Het gaat de laatste weken helemaal niet goed met Rohda Raalte. Ze staan 10e en dat valt ze na de 3e plaats aan het eind van vorig seizoen wel wat tegen.
Dat gecombineerd met dat Drent zelden een blad voor de mond neemt, snap ik zijn opmerking wel.
Voor de onderste plaatsen denk ik dat Rohda op een p/d plek terecht komt. Gewoon te weinig kwaliteit voor de hoofdklasse. Logisch, want Rohda raakt jaar na jaar de beste spelers kwijt, maar afgelopen jaar was het wel heel erg. De zes beste spelers vertrokken en dan kan het een keer niet opgevangen worden vanuit de jeugd en talent in de omgeving. De andere p/d plek wordt een strijd tussen De Bataven, MSC en Alcides. Rigtersbleek en Achilles gaan er direct uit verwacht ik.
Silvolde begint scheuren te vertonen en zal nog wel wat dalen, maar heeft al genoeg punten voor een zorgeloos seizoen. Dieze West heeft kwaliteit genoeg om zich in deze hoofdklasse te handhaven. Hetzelfde geldt voor RKHVV, Hollandia en Alverna. Allemaal kwaliteit genoeg voor de linkerrij of net er onder.
Juliana, Be Quick en Quick'20 gaan voor het kampioenschap. Ik voorspelde vooraf voor iedere ploeg een periode met Juliana als kampioen. Juliana speelde week in week uit met dezelfde selectie, maar hoe gaat dat verder met schorsingen en blessures? Het kampioenschap wordt via de breedte van de selectie beslist. Ik denk dus in Oldenzaal of op de grens van Groningen en Haren een feestje.