Jeugdvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Zo is het, volgende week bij ons ook gewoon voor 7 onderbouw teams die aangeven dat ze bovenaan staan kampioenschap vieren.
 

Fregge

Well-known member
Gaat nog steeds om de niveau's waar ze precies op spelen toch? Of begrijp ik de puntentelling nu verkeerd?
 

Baggio

Active member
Bij veel clubs is het spel weer op de wagen: hoe ziet de trainersbezetting voor de jeugd er voor komend seizoen uit? Bij veel clubs zijn er mutaties waardoor er vacatures ingevuld moeten worden. Ik ben nieuwsgierig naar hoe anderen hier naar kijken? Wat maakt een club aantrekkelijk voor goede jeugdtrainers?

* hoogte van de vergoeding
* competitie-niveau / kwaliteit van de selectie
* randvoorwaarden zoals trainingstijden-veld, materialen, video-analyse, trainingskamp
* mate van begeleiding door de club, trainersbijeenkomsten, mogelijkheid tot volgen van cursussen
* reisafstand
* imago/uitstraling van de club

Ben erg nieuwsgierig hoe hier over gedacht wordt dus kom maar door !
 

Pieros

Active member
Ik denk dat je niet kan spreken van dé goede jeugdtrainer. Voor iedere trainer zijn er andere drijfveren om dit vak/deze hobby uit te voeren, waarbij al jouw punten goede punten zijn om te trainen bij een bepaalde club.

Voor mijzelf, ik zie mezelf niet per se als een goede jeugdtrainer, is het dan ik training geef aan het team van mijn jongste zoon, zoals eigenlijk alle trainers in de jaarlaag van onze club, de jongens O8.
 

De Groene Scout

Well-known member
Potje in Enschede tussen de JO12 van Rigtersbleek en Eilermark is gestaakt omdat ouders het veld in kwamen en met elkaar op de vuist gingen.
Mooie stadse tokkies. Triest
 

Deathprod

Active member
Ik hoorde dat de KNVB de jeugdcompetitie's weer wil terugdraaien, zoals het vroeger was, met competitie's voor O19, O17, O15 enz (met stappen van 2 jaar). O18 en O16 stoppen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik hoorde dat de KNVB de jeugdcompetitie's weer wil terugdraaien, zoals het vroeger was, met competitie's voor O19, O17, O15 enz (met stappen van 2 jaar). O18 en O16 stoppen.
Klopt O18 gaat er komend seizoen al af. Is in Noord/Oost ook nooit echt lekker van de grond gekomen. Clubs zijn vaak te klein om in beide lichtingen met Teams uit te kunnen komen, daardoor veel clubs die niet voor O18 kiezen en daardoor de clubs die er wel voor kiezen geen mooi competitie-aanbod en half Nederland door crossen voor een potje voetbal.

Bij O12 en O14 lijkt het reëler, daarna niet meer.
 

Joost

Well-known member
Klopt O18 gaat er komend seizoen al af. Is in Noord/Oost ook nooit echt lekker van de grond gekomen. Clubs zijn vaak te klein om in beide lichtingen met Teams uit te kunnen komen, daardoor veel clubs die niet voor O18 kiezen en daardoor de clubs die er wel voor kiezen geen mooi competitie-aanbod en half Nederland door crossen voor een potje voetbal.

Bij O12 en O14 lijkt het reëler, daarna niet meer.
Ja dat herken ik wel. We hadden hier laatst een club uit Eindhoven te gast omdat er maar weinig inschrijvingen waren. Voor het niveau waarop gespeeld werd zijn die afstanden echt te gortig.
 
Bovenaan