Jeugdvoetbal

Joost

Well-known member
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het oude systeem met het team van mijn zoon niet heb meegemaakt maar ik ben wel positief. Vorig seizoen was het team heel matig, zeker vanwege het gebrek aan sturing vanuit de club. Er was bijvoorbeeld geen trainer. Ze verloren haast alles en ook vaak dik.

Dit seizoen is de KVNB begonnen met meer niveaus bij zijn leeftijdscategorie en dat is echt een enorme stap voorwaarts. Ze spelen nu 4e klasse bij JO9 en hebben in de eerste fase 7 duels gespeeld. Daarvan eindigden er 5 in een uitslag met 1 goal verschil. Eentje wonnen ze iets ruimer en eenmaal gingen ze er hard vanaf. Dat was het laatste duel en dat team had alle duels met 15+ verschil gewonnen en is nu ook direct in de 2e klasse ingedeeld.

Zaterdag begon de nieuwe fase hier en ze hebben direct met 6-5 gewonnen. Ik merk dat er veel plezier is bij de kinderen en dat ze volstrekt niet bezig zijn met kampioen worden. Ze willen gewoon iedere week spelen en het maakt weinig uit tegen wie. En ik heb ook de overtuiging dat duels op hetzelfde niveau beide teams beter maken.
 

Sjorro

Member
Zo ervaar ik het ook, Joost.
Want veel verenigingen hebben er altijd een handje van om een team standaard te laag in te delen en nu wordt dat al na enkele wedstrijden hersteld, door het maken van een nieuwe indeling.
 

Joost

Well-known member
Zo ervaar ik het ook, Joost.
Want veel verenigingen hebben er altijd een handje van om een team standaard te laag in te delen en nu wordt dat al na enkele wedstrijden hersteld, door het maken van een nieuwe indeling.
Het team waarvan ze dik verloren was een SJO waarbij er gekozen was om ieder dorp haar eigen JO9 te laten houden. Wij troffen team 3 en dat bleek toevallig het sterkste team. Die kinderen hadden er ook wel een beetje genoeg van.
 

Sjorro

Member
Mijn team, de MO15-1 van De Treffers is na deze winterstop ingedeeld in de A-categorie, 1e klasse.
In dit team spelen allemaal meiden, die ook volgend seizoen nog MO15 mogen spelen. Een mooie bevestiging dat we goed bezig zijn met ons team.
We gaan trouwens ook tegen de club van @Fregge spelen.
 

Sensini

Active member
In Vlaanderen gaat voor 7 t/m 12 jaar het fairplayklassement het enige klassement van belang worden:
 

JMD

Well-known member
Ik weet nooit wat ik van dit soort dingen moet vinden. Aan de ene kant is het mooi, maar aan de andere kant lijkt me de agressie nou niet het meest voor te komen bij de 7 t/m 12 jarigen...
 

gevegt

Well-known member
Ik weet nooit wat ik van dit soort dingen moet vinden. Aan de ene kant is het mooi, maar aan de andere kant lijkt me de agressie nou niet het meest voor te komen bij de 7 t/m 12 jarigen...
Op die leeftijd leren ze het wel.
 

Joost

Well-known member
Het is maar de onder 10-3 en het is maar de laagst mogelijke klasse, maar als ze dan kampioen worden is dat toch heerlijk om te zien.
Zeker als de ouders samen ook de kantine regelen en alles mogelijk is :D
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Sjorro

Member
Zo hoort het ook te zijn.
Niet dat slappe gelul van de KNVB dat "we" allemaal winnaars zijn en dat de jongste jeugd zonder stand voetbalt.....
 

Joost

Well-known member
Zo hoort het ook te zijn.
Niet dat slappe gelul van de KNVB dat "we" allemaal winnaars zijn en dat de jongste jeugd zonder stand voetbalt.....
Dat vind ik echt prima hoor.

Maar als je dan alles wint dan mag er wel feest zijn.
 
Bovenaan