Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

bqandy

Well-known member
FC Groningen is er vroeg bij en ratst drie E junioren van Be Quick 1887 weg om volgend seizoen in de D 'tjes van de FC te acteren.
 

noordooster

Well-known member
FC Groningen is er vroeg bij en ratst drie E junioren van Be Quick 1887 weg om volgend seizoen in de D 'tjes van de FC te acteren.

Geen enkele club zal blij zijn als de grootste talenten van de club overstappen naar een andere vereniging.
Ik vermoed dat de jongens zelf en hun ouders het wel mooi vinden.
Overigens hebben bijna alle verenigingen hier wel mee te maken, zowel bij de senioren als bij de jeugd.
Ik hoor dat er hier in de buurt ook C, B- en A-jeugdspelers gevraagd worden over te stappen naar verenigingen die hun jeugd nog niet eens op divisie niveau hebben.
En misschien wordt dat nog wel meer als straks aan top - en hoofdklassers ook eisen worden gesteld wat betreft de jeugd.
 

de waan

Well-known member
FC Groningen is er vroeg bij en ratst drie E junioren van Be Quick 1887 weg om volgend seizoen in de D 'tjes van de FC te acteren.

Kans dat ze afhaken is ongeveer 99% dus als ze dan terugkeren bij Be Quick hebben ze toch mooi wat ervaring opgedaan.
 

bqandy

Well-known member
Klopt allemaal wat Noord Ooster en De Waan zeggen.
Maar ik vond het dit keer wel opvallend dat van de vijf D nieuwelingen er drie van Be Quick komen. En inderdaad komen ze regelmatig in de B of A jeugd terug bij Be Quick.

@Abubakari: Ja zaterdag 19.30 uur, Esserberg. Be Quick 1887 - PKC 83. Ofwel mijn favoriete zondag tegen mijn favoriete zaterdagcluppie uit de stad.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Oh, half acht... Laat dan maar zitten, ik ga deze tijd van het jaar niet s avonds blauwbekken bij een oefenpotje.
Raar dat het niet gewoon om half drie is, zoveel voetbal is er zaterdagmiddag niet in stad.
 

Mug

Member
ALCIDES

Na twee nederlagen tegen Berkum en Flevo Boys heeft Alcides vanmiddag gewonnen van Genemuiden. 2 _ 1 , door doelpunten van Usta en Visscher. Volgende week het vervolg van de kompetie, thuis tegen Hollandia. Lekker om de oefencampagne met een overwinning af te sluiten.
 

bqandy

Well-known member
We gaan weer los zondag met ronde 14.

23-1-2016
Quick 20 – Achilles 1894
Rohda Raalte – Rigtersbleek
Alcides – Hollandia
Silvolde – De Bataven
Juliana 31 – Alverna
RKHVV – Dieze West
Be Quick 1887 – MSC
 

Mug

Member
Top 200 amateurclubs.


Be Ouick 1887 Groningen staat wederom op de 3 de plaats, van harte gefeliciteerd. Van de clubs uit Drenthe staan Acv en Achilles op plaats 23 en 24 en Hzvv op 53. Alcides is de op een na grootste steiger, van 185 naar 68, ook wel een complement waard. D'Olde Veste uit Steenwijk staat op 48. Staphorst en Msc staan er niet zo goed op 128 en 172 en het verbaast mij dat Fc Meppel er niet opstaat. Mooie indicatie hoe de jeugd elftallen er voor staan.
 

noordooster

Well-known member
Het blijft bij dit soort ranglijstjes altijd wat betwistbaar hoe je de punten toekent.
Hoe is bv de verhouding tussen de punten die je krijgt voor het eerste team en die voor de D1 ?
Ik vind het wel lullig staan dat Achilles '1894 en ACV worden ingedeeld in regio Groningen en HHC in regio Drenthe en Alcides in regio Zwolle.
Als ik dat zie begin ik de waarde van die ranglijst al wat te wantrouwen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb ook gezocht hoe die puntentelling wordt vastgesteld, maar dat kon ik niet vinden.

Dit is toch die lijst hoe minder punten hoe beter ?

Je krijgt strafpunten naarmate je teams lager voetballen dan het hoogst haalbare voor amateurclubs.
 

Mug

Member
Je kunt best je twijfels hebben over een aantal zaken, ik vind ook dat het tweede elftal meegenomen moet worden, geeft een beter beeld van de prestatie elftalen. Maar toch een leuk lijstje.
 

bqandy

Well-known member
Ik heb ook gezocht hoe die puntentelling wordt vastgesteld, maar dat kon ik niet vinden.

Dat miste ik ook. Maar de resultaten van het eerste elftal wegen in deze lijst wel aardig zwaar, gezien de klasseringen van de clubs in de eerder gepubliceerde "Jeugdvoetballijst". BQ komt er als hoofdklasser beter van af met het eerste team (5 naar 3) en clubs als GVAV en Olde Veste, waarvan de eerste elftallen lager spelen, zakken flink.

Voor Be Quick 1887 een mooie score. En als het tweede ook nog mee mag doen, zoals MUG stelt, kan het alleen maar mooier worden.
 

de waan

Well-known member
2e ook meetellen en het 1e iets minder zwaar, dan zou ik de lijst wat representatiever vinden.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het wel lullig staan dat Achilles '1894 en ACV worden ingedeeld in regio Groningen en HHC in regio Drenthe en Alcides in regio Zwolle.
Als ik dat zie begin ik de waarde van die ranglijst al wat te wantrouwen.

Waarom zou dat niet kunnen ? Ze hebben het gewoon opgedeeld in een iets ander gebied dan gebruikelijk. Ze noemen het dus ook geen provincies maar regio's . Niets aan de hand dus.
 
Bovenaan