Ronde 7 - 18-10-2015
Quick 20 – Silvolde
Hollandia – MSC
Alcides – Be Quick 1887
RKHVV – Rohda Raalte
Achilles 1894 – De Bataven
Dieze West – Alverna
Juliana 31 – Rigtersbleek
De voorlaatste ronde voor de eerste periode. Juliana'31 lijkt de voornaamste kandidaat met zondag laagvlieger Rigtersbleek op bezoek en twee weken daarna het kwakkelende Rohda Raalte op het programma. De naaste belager is Quick'20, maar die komt beide andere kandidaten Silvolde (4e) en Be Quick 1887 (3e) ook nog tegen. Allemaal in het voordeel van Juliana, want daar worden sowieso punten verspeeld. Hollandia maakt overigens ook nog kans op de 1e periode. Maar met zes punten achterstand (wel wedstrijd minder gespeeld) en een veel minder doelsaldo dan Juliana is die kans klein.
De topper van zondag is Quick'20 - Silvolde en daarna is de eerste afvaller voor de eerste periode waarschijnlijk wel bekend. Koploper Juliana'31 speelt dus tegen Rigtersbleek, dat misschien moed heeft geput uit de eerste overwinning. Dat gebeurde tegen Alcides dat in zwaar weer verkeerd. Be Quick is in Meppel de volgende en lastige tegenstander, want de Groningers hebben de 3e periode ondanks de remise zondag tegen Juliana nog niet opgegeven.
Hollandia - MSC is ook wel een aardig potje. MSC heeft de stijgende lijn enigszins te pakken en Hollandia lijkt me zo'n ploeg die moeite heeft met de speelstijl van MSC. Bij RKHVV - Rohda Raalte staat ook wat op het spel. Op het oog een middenmoot-duel, maar de winnaar wordt de echte middenmoter en de verliezer moet serieus naar onderen gaan kijken. Want er is momenteel geen middenmoot in C. Alleen een kop en een grote staart.
Wat dat betreft zijn de belangen bij Achilles 1894 - De Bataven en Dieze West - Alverna ook erg groot. Achilles en Alverna kunnen zich lucht verschaffen en een soort middenmoot vormen. Maar dat gaan geen makkelijke klusjes worden. De Bataven (gaat steeds beter) en Dieze West (kwartje valt een keer in hun voordeel) blijven zelfs bij winst onderin bungelen.
Boeiende ronde die wat mij betreft wat extra publiek langs de lijnen verdiend. Zondag en volgende week zaterdagavond doe ik dat sowieso in Meppel.