD

Well-known member
Toch wel knap NO dat je werkelijk bij elke discussie de zat/zondag weet te betrekken.

Het ging over het idiote plan van de KNVB om ranglijsten af te schaffen. Zoals je terecht zegt zou het veel beter zijn om idd 4 periodes te maken (na 7/8 weken opnieuw indelen) en wel een ranglijst maken, want dan speel je hoogstens 7/8 weken te hoog.

En waarom moet jij dan alles weer over die zat/zonboeg gooien? Zijn (jeugd)spelers van zondagclubs verschillend dan die van de zaterdag ofzo?

Waarom moet er bij voetbal constant gesproken worden over de verschillen die er (zouden) zijn, terwijl ze voor 95% hetzelfde zijn.
Bij andere sporten wordt er nooit gesproken over 'dat is een vrijdagclub' (omdat die op vrijdag thuis spelen) of 'dat is een zaterdagclub'...
Die hele verzuiling is nog uit de tijd dat je als katholiek alleen maar bij een katholiek boodschappen mocht doen, naar een katholieke school moest, op een katholieke voetbalclub zat enz.. Idem voor de protestanten.
 

Unregistere

Well-known member
In Spakenburg is dat nog steeds zo. Daar mag je als blauwe niet naar de rode kapper en word je als rode niet geholpen in de rij bij de blauwe visboer.
 

Joost

Well-known member
Het zal... Ik herken het niet.

Er is wel iets dat ik dan wel herken.

Wanneer er een meningen langskomen die aansluiten op je gevoel of mening dan neem je klakkeloos aan dat het klopt. Zoals bijvoorbeeld het stuk van Driessen of van Peenen. Maar wanneer er andere feiten langskomen dan interesseren die je niet of wil je uitgebreide uitwerking van de waarheid.

Feit is bijvoorbeeld dat Driessen als een malloot tekeerging tegen het eerdere plan in het jeugdvoetbal en daarbij vrijwel alleen buitenstaanders een platform gaf. Dat er gedegen onderzoek was gedaan, groot draagvlak was en de kritiek verstomd is wordt vergeten.

Zo ook met dit plan, jij noemt jezelf een kenner van het jeugdvoetbal maar herkent de uitkomsten van onderzoek van de KNVB niet. Op basis van dit onderzoek worden een aantal voorstellen gedaan. Op basis van welke argumenten concludeer je dat de voorstellen geen hout snijden?
 

JMD

Well-known member
Wat ik vooral herken is, dat jij bijzonder slecht kunt lezen en je ook nu weer opstelt als het geweten van dvk.
Toch opvallend, jij beschuldigt iedereen van niet kunnen lezen.

Doet me een beetje denken aan die spookrijder die zich beklaagt dat er zoveel mensen aan de verkeerde kant van de weg rijden
 

noordooster

Well-known member
Moet jij net over beginnen, knaap.
Jij valt zo'n beetje in dezelfde categorie van verkeerd citeren, vals beschuldigen en onfatsoenlijke respectloze bejegening.
 

Joost

Well-known member
Wat ik vooral herken is, dat jij bijzonder slecht kunt lezen en je ook nu weer opstelt als het geweten van dvk.
Ik kan uitstekend lezen zoals je hieronder ook kunt gaan ondervinden.


Over het stuk van Driessen heb ik het niet gehad en over van Peenen zei ik slechts, dat hij wat betreft het weekendvoetbal, wat betreft van der Zee en wat betreft idiote aanvangstijden op zaterdag en wat betreft beloftenteams een gezonde kijk op de gang van zaken heeft.

Jij over van Peenen; "Een prachtige column van van Peenen over deze man die telkens laat zien te weinig verstand te hebben van en feeling te hebben met het amateurvoetbal en nu ook met het pupillenvoetbal."
http://www.devoetbalkantine.nl/forum...499#post747499

Jij over Driessen: "Driessen veegt inderdaad de vloer aan met de "wereldvreemde" van der Zee wat betreft zijn voorkeur om bij de O12 geen standen meer bij te houden."
http://www.devoetbalkantine.nl/foru...-voetbal/226-jeugdvoetbal?p=747078#post747078

Ik noem me geen kenner en verder zou ik zeggen dat een cursusje begrijpend lezen voor jou geen overbodige luxe is.
Nee ik herken niet, dat D pupillen niet geinteresseerd zouden zijn in ranglijsten of in winnen of verliezen.
Mijn ervaringen zijn anders.

Jij over jezelf; Net als veel kenners vind ook ik het te ver gaan om bij de O12 geen standen meer bij te houden .
http://www.devoetbalkantine.nl/forum...570#post747570

Verder is het bijzonder irritant, dat je me constant ( opzettelijk of omdat je werkelijk zo dom bent ) verkeerd citeert
Dus eerst goed lezen en goed nadenken voordat je weer allemaal van zulke onzin braakt.

Het enige dat ik doe is je exact citeren en de feitelijke fouten uit je bijdrages halen.

Daarbij valt het volgende gewoon op.

Jij over een onderzoek dat niet in je straatje past; "Ik ben ook benieuwd naar het onderzoek waar van der Zee aan refereert, als zouden die spelers niet geinteresseerd zijn in een ranglijst ( of in winnen of verliezen )"
http://www.devoetbalkantine.nl/forum...570#post747570

Jij over cijfers die wel in je straatje passen maar die niet klopten; "En of de cijfers die de schrijver daarin publiceert wel of niet precies kloppen, vind ik verder niet erg interessant." & "Ik snap, dat sommige mensen niet graag deze cijfers gepubliceerd willen zien."
http://www.devoetbalkantine.nl/forum...232#post744232
http://www.devoetbalkantine.nl/forum...223#post744223

Overigens, je heb me nu weer beticht van het schrijven van onzin. Heb je daar nog inhoudelijke voorbeelden van?
Ik behandel je niet onfatsoenlijk, andersom heb ik daar mijn twijfels over.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het wel heel vervelend dat Joost steeds met jouw eigen quotes en feiten komt om jou te pesten, Noord-ooster. Ik ga er wat van zeggen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Idd walgelijk, met feiten om je oren geslagen worden, dat is bepaald niet DVK waardig. Bannen die Joost.
 

Joost

Well-known member
Maar als jij de cijfers van een journalist in twijfel trekt moet je ook maar zeggen hoe het dan wel zit.

Die draai ik graag even om;
Als jij het onderzoek van de KNVB over jeugdvoetbal in twijfel trekt moet je ook maar zeggen hoe het dan wel zit.
 

noordooster

Well-known member
Die draai ik graag even om;
Als jij het onderzoek van de KNVB over jeugdvoetbal in twijfel trekt moet je ook maar zeggen hoe het dan wel zit.

Weer een bewijs van slecht lezen. Wat is dat toch met jou.
Ik trek geen onderzoek in twijfel. Wil alleen graag dat onderzoek zien
Vooral omdat mijn ervaringen wat betreft ranglijsten willen zien en willen winnen anders zijn dan wat van der Zee aangeeft.
 

Joost

Well-known member
Weer een bewijs van slecht lezen. Wat is dat toch met jou.
Ik trek geen onderzoek in twijfel. Wil alleen graag dat onderzoek zien
Vooral omdat mijn ervaringen wat betreft ranglijsten willen zien en willen winnen anders zijn dan wat van der Zee aangeeft.

Dus met onderstaande opmerking trek je het onderzoek niet in twijfel?

Ik ben ook benieuwd naar het onderzoek waar van der Zee aan refereert, als zouden die spelers niet geinteresseerd zijn in een ranglijst ( of in winnen of verliezen )

Om het ook even heel inhoudelijk te gaan houden.
Natuurlijk willen jeugdspelers al hun wedstrijdjes winnen en is een kampioenschap heel leuk. Jeugdvoetbal is altijd een spagaat tussen de individuele ontwikkeling van de spelertjes en het teambelang in een teamsport. Middels het bijhouden van standen zorg je ervoor dat het teambelang voorop komt te staan. Een trainer kiest daar misschien wel voor een tactiek waarin het resultaat voorop staat terwijl het voor de ervaring en de ontwikkeling van de spelers juist misschien wel beter is om veel vrijer te voetballen.

Vergelijk het met leren lopen. Je gaat ook eerst tig keer op je bek voordat het je na veel oefenen lukt. Voor een voetballer is oefenen ook het allerbeste en moet hij niet vanwege het resultaat gedwongen worden om heel behoudend te spelen.
 

Fregge

Well-known member
Ik krijg soms het idee dat noord-ooster licht-autistisch is. Hij leeft een beetje in z'n eigen wereldje en alles wat daarin niet past klopt niet en is onzin. Verandering is niet prettig voor hem.
 
Bovenaan