Jeugdvoetbal

Sensini

Active member
"Victoria’28 stuurt het hele elftal van Yaniek (13) naar huis: ‘Wij zijn geen kinderdagverblijf’":
 

Maasveld

Well-known member
"Victoria’28 stuurt het hele elftal van Yaniek (13) naar huis: ‘Wij zijn geen kinderdagverblijf’":
Waarom zijn de ouders van Yaniek boos?
 

Fregge

Well-known member
"Victoria’28 stuurt het hele elftal van Yaniek (13) naar huis: ‘Wij zijn geen kinderdagverblijf’":
Heb je toevallig het hele artikel?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het was vroeger al wat problematisch. Het waren altijd dezelfde ouders die reden. Van een aantal ploeggenoten heb ik nog nooit de ouders gezien. Waaronder degene die de meeste problemen veroorzaakte. Dat is wat ik nu hoor van mijn zussen en zwagers alleen maar erger geworden. Bij onze amateurvereniging was het overigens wel aardig geregeld dat er wel trainers waren die niet per se de ouder van waren. De coaches waren meer regelmatig een van de ouders, maar ook dat niet altijd.

Bij de atletiekvereniging moet je 50 euro extra lappen als je niet wat dagdelen vrijwilligerswerk hebt gedaan. Als men per se een babysitter wil, dan kunnen ze natuurlijk ook gewoon proberen zelf een paar tieners inhuren die op hun kinderen kunnen passen. Alleen dat rijden blijft een probleem. Zal je toch een schema moeten maken dat je een keer per drie uitwedstrijden je moet rijden.
 

Fregge

Well-known member
Je merkt het inderdaad steeds meer. Zo hoorde ik dat er bij een meiden-team dat probleem was met begeleiding. De coördinator heeft alle ouders bij elkaar geroepen, en aan het einde van het gesprek waren er 5 ouders bereid te helpen. Wat ik als: "Niet willen helpen is geen lid" vind ik wel een rigoureuze beslissing
 

Max

Administrator
Forumleiding
De enige manier om te voorkomen dat ouders echt nul betrokken zijn. Alleen kunnen er altijd schrijnende situaties bestaan waarin het een niet wenselijke regel is.
 

Joost

Well-known member
We hebben vorig jaar bij het team van mijn zoontje hetzelfde gehad, jongens onder 8 was dat.
Hij zat in team 3 en al bij de indeling waren er 3 trainers voor team 1 maar niemand voor team 3.

Uiteindelijk hebben ze een tijdje meegetraind met team 1 en 2 maar die wilden dat na de herfst niet meer. Toen hebben we ook met de TC samengezeten als ouders en hebben we als ouders trainingen verzorgd. Maar dat is ook lastig te combineren met werk voor veel mensen en al helemaal als je zelf geen voetbalachtergrond hebt.

Je merkte dat de kids wel beziggehouden werden maar vooruitgang was er nauwelijks in hun spel omdat structuur in oefeningen ontbrak. Dat qua de trainingsopkomst en motivatie niet ten goede.

Dit jaar is er wel een trainer, ze gaan echt met sprongen vooruit.
 

Fregge

Well-known member
Uiteindelijk hebben ze een tijdje meegetraind met team 1 en 2 maar die wilden dat na de herfst niet meer. Toen hebben we ook met de TC samengezeten als ouders en hebben we als ouders trainingen verzorgd. Maar dat is ook lastig te combineren met werk voor veel mensen en al helemaal als je zelf geen voetbalachtergrond hebt.

Je merkte dat de kids wel beziggehouden werden maar vooruitgang was er nauwelijks in hun spel omdat structuur in oefeningen ontbrak. Dat qua de trainingsopkomst en motivatie niet ten goede.
Daar zou je als TC in kunnen en misschien wel moeten springen in mijn ogen.
 

Baggio

Active member
"Victoria’28 stuurt het hele elftal van Yaniek (13) naar huis: ‘Wij zijn geen kinderdagverblijf’":
Inmiddels sijpelen er wel geluiden door dat de club ook verwijtbaar is. Op 31-8 zijn alle ouders uitgenodigd voor een ouderbijeenkomst, de volgende dag om 18:00 uur. daar is geen oplossing gevonden en toen hebben ze de stekker eruit getrokken. Meer en andere signalen zijn er vooraf niet geweest. Dat vindt ik ook wel een issue.
 

Fregge

Well-known member
Los van dat je het als club anders op had kunnen (misschien wel moeten) oplossen, is wijzen naar alleen de club via de krant laag. Het hele issue is dat ouders zichzelf zien als klant, niet als lid van een vereniging.
 

Sjorro

Member
We hebben vorig jaar bij het team van mijn zoontje hetzelfde gehad, jongens onder 8 was dat.
Hij zat in team 3 en al bij de indeling waren er 3 trainers voor team 1 maar niemand voor team 3.
Dit is ook een voor mij bekend probleem. Meestal komt het we goed, door een ouder of een stagiair bijv.
 

Baggio

Active member
Los van dat je het als club anders op had kunnen (misschien wel moeten) oplossen, is wijzen naar alleen de club via de krant laag. Het hele issue is dat ouders zichzelf zien als klant, niet als lid van een vereniging.
Dat ben ik helemaal met je eens ! "breng- en haal-cultuur" "dat moet de club gewoon regelen" " Wij betalen contributie en daar mag je iets voor verwachten". Allemaal gelul
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Sjorro

Member
Wat zijn jullie ervaringen met het invoeren van het 4 fase indeling in het jeugdvoetbal?
Ik ben nu leider van een MO15 team.
Wat mij opvalt is de lange aanloop fase 1 (Indicatiefase) en fase 2 (controlefase) om tot een hele competitie (fase 3) te komen.
Het komt er op neer dat je pas na de winterstop voor het "echie" gaat spelen.
 
Bovenaan