Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

Abubakari

Well-known member
Ik ben bang dat het minder spannend wordt dan een paar jaar geleden. Nulletje of 8? :)

Als het zondagmiddag 14.00 uur was geweest was ik niet eens gegaan, dan was ik naar GRC-Helpman gegaan (ga ik nu dus ook heen). Op zaterdag trouwens sowieso weinig bekervoetbal in stad, alleen Oranje Nasi-Mamio (over nulletje of 8 gesproken).
 

De Groene Scout

Well-known member
Kort voor tijd gaf Quick'20 vandaag een 2-1 voorsprong weg en verspeelde dus 2 dure punten tegen Silvolde.
Juliana'31 en Be Quick 1887 wonnen hun duel wel en zijn nu de nummers 1 en 2.
Door de winst van De Bataven staan nu Rigtersbleek en Alcides onderaan.
 

bqandy

Well-known member
Ik steek niet vaak de loftrompet af, maar wat Be Quick vanmiddag ruim een helft liet zien was echt een galavoorstelling. Langdurige combinaties, alle duels werden zowat gewonnen. Het was echt genieten. Alleen het scoren... Maar goed 2-0 zijn ook drie punten. Het grappige was wel dat ik echt had genoten, maar enkele andere BQ aanhangers een beetje baalden dat het slechts 2-0 was geworden. Een paar doelpunten extra was wel lekker geweest, want wie weet speelt Juliana in de laatste wedstrijd voor de tweede periode tegen Rohda wel gelijk. Maar ja, BQ krijgt Q'20 thuis. Ook niet echt een makkie en dan met 2 of 3-0 moeten winnen....

De Meppeler derby krijgt over twee weken ook een hele andere dimensie dan de voorgaande jaren. Een wedstrijd tegen degradatie.
 

bqandy

Well-known member
Vandaag won Hollandia in Gendt met 5-1 van De Bataven. De kop is nu: Juliana'31 7-19, Be Quick 1887 7-17, Quick'20 7-15, Hollandia en Silvolde 7-14. Middenmoot: Alverna en Rohda Raalte met 7-10. Staart: RKHVV en Achilles 1894 7-7, MSC 7-6, De Bataven 7-5 en Rigtersbleek, Dieze West en Alcides met 7-4.

Volgende week op zaterdagavond de Meppeler stadsderby tussen MSC en Alcides. Meer dan een derby dit keer, want beide ploegen hebben de punten hard nodig om uit die degradatiezone te komen.
Juliana'31 is met winst bij Rohda Raalte zeker van de eerste periodetitel. Be Quick 1887 mag nog hopen in de topper thuis tegen Quick'20. Het doelsaldo van Juliana'31 is twee punten beter en bovendien heeft Juliana meer gescoord mocht het allemaal gelijk eindigen. Want dat kan bij een remise van Juliana en winst van Be Quick.

In Gendt staat een echt degradatiepotje op de rol tussen De Bataven en Dieze West. Alverna kan definitief afstand nemen van de onderste plaatsten tegen Achilles 1894. Dan nog een Gelderse derby tussen Silvolde en RKHVV. Kan Silvolde in de top blijven of hervindt RKHVV zich eindelijk. Donderdag werd bij De Treffers overigens met 5-1 gewonnen. Als laatste Rigtersbleek - Hollandia. Ik zet er een 2 achter. :)

Programma:
Ronde 8 (Einde 1e periode)
31-10-2015
MSC – Alcides (18.00 uur)
1-11-2015
Rohda Raalte – Juliana 31
De Bataven – Dieze West
Be Quick 1887 – Quick 20
Rigtersbleek – Hollandia
Alverna – Achilles 1894
Silvolde – RKHVV
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Juliana'31 is met winst bij Rohda Raalte zeker van de eerste periodetitel. Be Quick 1887 mag nog hopen in de topper thuis tegen Quick'20. Het doelsaldo van Juliana'31 is twee punten beter en bovendien heeft Juliana meer gescoord mocht het allemaal gelijk eindigen. Want dat kan bij een remise van Juliana en winst van Be Quick.
Aantal gescoorde doelpunten is volgens mij niet doorslaggevend als aantal punten en doelsaldo gelijk is.
 

bqandy

Well-known member
Aantal gescoorde doelpunten is volgens mij niet doorslaggevend als aantal punten en doelsaldo gelijk is.

De assistent trainer van Be Quick was daar vrij zeker van afgelopen zaterdag.

EDIT: FF nagezocht. Bij een gelijk doelsaldo volgt een beslissingswedstrijd.

Na iedere periode wordt over die periode de stand opgemaakt. Het team dat in die periode de meeste punten heeft
behaald, mag zich periodekampioen noemen.
Eindigen in een periode teams gelijk, dan is het doelsaldo van de betreffende periode van doorslaggevende betekenis.
Is dit ook gelijk, dan volgt een beslissingswedstrijd c.q. een halve competitie.
aldus bewaarnummer KNVB van dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Alleen doelsaldo is dus inderdaad een criterium, en niet aantal gescoorde doelpunten. Dus als Juliana'31 gelijk speelt en Be Quick met 2 doelpunten verschil wint, dan volgt er een beslissingswedstrijd.
 

Mug

Member
Helaas, Msc was een klasse beter dan Alcides. Voor aanvang waren het gele wolken en nu zijn het donkere wolken boven Alcides. Meer kan ik er niet van maken.
 

bqandy

Well-known member
Ik had een nieuwtje wat betreft Alcides nog een dagje onder de pet gehouden, maar Erwin Scholte ter Horst keert terug bij de eerste selectie. http://www.tweenul.nl/nieuws/zuidwest-drenthe/alcides-haalt-met-scholte-ter-horst-routine-terug
Maar dat wist Mug waarschijnlijk als insider al.

Be Quick ging vanmiddag dus voor het eerst letterlijk de mist in. Maar de eerste nederlaag was geen schande. Quick'20 was een maatje te groot. Het ging echt om de details. Bij Be Quick was het steeds net niet, maar dat was de verdienste van Quick'20. Een uur lang prima voetbal gezien, daarna was het lange halen snel thuis, of liever gezegd weer inleveren.
http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/quick-20-sterker-in-topper-dan-be-quick-1887

Opvallend dat Be Quick het uit veel beter doet dan thuis. Uit volle bak: 12 uit 4, thuis 5 uit 4.

Ronde 8 (Einde 1e periode)
31-10-2015
MSC – Alcides 4-1
1-11-2015
Rohda Raalte – Juliana 31 1-1
De Bataven – Dieze West 2-0
Be Quick 1887 – Quick 20 0-2
Rigtersbleek – Hollandia 0-1
Alverna – Achilles 1894 7-1
Silvolde – RKHVV 1-5
(Juliana 31 wint eerste periode)

Dramatische nederlaag overigens van Achilles 1894 tegen Alverna. Ook opvallend de grote winst van RKHVV bij Silvolde, maar ik had wel een beetje verwacht dat Silvolde ging zakken en RKHVV ging stijgen. (mijn toto is het bewijs :) )
Dieze West pakte weer eens rood en leed de zoveelste nederlaag. En de felicitaties richting Malden, want Juliana'31 werd periodekampioen.
 

Mug

Member
De laatste twee jaar zijn er door allerlei redenen, maar vooral financiele en blessures, 8 a 9 hoofdklassewaardige spelers niet inzetbaar of vertrokken. De aanvulling van eigen jeugd en spelers uit de regio heeft meer tijd nodig . Momenteel is het middelmatig en hard werken om de punten bijeen te sprokkelen. Na de winterstop verwacht ik , met de terugkomst van enkele oudere spelers , dat het elftal wat meer in evenwicht zal zijn. Ik verwacht dat Alcides rechtstreekse degradatie kan ontlopen en op een pd plaats terecht komt.
 

bqandy

Well-known member
Heeft Alcides nou echt zo'n matig team, of presteren ze wel erg onder hun kunnen?

Het is allemaal erg matig ja. Belangrijke spelers zijn vertrokken of zijn geblesseerd. De nieuwkomers brengen nog niet van wat in de hoofdklasse verwacht wordt.
 

Mug

Member
Ik heb het gevoel dat men er bij Alcides helemaal niet rouwig om is om weer op eerste klas niveau uit te komen. Het geld is op en de wedstrijden volgend jaar, met maar 2 hoofdklassen gaan veel meer geld kosten. Je gaat de derby wel missen, wat net zoveel oplevert dan alle andere wedstrijden.Binnenkort ledenvergadering, dan word wel bekend wat de ambitie van Alcides is.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteren kwam ik min of meer bij toeval langs de samenvattingen op TV Drenthe. Daarin kwam ook MSC - Alcides aan bod. Ik zag dat Bas van Wegen bij Alcides keept. Hoe is die daar uiteindelijk zo beland? Was ooit bijna rond met ASWH, maar ging toen alsnog naar Haarlem. Dan is Meppel uiteindelijk wel weer een heel stuk de andere kant op.
 

bqandy

Well-known member
Gisteren kwam ik min of meer bij toeval langs de samenvattingen op TV Drenthe. Daarin kwam ook MSC - Alcides aan bod. Ik zag dat Bas van Wegen bij Alcides keept. Hoe is die daar uiteindelijk zo beland? Was ooit bijna rond met ASWH, maar ging toen alsnog naar Haarlem. Dan is Meppel uiteindelijk wel weer een heel stuk de andere kant op.

Na het faillissement van Haarlem ging Van Wegen naar FC Emmen.
Daar speelde hij niet en ging na een half jaar naar Alcides. In Meppel is hij een paar jaar geleden een fitness/trainingszaak begonnen.
 

Unregistere

Well-known member
Na het faillissement van Haarlem ging Van Wegen naar FC Emmen.
Daar speelde hij niet en ging na een half jaar naar Alcides. In Meppel is hij een paar jaar geleden een fitness/trainingszaak begonnen.

Ah, Emmen. Die move was ik even kwijt. Dank voor de uitleg!
 

bqandy

Well-known member
Graag gedaan!
Ronde 9 zondag:
Quick 20 – Rigtersbleek
Hollandia – Be Quick 1887
Alcides – Silvolde
Dieze West – MSC
RKHVV – Juliana 31
Achilles 1894 – Rohda Raalte
Alverna – De Bataven

Vaak zakt een periodekampioen in na het vieren van het feestje. Ik ben benieuwd of Juliana'31 dat kan voorkomen tegen RKHVV. Nummer 2 Quick'20 treedt in een Twents onderonsje aan tegen Rigtersbleek. Hollandia en Be Quick spelen de topper voor de derde plek. Be Quick heeft tot nu toe uit alles gewonnen.
Silvolde zakt wat weg de laatste tijd en speelt in Meppel tegen Alcides. Kan Alcides profiteren? En kan Alverna de goede serie vasthouden en definitief bij de top aansluiten. Dat zou moeten kunnen tegen de Bataven.
In Zwolle de streekderby tussen Dieze West en MSC. MSC is bij winst weg uit de degradatiezone. En dan nog Achilles 1894 tegen Rohda Raalte. Kan Rohda na zes wedstrijden zonder winst weer eens drie punten pakken? Of herstelt Achilles zich na de 7-1 zeperd van vorige week. Waarschijnlijk ga ik bij dat potje een kijkje nemen.
 

bqandy

Well-known member
Uitslagen:
Quick 20 – Rigtersbleek 4-0
Hollandia – Be Quick 1887 2-3
Alcides – Silvolde 2-3
Dieze West – MSC 2-1
RKHVV – Juliana 31 1-1
Achilles 1894 – Rohda Raalte 2-4
Alverna – De Bataven 2-2

Ik dacht dat Alcides de drie punten in eigen huis zou houden met een droom rentree van Erwin Scholte ter Horst. Maar in de laatste paar minuten van 2-1 naar een 2-3 nederlaag.
Zelf was ik bij Achilles 1894 - Rohda Raalte en achteraf besefte ik me wat een groot verschil in kwaliteit er is in de hoofdklasse C. Quick'20, Juliana'31, Be Quick 1887 en Silvolde voetballen zo veel beter/slimmer dan de rest. Alverna en Hollandia heb ik nog niet gezien. Maar de tweede echte test van Hollandia tegen BQ ging dus mis. De komende weken krijgt Hollandia nog een paar toppers voor de kiezen en dan weten we of de hoge klassering terecht is. Opvallend de uitserie van Be Quick: 15 uit 5.
Rohda Raalte won dan wel in Assen, maar maakte weinig indruk. Achteraf sprak ik met trainer Theo ten Caat van Achilles. Ze hebben maar ??n echte verdediger met Stef Beute en die was geblesseerd. Dan heb je echt een probleem en dan kan Achilles ook al geen tweede meer op de been brengen.
Ook opvallend: De nederlaag van MSC tegen Dieze West. Had ik niet verwacht en weer eens rood bij Dieze West. Dat gaat natuurlijk ook opbreken.
 
Bovenaan